Overclocker
Tilføjet:
14-09-2014 14:04:46
Svar/Indlæg:
255/14
Hej Hwt.
sidder og godt igang med undersøgelse på hvorvidt mig Gigabyte R9 290 reference kort, kan blive optimeret.
og her er det, at flashing af bios kommer ind, på flere forums, bla OC.net er der en super lækker tråd netop om dette.
har så været hende og finde en bios, som jeg gerne vil ha ind på fra kortet: GV-R929OC-4GD.
men tror muligvis jeg gør noget forkert, selvom den siger "Flash BIOS success! Would you reboot the system" - så efter restart, har den kun den nyeste bios for kortet:GV-R929D5-4GD-B
har hørt om flere, som skifter til bla. biosen fra et Tri-x eller et Tri-x OC, for netop at kunne udnytte ens MV langt bedre og stadig holde Vrm1 nede i temperatur.
problemet er, at Vrm bliver lynhurtig varme, da de åbenbart ikke skulle kunne beabejde OC via MV, hvilket de fra OC.net har erfaret, men blot ved en "simpel" bios update skulle kunne lave om på.
Må indrømme jeg overhovedet intet har ud af at flashe bios, og altid kun har haft brugt div. utillitys/ MSI bios (z87G41) til at klare det. - med andre ord, dette er første gang jeg flasher en GPU bios. 🙂
PT. højeste OC på R9 290 (GV-R929D5-4GD-B):
Core Clock: 1150
Memory Clock: 1500
power limit % - 50%
Core Voltage MV - 70
desværre efter 1 times "ram burn" får jeg Black screen som følge af for høj Vrm temp.
ved at sænke Memory Clok til 1425/1450
og Core Voltage MV - 60
køre det fint.