Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2014 10:34:16
Svar/Indlæg:
360/35
Skal have bygget mig en matx maskine i stedet for min kæmpe klods af en cosmos S.
Jeg havde tænkt mig at bygge i en Corsair Carbide 240 Air og med et Z97 matx. Da jeg pt. har 660ti sli og der så vidt jeg kan se ikke er nogen matx bundkort der har gfx pci (8x) i top og bund på bundkortet, så har jeg følgende spørgsmål:
Er det muligt at sætte et pcie extender kabel mellem 2 dual slot gfx der sidder tæt sammen. Altså når det ene gfx køler dækker over en ex. pcie 4x port, eller er der ikke plads til stikket.
Det skal bruges til et recon 3d lydkort, da jeg ikke er fan af onboard lyden og de usb lydkort der findes ikke helt er på højde med de interne. Jeg vil så modde kabinettet så lydkortet ville sidde over gfx, da der kun er 4 slots i kabinettet.
Jeg er klar over at jeg jo bare kunne sælge mine gfx og købe et større enkelt kort, men jeg vil gerne beholde muligheden for sli+audio+matx. Og at gigabyte matx z87 G1 vist nok har plads imellem gfx til et lydkort, men pt er det et z97 build jeg kigger på.Et alternativ kunne være Asus VII Gene, der har et seperat lydkort, men jeg vil helst beholde muligheden for et pcie audio kort.
Enlighten me 😀
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af emaguina d. 05-09-2014 10:37:09.