Proshop og mig

Hyggehjørnet d.  10. september. 2014, skrevet af comicsdk
Vist: 5912 gange.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2014 23:56:53
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg Gad godt lige at høre om jeg er helt fucked, inden jeg uddeler en sviner til Proshop på Trustpilot.

Jeg bestilte i dag et solid state drev på Proshops hp, jeg valgte afhentning fordi jeg alligevel skulle af helvede til den vej.
Jeg valgte Klarna i betalingsdelen, de kører 14 dages girokort, som kan forlænges med ti dage - det er jeg vældig glad for.
Det fungerer fint.

Jeg er klar over at der i Proshops købsbetingelser står højt og tydeligt skrevet at man ved afhentning skal være opmærksom på at der skal fremvises billedlegitimation i det tilfælde at varen endnu ikke er betalt.
Fair nok.

Men jeg har ikke billed-ID for tiden, fordi en eller anden idiot huggede min jakke med alt fra kørekort til husnøgler.

Jeg tænker; skråt op med det, jeg bruger jo primært Proshop når jeg handler nyt HW, og jeg henter det altid selv - de har set mit ansigt talrige gange.

Da jeg er landet i butikken, logger jeg ind og kommer på tavlen som nr 1 i køen.
Det tager alligevel et kvarter at finde varen frem, men fuck det; det ved vi jo.

Så bliver mit navn råbt ud, jeg går til kassen.
Så siger lagermanden eller hvad sådan en fanden hedder; Må jeg se noget billidlegitimation?

Ja, det måtte du sådan set godt, men blabla hugget kørekort blabla, men jeg har jeres bekræftelsesmail her på tlf'en, inkl. sms'en og jeg har et sygesikringskort og et buskort med billed, jeg har betalt via kreditaftalen med Klarna, jeg er her et par gange om måneden, du kan også quizze mig om eksempelvis de seneste 5 handler.. så sku' vi ikke bare komme videre?

Næ, siger manden.
Nå, mener du det seriøst, spørger jeg så.
Det gør han, siger han.
Så bliver jeg en anelse træls i smilet og siger at han kan stoppe det skråt op og annullere transaktionen, jeg køber bare pisset hos Komplett, det er jo samme pris og portofrit.

Så siger jeg i en negativ og aggressiv tone at jeg synes det er fucked, taget i betragtning hvor mange tusind kroner jeg har handlet for i den biks.

Men han synes ikke det er så stort et problem, jeg kan jo gøre hvad jeg vil.
Og det har han da ret i.

Og ret skal da absolut også være ret.

Men seriøst; jeg synes kraftedme det er dårlig stil.
Jeg har smidt over tyve kilo i den butik i årenes løb, selvfølgelig er det ikke Proshops skyld at en tumpe har hugget mit kørekort, men hvordan jeg end vender og drejer det; hvad nu hvis du bare ikke har billed-Id, du kører ikke bil du rejser ikke..

Anyfuck, jeg brændte sammen over den attitude og har bestilt samme vare hos Komplett, og må så æde et gebyr på 49 kroner pga. betalingsløsningen Klarna tilbyder.
Til gengæld kører Komplett fri fragt, så fuck det.

Kan jeg tillade mig at svine Proshop, eller skal jeg bare holde kæft og komme videre?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 10-09-2014 23:57:57.
Anonym202181719486

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 00:03:34
Svar/Indlæg:
115/0
du skulle nok bare se og komme videre

NielsPeter

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 00:05:25
Svar/Indlæg:
247/42
Har også handlet for mange tusinde kroner ved Proshop og er glad for at de overholder reglerne. Tror de er nødt til det da der foregår meget svindel, og det hjælper ikke dem at du siger at du har handlet for større beløb, uden fakturaer i hånden kan enhver sige det.
Jeg ville nok bare komme videre.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 00:07:09
Svar/Indlæg:
2131/173
Fuck, havde håbet på medynk.
Men du har da ret.

