Ny Bruger
Tilføjet: 31-08-2014 10:06:01
Svar/Indlæg:
11/1
Hej!
Tænkte at her inde kunne jeg få hjælp til at samle en computer sammen!
Der er nogle ting jeg har besluttet mig for :) Krav - Stille som muligt! Bor i lille lejlighed så står i samme rum med tv og sådan noget, så vil have stille der ikke forstyr selvom den står tændt - Kører flest nye spil på så højt som muligt! - Gerne mulighed for at stream også, men ikke krav hvis det gør det lidt for dyrt - Har 2 Full hd skærm sat til, men kun 1 jeg spiller på, måske når har plads vil jeg have 3 full hd sat til, så vil være fedt hvis mulighed for at spiller på alle 3 på en gang. - Budget 10.000 kr
Kabinet: Corsair Carbide Air 240 CPU-Køler: Corsair H100i CPU: Intel SSD: Samsung 840 EVO 250 gb Grafikkort: Vent på GTX 900 serien, men ved ikke hvilke skal vælge, eller om skal vælge SLI. Bundkort: MicroATX Blæser: Noctu blæser, også på CPU køler vil jeg smide Noctua på for at få mere stille computer. Så hvad kan tælle 4-5 blæser i alt. 2 front(på cpu køler), 1/2 i top, 1 i bag Ram: 16 gb tænker jeg Strømforsyning: Tænker Corsair eller Sea Sonic der er fanless. Ved ikke om hvor mange Watt det kræver.
Og vil samle det selv.. Det hele behøver ikke blive købt fra 1 sted af, selvom det vil være at fortrække.. Bor i Århus så hvis muligt vil også være fint hvis fx Proshop eller Føniks hvor jeg kan kører ud og hente det hele! :) Jeg tror at det sådan var det hele!
Skal GTX800 ikke ramme hylderne før det overhovedet er værd at overveje at vente til 900 serien? For ellers er det da fuldstændigt ligegyldigt at kigge på resten nu, da det vil være håbløst forældet til den tid, hvor 900 serien kommer 😕
Mht køling, så er de medfølgende blæsere til h100 ikke de mest stille, og skal nok skiftes hvis du er meget støjfølsom. I det hele taget vil jeg anbefale en god luftkøler, fx noctua nh-u14s, der køler inden for 3 grader lige så godt som h100, og samtidig undgår du pumpevibrationer og risiko for læk.
Jeg har ikke den store forstand på streaming, så her må du spørge nogen andre til råds. Jeg ved dog at nogle går så langt som at have en ekstra computer stående til formålet, da det kan være meget krævende. Omvendt findes der også diverse indstikskort, bokse og bundkort til formålet, og nvidia har fx deres shadowplay. Det kan være du skal sætte dig lidt ind i det inden du beslutter dig for cpu. Men en 4690k til "budget" udgaven, eller en 4790k.
Mht psu, så er der mange psu'er der standser blæseren ved lave loads, og kun kører den når den når højere belastninger under gaming. Fx rm-serien fra corsair. Hvor mange watt du skal bruge, afhænger af om du vil køre sli eller ej.
Når den nye 900 serie kommer, så giv den lige et par uger, kortene er somregel prissat meget højt lige ved release (sikkert for at få kr ud af first adopters)
Jeg har gode erfaringer med asus' og msi's køleløsninger, der er meget stille. Men, det varierer fra generation til generation hvilke producenter der får skruet deres køleløsninger ordentligt samme, og det er jo ikke til at vide om der kommer noget spændende fra en anden producent 🙂
Du kan også overveje fractal node 804, som jeg personligt synes er mere stilet end det corsair kabinet du har kig på - http://www.fractal-design.com/... - og så behøver du ikke skifte blæsere i det, da fractal laver nogle gode, støjsvage blæsere (corsair har også nogle "sp" blæsere der er ganske støjsvage, jeg ved ikke hvilke der sidder i det kabinet du har fundet)
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af zubrowka01 d. 01-09-2014 00:43:07.
Ny Bruger
Tilføjet: 01-09-2014 07:40:21
Svar/Indlæg:
11/1
Jeg skriver også at jeg vil smide nogle af Noctua blæser på den H100i.. Der er ikke plads til Noctua CPU blæser da de er for høje.. :)
Her er hvad jeg sådan er nået frem til nu Grafikkort skal så være 970 i stedet for, men regne med pris skulle være nogenlunde det samme.. Prisen der står til 9500 kr, og kabinet er ikke lige på edbpriser endnu, men den er ved Proshop hvor den står til 679 kr...
Fractal Node 804 er desværre for stort til at kunne stå på mit bord :)
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fleury29 d. 01-09-2014 07:40:55.
Well,det er også underligt indrettet det corsair carbide air 240 - at de har flyttet psu om bagved giver en hel del spildplads i et så lille kabinet.
Hvis du nu fx tager et fractal design define mini, så kan du nøjes med de medfølgende blæsere, og en god luftkøler - 1000 kr sparet, du kunne smide i et gtx 980 i stedet
Ny Bruger
Tilføjet: 01-09-2014 11:38:59
Svar/Indlæg:
11/1
Ahh okay :D Synes nok lød lidt utroligt :p
Altså hvis nu tager det kabinet du snakker om, så er den nye Noctua NH-D15 for stor, og NH-D14 er jeg lidt i tvivl om? Fordi står den er 16 cm høj.. Og ved kabinet står der Supports CPU coolers with height of ca 160mm.. Altså det ca der, hvor meget kan man regne med det? Burde NH-D14 passe der?
#11 jeg ville vælge en nh-u14s http://www.guru3d.com/articles... Den kommer også med en pwm blæser (justerbar rpm) og er nogle år nyere design. Som du kan se køler den også inden for 4-5 grader af h100.
#14, ah det kan jeg da godt se. Der stod bare i et review den var 15 cm 😕 der er også nh-u12s, også en super køler. Det kommer jo lidt an på om du regner med at køre med et stort overclock, eller bare vil have en stille computer
#15 Så behøver du jo heller ingen monsterkøler - jeg har selv en u14s og er fin tilfreds med lydniveauet. Men det er jo ikke skrevet i sten at noctua er de bedste. Som nævnt tidligere er fx fractal design også supergode til blæsere, be quiet har også nogle gode cpu kølere fx
Ny Bruger
Tilføjet: 01-09-2014 12:03:52
Svar/Indlæg:
11/1
Lige prøvet at sætte sammen så ender jeg også på en total pris 9728 kr når købes fra forskellige forhandler :) Det er hvor jeg så også har valgt GTX 780 lige nu i stedet for GTX 770, skal selvfølgelig laves om til GTX 980 så, som gerne skulle være samme pris ca :)
Så hvis jeg er utilfreds med de blæser fra Fractal kan jeg jo altid skifte dem ud med Noctua :p
Står det her med PSU :) Supports PSUs with a depth of maximum circa 170mm, when using bottom 120/140mm fan location. When not using the bottom 120mm fan location, the case supports also longer PSUs, typically 200-220mm.