Overclocker
Tilføjet:
30-08-2014 14:18:08
Svar/Indlæg:
81/9
Hejsa
Min søn skal have en ny skærm 24" skærm. Vi har allerede forsøgt os med 2 skærme, begge 2 var gamerskærme med TN panel. Og problemet var at det var som at få en lommelygte ind i huset, om aftenen blev man nærmest blændet af det skarpe lys der kom, og vi var bestemt ikke imponeret over farverne eller skarpheden.
Jeg har senere læst mig til at det er det kompromis man indgår for at få en lyn hurtig skærm. Og at man så hellere skulle vælge en IPS skærm.
Lige nu har vi 2 stk Samsung SyncMaster 206BW og vi er ovenud tilfredse med dem - ihvertfald med hensyn til at de ikke er som 2 lommelygter i vores stue og dermed ikke blænder os om aftenen, og man kan uden problemer sidde og læse/spille på den hele aftenen uden at få hovedpine og ondt i øjnene over det skarpe lys.
Nå men til pointen... hvad skærm skal man kikke på i ca 24" som har et knaldgodt billede, ballanceret kontrast (lommelygte) og som stadig kan bruges til at spille spil (battlefield 3, osv) - husk på at vi lige nu er godt tilfreds med de 2 ms som vores "gamle" samsung SM 206BW levere, så det primærer er altså ikke at få meget hurtigere skærme, men at få lidt større skærme, flottere billede og farver, UDEN at føle at vi får en lommelygte i hovedet når man læser noget som står med hvid skrift (feks facebook, eller googles startskærm)
Håber det giver mening 😉