Nu bliver det latterligt.
Logger lige på e-mailen; de har sendt mig en faktura.

Hold nu kæft, Proshop.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 00:13:04
Svar/Indlæg:
2131/173
2

Jojo.. er da med på reglerne, men det er Klarna jeg skylder pengene, de lægger jo ud for mig, jeg har dokumentation på alle leder og kanter, i alle dele af... For fucks sake, hvordan skulle jeg overhovedet kunne logge på i butikken, hvis ikke jeg var mig..

Dropper svineren på Truspilot, de gør jo trods alt bare hvad de skal, jeg er så ikke helt enig i fremgangsmåden, især set i lyset af at det ville være Klarna der hang på afregningen, hvis filmen var helt sort..

Haha.. anyway - jeg smider bare de næste tyve tusind hos Komplett, skråt op med det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 11-09-2014 00:18:36.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
11-09-2014 00:40:31
Svar/Indlæg:
2826/100

Er ikke helt sikker, men plejer de ikke at tage et billede af dit ID når du afhenter?

Så har du ikke det med er det ikke sikkert han rent praktisk har mulighed for at køre handlen igennem.

canny

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2014 00:46:35
Svar/Indlæg:
1500/79
"Men jeg har ikke billed-ID for tiden, fordi en eller anden idiot huggede min jakke med alt fra kørekort til husnøgler.

Jeg tænker; skråt op med det, jeg bruger jo primært Proshop når jeg handler nyt HW, og jeg henter det altid selv - de har set mit ansigt talrige gange."

Filmen knækker for dig her.

"Men seriøst; jeg synes kraftedme det er dårlig stil.
Jeg har smidt over tyve kilo i den butik i årenes løb, selvfølgelig er det ikke Proshops skyld at en tumpe har hugget mit kørekort, men hvordan jeg end vender og drejer det; hvad nu hvis du bare ikke har billed-Id, du kører ikke bil du rejser ikke.. "

og igen her.

Et kørekort, pas, militær id eller opholdstilladelse er den eneste form for gyldig/sikker legimation du kan bruge. :)

Hvordan fanden kan du finde på at tage derud, når du godt vidste fra start af, at du ikke vil få dine varer udleveret?

Jesus christ!

Gazivodo

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 01:34:27
Svar/Indlæg:
190/4
#6 Så et bus eller pendler kort er IKKE gyldig billed ID?
Det skulle det så helst være!!
Edit: Har ikke handlet siden det hed SHG, så.. (som privat firma må man jo godt have egne regler 😉 )

#0: Det eneste, der skriger i mine øren er: KLARNA 🤣
Hvilken hardware ER den slags pladder værd? (mit svar: INTET!)
20 kilo+?? Håber sgu' det os', det tæller de glade SHG dage?

Med det sagt: Er der nogen herinde der "stoler" på Trustpilot? Jeez, hvorfor ik' fjæsbog eller twatter' anmeldelser?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gazivodo d. 11-09-2014 01:37:26.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 02:53:20
Svar/Indlæg:
2246/14
#6+1
De kan ikke klandres. Der er ret strenge regler for ID ved kreditaftaler. Hvis ikke de har køerkort nummer (mener jeg) så er de fucked hvis der er problemer.
Du vidste at det kunne blive et problem, du kunne jo bare have ringet og spurgt ?

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 07:50:31
Svar/Indlæg:
833/98
Du vidste allerede fra start f, du ville have et problem, og alligevel bliver du tøsefornærmet over det. Må godt nok sige at du bare skal komme videre og næste gang tænke over hvad betingelser butikken har, inden du kører der ud...

OG bare lige til info, så tror jeg de fleste herinde vil sige at 20k over flere år bestemt ikke er meget, så på nær du køber mange små ting hos dem, kan det ikke være mange gange du har været der.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha PAC d. 11-09-2014 07:50:49.

