Du burde fremhæve, at den understøtter ECC ram. Jeg har en G3220 kørende i min filserver med ECC ram, og til hjemmebehov, så er en Pentium G serie et rigtigt godt alternativ til Xeons.
ECC ram har mulighed for at korrigere en spontant opstået bitfejl i RAM. Det er en fed feature, specielt for sådan en som mig, der har et 12 TB lager http://en.wikipedia.org/wiki/E...
Har et lille bitte kritik punkt til artiklen: Det ville hjælp en hel del på overblikket i selve testdelen, hvis i sørger for at holde samme "entrys" i samme farve i alle graferne. -stock og overclocket G3258 skiftes til at have grøn og rød søjle.
Jeg laver ikke noget grafisk, ikke spil, kun musikprogrammer som cubase, samt tekstbehandling, og net, jeg har 2 stk 21" som jeg dog godt vil køre på 1920x1024 ved 60 hz
Jeg har den cpu, og bruger den i en lille media server. Grafikken er rigtigt god til at afspille de fleste former for film, hd osv. Spil kender jeg ikke meget til, er kun kommet til pacman :)
Jeg havde på intet itdspunkt problem med at trække min 1080p skærm . Men da det "kun" er Intel HD grafik du finder i chippen så skal du nok ikke forvente det store
#11+12,, tak for svar, spændende cpu, så mangler der jo bare et super-billigt og tilsvarende godt m-atx Z87 board, samt en ditto køler, har en H60, den ku måske danne basis for et godt OC vil jeg tro,
jeg spiller kun world of tanks og cs-G0 4700 mhz cpu 4500 cache gtx 580 og grafiksetting på fuld skrue kører i wot kører den faktisk mere end ok 75-85 fps og gennensnitlig ping på 23 ms. det er faktisk ok med et z87 mobo og en g3258 🙂
Z87 er nok optimalt, men jeg syntes de har en pointe i den artikkel jeg linker til, Asus H81M-PLUS klarer den jo virkeligt flot, og edbpriser siger lige godt 400 kr, dermed er et system muligt som er billigt i sin helhed.
Skal derfor have udforsket om H81 er OK til mit brug, samt hvad man præcis mister med H81 f orhold til Z87
Er tilfreds med 4500 mhz, men støjsvag løsning helst
#16 Selvom ASUS har gjort det muligt at overclocke på H81-PLUS, så vil et Z87 eller Z97 baseret bundkort helt klart være at fortrække, det er bl.a. muligheder mht PCIe porte og SATA tilslutninger der er færre af på de mindre Chipsets. Samt at de store chipsets er lavet til OC og derfor er mere stabile.
#18 Tak for forklaringen, jeg overclocker så aldrig hardcore, men finder gerne grænsen og går så et par 100 Mhz ned igen, stabilitet og støjsvaghed istedet i fokus. Spiller som nævnt ikke, men har interesse i at lave en flere studie "stand-alone's" til virtuelle instrumenter, effekter, smt evt renderinger med plugs der alligevel ikke bruger multicore, men som har stor gavn af den høje hastighed. Har længe drømt om en cpu som G3258 netop derfor, som sagt 4500 Mhz eller "bare" 4400 Mhz er OK, går alligevel aldrig "til kanten" 🙂
Porte/sata er nok heller ikke afgørende
Fandt lige en artikkel mere om en billig H81 baseret løsning, oven i købet med stock-cooler, på 4400 Mhz:
Er dog bange for at stock-cooleren støjer, vil prøve at finde svar på dette, og hører meget gerne om nogle muligheder for en støjsvag, kompakt, og billig cooler der måske også liiiige er lidt bedre end stock også 🙂