Nok ikke den sjoveste fornemmelse at sidde med når ens X99 board og en dyr 5960X CPU går op i røg.
En ukendt fejl på Asus X99 har i hvertfald fået det til at gå op i røg !
This morning I woke up bright and early to benchmark some DDR4 memory kits and found myself waking up not to Folgers in your cup, but the smell of burnt electrical after loading the XMP profiles on a memory kit and restarting the system. Let me tell you what happened, the best I can....
Ovre på HardOCP er der en lignende tråd og en af deres faste motherboard testere havde følgende kommentar:
"Neither Kyle nor I had trouble with our X99 Deluxe and he's working with the MSI X99S and I believe all is well with that one. So far these may be isolated incidents. The memory kits that Legit Reviews used was different than ours but they enabled XMP on a new set of modules right before it blew up. That could be an issue with those modules and the UEFI BIOS reading the XMP tables wrong and applying too much voltage. It could have been a bad sample that just didn't survive their testing.
But keep in mind dozens of reviews went up over the last week or so for X99 motherboards without failures like this. I wouldn't get too concerned about it just yet."
Arghh,.Surt, og så dig som ikke engang overclocker. Er der garanti på dine dele.?
Jeg har ikke X99 endnu - måske engang næste år. Jeg var også først ude i X79 et halvt år efter release. Meeen jeg er begyndt at OC lidt igen 😉 min CPU og GFX's har jeg moderat OC'et.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 08-09-2014 22:13:38.
Nååeee, det er slet ikke dit setup 😛 . Men fint at du er begyndt at clocke lidt, mit setup ville feks ikke være specielt spændende uden OC. Kan klart mærke forskel. og tit er det jo også det der gør at man kan spare en opgradering og dermed penge, men primært gør jeg det da fordi jeg kan..Har bare altid skullet "tune" alt hvad jeg havde/har hvis det var muligt. Alt fra græstrimmere til biler.