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 09:12:21
Svar/Indlæg:
105/1
#9 +1

I proshop skal der ALTID vises billed ID, der er bare ikke andet at gøre. Og det står der. Så det er egentligt bare dig der en åndsvag kunde #0

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2014 09:22:15
Svar/Indlæg:
709/10
Regler er der for en årsag, og du kunne ikke overholde dem. butikken kan da ikke klandres for at ville overholde dem, og du kan ikke opfylde dem.
Siden en idiot har stjålet dine ting, men ligefrem at give butikken skylden for at være stivnakket, det er da dårlige ligtorne i dine sko.
At du føler dig dårligt behandlet fordi de holder på reglerne, det kan da aldrig nogensinde være deres skyld tvært imod, så er det din egen, siden du ikke har fået fat i noget ordentligt legitimation INDEN du tager afsted.

Utilfredshed har det med at være bygget på dårlige undskyldninger, stik du en finger i jorden og kom videre.

bauner

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-09-2014 09:36:50
Svar/Indlæg:
853/71

Fuck, havde håbet på medynk.
Men du har da ret.

Nu bliver det latterligt.
Logger lige på e-mailen; de har sendt mig en faktura.

Hold nu kæft, Proshop.

comicsdk skrev d. 11-09-2014 00:07:09

Næh, du vidste det jo fra start og tog chancen.
Forleden hentede jeg en pakke i Føtex, og selvom jeg havde pakkesedlen med, skulle jeg da vise ID alligevel. Og jeg skulle sgu oven i købet betale told osv.

At du oven i købet vælger at svine gutten i butikken er fandeme dårlig stil. Desværre også meget dansk... Ups, jeg har kvajet mig - hvem kan jeg give skylden?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 09:41:58
Svar/Indlæg:
2131/173
Svine gutten i butikken haha..
Jamen så siger vi det.
Anypis, jeg kom af med galden her, og sår der jo ikke mere suppe at koge på dét ben.

Komplett har afsendt pakken, de glemte godt nok at spørge efter ID, men hvor vigtigt er det også.

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 09:52:56
Svar/Indlæg:
105/1
#13 Ved udlevering i en butik er der andre regler end afsendning til adresse...

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 09:55:26
Svar/Indlæg:
2131/173
14

Det er der nemlig.
Det er fedt.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 10:02:38
Svar/Indlæg:
3100/53
Går den, så går den, og går den ikke, så er det altid andres skyld :)

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 10:13:47
Svar/Indlæg:
105/1
#14 i stedet for at blive sure på dem, da det ikke er deres skyld du har mistet dit billed ID. Og jeg forstår simpelthen ikke at du kan tillade dig at blive fornærmet over du ikke kan få udleveret din vare pga. du ikke har noget man skal have.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 10:14:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Ja, jeg kunne også bare have bedt dem om at sende den, men in the heat of the moment, syntes jeg egentlig bare de var latterlige.
Men skråt også op med det, problemet er løst.

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 10:17:31
Svar/Indlæg:
105/1
Problemet er løst ja, men du opførte dig som et barn i situationen. Hvilket er ikke er ok. Og nej de var ikke latterlige. Du var latterlig.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 10:18:21
Svar/Indlæg:
2131/173
17

Jeg siger jo heller ikke at det er Proshop der huggede min jakke, ro på.
Jeg synes så stadig det er komplet(t) latterligt at de ikke gider udlevere varen, det økonomiske er mellem mig og Klarna i det her tilfælde.
Selvfølgelig kan jeg da tillade mig at blive fornærmet, det bestemmer jeg da helt selv haha

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 10:19:15
Svar/Indlæg:
2131/173
19

Jeg ved godt jeg er latterlig, du har nævnt det et par gange, jeg kan sagtens læse.

