Hvilken 120mm fan til radiator?

Luftkøling d.  08. september. 2014, skrevet af Confidenze
Vist: 3172 gange.

Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
08-09-2014 13:51:54
Svar/Indlæg:
217/59
Hej alle.

Jeg vil rigtig gerne have skiftet mine fans ud til nogle som er optimeret til at skubbe luft igennen radiatorer, og som samtidig har fokus på at være stille. (ved godt det er 2 modstridende ting!)
Jeg har kigget på rigtig mange reviews og andmeldelser, og er om muligt blevet endnu mere forvirret end jeg var til at starte med.

Rigtig mange siger at Scythe Gentle Typhoon skulle være bedst og mest stille, mens andre siger at forskellen er næsten ligemeget, og andre siger at Corsair SP Performance er bedst (men larmer!).
Selv synes jeg at både Silverstone's AirPenetrator og Noiseblockers Premium serie (http://www.blacknoise.com/site... ) ser spændende ud, men jeg har desværre meget lidt praktisk erfaring.

Er der nogen som har fuldstændig utvetydig klar information på dette område.

Lydniveau betyder naturligvis noget.
Det er på AIO radiator grills, så radiators er ret standart.

Håber i kan hjælpe!

EDIT: Det skal måske tilføjes at jeg gerne vil bruge software styret PWM tilslutning!


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Confidenze d. 08-09-2014 13:59:52.
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2014 16:53:32
Svar/Indlæg:
2518/53
Har du også set på NF-F12 ?


Wobli
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2014 18:00:21
Svar/Indlæg:
99/31
Jeg ville klart kigge på nogen Noctua fans som #1 også siger.
Selv de "larmende" modeller, sige absolut ingenting, og jeg vil mene de bedste fans der er på markedet.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2014 18:39:07
Svar/Indlæg:
3332/33
Hvis du vil have noget andet end de brune Noctua blæsere, så har jeg et andet forslag. 🙂

Jeg kontaktede Coolerkit for et par uger siden og han anbefalede Noiseblocker, som var et godt mix af ydelse, pris og lyd.

http://www.coolerkit.dk/shop/n...

De findes i forskellige versioner alt afhænging af hvor mange omdrejninger du ønsker.

De er gode til at lave tryk til en radi, i forhold til en blæser som er god til airflow.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2014 20:32:31
Svar/Indlæg:
2676/147
#3

Det var da godt at du kunne li min anbefaling ;)

Men som 3 siger, så er der generelt 3 jeg ville se på:

Noctua, Eloop fra Noiseblocker, og DS fra aerocool :)
De kan findes ind på coolerkit.dk bla :)


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
08-09-2014 20:45:28
Svar/Indlæg:
1395/12
Phobya har en sort/rød version af en Noiseblocker blæser (kan ikke huske hvad for en)

Har snakket med coolerkit om den før og de kan godt bestille den hvis du ringer eller skriver til dem

Ellers er her et link
http://www.aquatuning.co.uk/wa...


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2014 09:26:18
Svar/Indlæg:
217/59
#1 + #2
Noctua har jeg aldrig rigtig haft en fidus til, men det kan selvfølgelig være at jeg skal til at genoverveje. Jeg tror mest at det er fordi jeg ikke er overbevist om deres effektivitet når jeg kigger på designet af deres blæsere

#4
Aerocool DS er ikke en mulighed da de "kun" er 3 pins, og jeg som sagt gerne ville bruge PWM fans.

#3 + #5
Jeg kan ikke helt lure om Phobya's version af "Blacknoise eLoop" er en ukorant knockoff som man ikke kan stole på. Ellers er den lækker nok (og passer i farveskemaet!) og det var også Noiseblockers jeg selv havde i tankerne.

Hvad er folks tanker og meninger om Corsairs static pressure serie?? Grunden til at jeg gerne vil høre om Corsair er at de i mine øjne er et super veletableret firma, som laver solide produkter og har en fantastisk RMA service, så jeg nyder at handle med dem.

Og hvad med Cougar Vortex?? Eller er det bare HELT skrammel?

EDIT: Hvad med Silverstone's Airpenetrator serie? De ser super lovende ud, men om de er gode til en radiator ved jeg ikke.

Jeg kan ikke lade være med at tænke at hele dether fan/køling halløj er lidt et religions spørgsmål.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Confidenze d. 09-09-2014 09:34:00.


AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2014 11:21:23
Svar/Indlæg:
282/12


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2014 12:14:07
Svar/Indlæg:
1395/12

#1 + #2
Noctua har jeg aldrig rigtig haft en fidus til, men det kan selvfølgelig være at jeg skal til at genoverveje. Jeg tror mest at det er fordi jeg ikke er overbevist om deres effektivitet når jeg kigger på designet af deres blæsere

#4
Aerocool DS er ikke en mulighed da de "kun" er 3 pins, og jeg som sagt gerne ville bruge PWM fans.

#3 + #5
Jeg kan ikke helt lure om Phobya's version af "Blacknoise eLoop" er en ukorant knockoff som man ikke kan stole på. Ellers er den lækker nok (og passer i farveskemaet!) og det var også Noiseblockers jeg selv havde i tankerne.

Hvad er folks tanker og meninger om Corsairs static pressure serie?? Grunden til at jeg gerne vil høre om Corsair er at de i mine øjne er et super veletableret firma, som laver solide produkter og har en fantastisk RMA service, så jeg nyder at handle med dem.

Og hvad med Cougar Vortex?? Eller er det bare HELT skrammel?

EDIT: Hvad med Silverstone's Airpenetrator serie? De ser super lovende ud, men om de er gode til en radiator ved jeg ikke.

Jeg kan ikke lade være med at tænke at hele dether fan/køling halløj er lidt et religions spørgsmål.

Confidenze skrev d. 09-09-2014 09:26:18

Phobya Blacknoise eLoop er ikke et uægte knockoff de har licens til at sælge den/dem er også derfor den koster lidt mere end Noiseblockers egen version.

Hvad angår Corsair blæsere de er okey men super stille er de ikke og du kan få meget bedre og mere stille hvis du ikke har noget imod og betale lidt mere.

Bitfenix blæsere skal du holde dig langt væk fra har selv haft BitFenix Spectre PRO og Spectre og de er noget junk de flytter mere eller mindre ikke noget luft


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2014 13:35:54
Svar/Indlæg:
217/59
Bitfenix blæsere skal du holde dig langt væk fra har selv haft BitFenix Spectre PRO og Spectre og de er noget junk de flytter mere eller mindre ikke noget luft

Men de lyser flot! 😀

Jeg har faktisk en mailkorrespondance igang med en fyr fra BlackNoise som har lovet at sende nogle fans til mig - no idea why, men han er mega flink.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Confidenze d. 09-09-2014 13:36:35.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2014 14:01:30
Svar/Indlæg:
1395/12

Bitfenix blæsere skal du holde dig langt væk fra har selv haft BitFenix Spectre PRO og Spectre og de er noget junk de flytter mere eller mindre ikke noget luft

Men de lyser flot! 😀

Jeg har faktisk en mailkorrespondance igang med en fyr fra BlackNoise som har lovet at sende nogle fans til mig - no idea why, men han er mega flink.

Confidenze skrev d. 09-09-2014 13:35:54


Hvis det er lys du gerne vil have så køb en LED lys strip er også lige før sådan en flytter mere luft end BitFenix Spectre gør, nej seriøst jeg kan puste mere luft selv end BitFenix Spectre kan.