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 10:32:59
Svar/Indlæg:
105/1
#20+21
Det styrer du selvfølgelig helt selv, men det ændre ikke på at det fuldstændig dumt at opfører sig sådan, og det er så dansk som det kan blive. Simpelthen blive utilfreds med sine egne fejl og lade dem gå udover andre.

morteng

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 10:44:28
Svar/Indlæg:
242/71
Hvis proshop udlevere varen til den forkerte i deres butik hænger de på regningen. Så derfor gyldig ID

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 10:45:13
Svar/Indlæg:
105/1
#23 +1

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 10:57:14
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg vil mene af sygesikring og buskort er mere end nok ID. Der er billede, navn og CPR nummer.

Som person under 18, har du kun dit pas, og det render folk ikke rundt med til hverdag. På et disko dasco er Sygesikring og buskort godkendt ID, og det er det også overfor politiet, så hvorfor ProShop vælger at det ikke er, det som det er.

Jeg havde handlet på nok den samme måde som dig, dog havde jeg bedt om at tale med en højere stående person end en lagermand. At man bliver hidsig, det kan ske, det sker også for mig, fordi det er dybt latterligt det som forgår lige der.

#9 +1

I proshop skal der ALTID vises billed ID, der er bare ikke andet at gøre. Og det står der. Så det er egentligt bare dig der en åndsvag kunde #0

IStealUnderwear skrev d. 11-09-2014 09:12:21

Som nævnt længere oppe, så det ikke alle som har et kørekort, et kørekort indeholder Navn, billede og CPR nummer, de 3 ting som gør det til et billede ID.

Et buskort har billede og navn, og sygesirking har navn og CPR nummer, som danner et ligeså gyldigt ID.
Så klap hesten.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:07:27
Svar/Indlæg:
2131/173
22
Jeg har forstået din pointe efterhånden haha

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:11:02
Svar/Indlæg:
1431/233
0# Jeg kunne sagtens ha brændt ned i sådan en situation også, fordi man i bund og grund syntes det er latterligt. Man er jo nok mere indebrændt fordi ens kort er stjålet og man så samtidig skal bøvle med det lort. Men det er jo ikke proshop skyld som du selv siger, og det skal man huske i sin arrighed :).

Men igen, du vidste jo godt det ville blive et problem, hvorfor så overhoved vælge kredit løsningen, lortet skal jo betales uanset hvad. og du havde sluppet for gebyret?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 11-09-2014 11:11:14.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:12:08
Svar/Indlæg:
2131/173
23

Det gør de jo så ikke når jeg betaler Klarna, og ikke Proshop.
Anyway, hvor mange svindlere møder op med bestillingsbekræftelse på sms og E-mail, log in-oplysninger osv.
Men lad nu det ligge, jeg angrer og beklager dybt, jeg har opført mig uanstændigt.
Regner med at tage ud til Proshop i morgen med en buket blomster og et par flasker go' vin.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:15:45
Svar/Indlæg:
2131/173
27

De 20 kroner i gebyr overlever jeg nok.
Klarna er fine nok til at annullere regninger, når man lige husker at stikke dem et praj.
I øvrigt var det jo en yndig bustur der ud, meget nydeligt industrikvarter.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:16:54
Svar/Indlæg:
1271/38
Jeg ville dælme være ked af hvis alle og enhver kunne afhente mine varer, også selvom det er købt på kredit gennem et andet firma. Varen har stadig en værdi, og de skal ikke agere som gavebod på dine vejne.

At du siger din jakke er blevet stjålet og alt muligt lyder ekstremt suspekt for personen ved udleveringen, ISÆR når der står højt og tydeligt på deres hjemmeside at du SKAL have gyldig billedlegitimation medmindre du betaler i butikken.

Du er ikke alene om at have handlet for 20+ af de lange derinde, og det skal bestemt ikke være en grund til at sløse på reglerne. Nok nærmere tværtimod. Du ville have råbt endnu højere hvis en anden havde kunnet afhente dine ting uden ID, og så havde der været et reelt problem.

Det her er et non-issue, og jeg er glad på dine vejne over at problemet nu er løst.

#6 - Bus- og pendlerkort har aldrig officielt fungeret som gyldig legitimation. Nogle tankstationer sløser lidt med reglerne, hvor sygesikringsbevis også af og til duer, så måske det har virket et par gange dér. 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bonghætte d. 11-09-2014 11:18:54.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:21:38
Svar/Indlæg:
1881/22

Jeg vil mene af sygesikring og buskort er mere end nok ID. Der er billede, navn og CPR nummer.

Som person under 18, har du kun dit pas, og det render folk ikke rundt med til hverdag. På et disko dasco er Sygesikring og buskort godkendt ID, og det er det også overfor politiet, så hvorfor ProShop vælger at det ikke er, det som det er.

Jeg havde handlet på nok den samme måde som dig, dog havde jeg bedt om at tale med en højere stående person end en lagermand. At man bliver hidsig, det kan ske, det sker også for mig, fordi det er dybt latterligt det som forgår lige der.

#9 +1

Som nævnt længere oppe, så det ikke alle som har et kørekort, et kørekort indeholder Navn, billede og CPR nummer, de 3 ting som gør det til et billede ID.

Et buskort har billede og navn, og sygesirking har navn og CPR nummer, som danner et ligeså gyldigt ID.
Så klap hesten.

Pierre3400 skrev d. 11-09-2014 10:57:14

Et buskort er forholdsvis nemt at forfalske.

Gyldig billed ID skal have både billed og cpr nummer på samme kort.
Prøv at gå ned og opret et telefonabonnement, eller oprette et lån, med et buskort og sygesikring 😉

Har man hverken pas eller kørekort, kan man få et ID kort på kommunen:
https://www.borger.dk/Sider/Ud...

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:24:20
Svar/Indlæg:
648/5
Her kan man få udstedt et ID-kort hvis man hverken har pas eller kørekort:

Simple as that 🙂

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:27:06
Svar/Indlæg:
2131/173
30

Jojo, den er jeg med på.
Men alle og enhver har temmelig sikkert ikke bestillingsbekræftelse, adgangskode, sygesikringsbevis med dit navn på, sms-advisering osv.

Men nu gider jeg sådan set heller ikke trampe mere rundt i dét - jeg er jo ligesom faldet ned i forhold til i går haha

eviling

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 11:31:34
Svar/Indlæg:
442/14
Jeg håber oprigtig ikke at du smider en negativ vurdering på trustpilot, eller andre steder for dens sags skyld. Problemet her er på ingen måders Proshops skyld, men udelukkende dit.

Og din argumentation om at fordi du har handlet der før, så kan de da godt se stort på reglerne denne ene gang, er mildt sagt langt ude.

Måske du til en anden god gang skulle ringe til butikken først og spørge om det kan lade sig gøre at afhente uden billede-id, og hvis svaret er nej, så bestil et andet sted fra og spar dig selv for en forgæves køretur, og dertilhørende negativ oplevelse 😐

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 11:42:17
Svar/Indlæg:
2131/173
34

Yep.
Jeg er langt ude.
Men i går var jeg længere ude.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 12:08:30
Svar/Indlæg:
1599/100

#9 +1

Så klap hesten.

Pierre3400 skrev d. 11-09-2014 10:57:14

Et buskort er forholdsvis nemt at forfalske.

Gyldig billed ID skal have både billed og cpr nummer på samme kort.
Prøv at gå ned og opret et telefonabonnement, eller oprette et lån, med et buskort og sygesikring 😉

Har man hverken pas eller kørekort, kan man få et ID kort på kommunen:

Ciric skrev d. 11-09-2014 11:21:38

Tja, har de en ven som blev ringed op af divs butikker, fordi de mente han skyldte dem 50k+. Der var en som havde snuppet hans navn og cpr nummer og havde et falsk kørekort. Så sværer er det heller ikke.

Men jeg har flere gange brugt bus og sygesirking uden problemer. I bund og grund, så bunder det i at de skal vide hvem der står og henter pakken.

Hvis man har sygesikring, buskort, sms om varen, plus ordre bekræftelse, så der nok en jævn sansynlighed for det er den rette person. De tag jo ikke en kopi af ID ved afhentning, de skal bare bare se for at være sikker på det den rette person.

Jeg tag Comicsdk side i denne sag, om det rigtig eller ej, så er det noget så fornærmende når folk afviser at du er den person du er, og det ville sætte de fleste personers pis i kog, dansker eller ej.

Jeg havde direkte stoppede med at handle hos ProShop.

Jeg har direkte droppede at handle hos ComputerSalg i en længere periode da de flere gange i træk ikke holdt deres løfter og aftaler om forsendelser og specielle vare. Nu køber jeg kun hos dem hvis de er eneste mulighed, og jeg har kasted over 25k i den butik på under et år, som er et ok beløb for en studerende.

Jeg støtter god service. Jeg havde en kedelig oplevelse med Webhallen, inden for 24timer blev jeg personlig kontaktet, snakkede tingne igennem og alt blev sat på plads. Siden det, har alt kørt som smurt, og de har respekteret min krav om hvordan man sender vare, netop det som ComputerSalg satte sig ned og sked på. Det småting, men det stadig en del af den service firma'et levere.

Nu sidder jeg også med alt it køb til firma'et, og grundet mine personlige erfaring, så bliver der hurtigt kørt uden om visse butikker når jeg bestiller. Så kan de sige en kunde er ligemeget, men det kan hen af vejen gøre ondt alligevel.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 11-09-2014 12:11:01.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 12:16:04
Svar/Indlæg:
8947/160
Ahhh, ro på manden syntes bare han havde behov for at komme af med lidt galde. Straks er der en masse der går i gang med en større sviner. Er det så nu hvor jeg skal skrive at det er typisk dansk.?? 😢

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2014 13:53:07
Svar/Indlæg:
74/0
#36 Kunne man forestille sig at det måske var det firma som låner manden pengene til at købe hardware for, som siger at de skal have et kørekort nummer. Ellers kan proshop også komme i problemer i forhold til klarna. Så hvis man agter at gå uden om proshop på grund af en historie som denne, kommer man nok i problemer mange steder.

Bruger du heller ikke banker, eller går du bare uden om dem? De skal også have et Id-kort med billede på...

For at slå en ting fast. Hvis politiet følger reglerne, er et buskort ikke valideret ID!

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 13:55:02
Svar/Indlæg:
105/1
#36 WoW folk Der forstår det +1

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 14:17:43
Svar/Indlæg:
4221/223
#7 Det eneste der er gyldig ID er dit pas eller kørekort. Har du ingen af delene, er det bare surt urt.

At nogen steder så accepterer de 2 ting er gerne dårlig stil. Jeg arbejder som frivillig på et spillested, og det er ret forskelligt hvad vi lader gå an som ID. Men skal vi være nazier, og følge reglerne, så er kun pas/kørekort der kan bruges.

Problemet er bare ret tit, fordi spillestedet ligger i roskilde, så er der ret mange studerende. Og de fleste har hverken eller. Så de kan godt komme ind til koncerter, men får ikke lov og købe øl og spiritus.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 14:20:46
Svar/Indlæg:
4221/223
#32 den gamle prøvede med sådan et ID. Det ville de ikke gå med til i elgiganten. Så han måtte lige hoste op med 700+ for et nyt pas

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 14:59:12
Svar/Indlæg:
5474/39
Hvad med evt kontakte firmaet ?
læse deres vareudleveringsregler ?

Dette er blive pigesur over små ting. Du skulle prøve en dag have en seriøst grund til at klage.

Det er noget andet, hvis sælger er utroværdig osv. Derfor ikke handler i Fona. Da de er utroværdige...

Du har smidt din personlige ting væk er hvad sker. Kammerater ude i "ghettoen" i Odense Universitets miljø oplevet noget i stil med dette...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 11-09-2014 15:01:50.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 16:02:29
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg er flere gange gået direkte i rødt felt, når man, uden varsel, har forlangt billed ID af mig.
Jeg har hverken, pas, kørekort, buskort, eller noget andet billedID, og det er helt ok, for jeg har ikke behov for de ting, men så kommer jeg altså sommetider i klemme. Det går sjældent stille af. 😛

Ikke at det har noget med crankycomics situation at gøre. Jeg havde måske/måske ikke forsøgt mig uden ID, men uden at gå i rødt felt ved et nej. 😀
Nu har Prebbitch heldigvis vist mig løsningen. Tak for det kammerat.
Så'en et skal jeg sgu have. 🙂

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 16:15:28
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg ved at man kan få lavet BankIDkort men tæller det også som gyldigt billedid?

IStealUnderwear

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2014 16:24:40
Svar/Indlæg:
105/1
#43 Der var en bunke kommaer. Tror der kom et par stykker for meget med! 🤣

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 18:17:24
Svar/Indlæg:
3011/103
Nu ved jeg ikke om de talesprog er lige så grimt som dit skriftsprog, men det hjælper absolut ikke på situationen for dig.
Man kommer bare længere med at tale fornuftigt, og med det beskrevne forløb har du selv bragt dig i en kedelig situation.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 20:59:41
Svar/Indlæg:
5874/1287
Med alt det fusk der er i dag, så forstår jeg ikke at folk himler sådan op, når de bliver bedt om at legitimere sig ved handel o.lign. 😕
Specielt ikke i #0's tilfælde, når han vidste det hjemmefra.

#43 Hvem er dog det der "uden varsel" forlanger at se dit ID? Gestapo? 🤣

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 21:15:29
Svar/Indlæg:
2516/381
Skulle hente en ny server der oppe,, efter der havde været noget strøm ud sving i horsens..

Kommer der op, og har ikke min pung med da min datter havde gemt den ugen for inden, og den var gemt pænt godt, så havde ikke fundet den. havde dog ikke set det krav med billed id..

Og købet var betalt hjemme fra firmaet, med firma dankort..

Men stod i samme situation, ingen id, ingen ny server.. Snakkede længe og godt for min syge moster.. for jeg skulle ikke tilbage på arbejde uden at have den server med hjem..

Det endte efter meget snak, og lang vente tid på, at de ringede til min chef, og tog billeder af den bil jeg kørte i, samt nummerplade, og det accepterede jeg da også..

Og kom der fra med en ny server som vi fik op at køre i løbet af weekenden..

der havde været noget udsving i strømet om onsdagen, og fredag opgav vi at redde den gamle server, efter at have skiftet næsten alt i den

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2014 23:06:01
Svar/Indlæg:
1145/40
#43 Kaldte du ham lige for en Bitch dér ? 😉 🤣 😀 🤣 :yes:

Nu har Prebbitch heldigvis vist mig løsningen. Tak for det kammerat.
"Prebbish"

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Micks d. 11-09-2014 23:06:54.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2014 02:01:41
Svar/Indlæg:
1495/69
#45 Der er masser af plads til dem andre steder på siden, så moderator må gerne sprede dem ud med mild hånd. 🤣

" Hvem er dog det der "uden varsel" forlanger at se dit ID? Gestapo?" Det er faktisk sket ved en pakkeudleveringsdisk, hvor jeg ikke i forvejen var varslet om behov for billedID, og ja, det var skide bøvlet med drengene fra Gestapo i sin tid. 😎

#49 UPS. 😳 Hvordan gik det mon til? 😲
Hvad man har i skægget, sidder man ikke selv på. Eller noget. 🙂

Confidenze

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2014 08:14:59
Svar/Indlæg:
217/59
Måske er det i virkeligheden ganske sundt at have sådan en diskussion her en gang imellem.
Det har i hvert fald fået folk op af stolene!
Og mange er da blevet mere opærksomme på hvad man kan og ikke kan tillade sig at hidse sig op over.