Computer-HJÆLP !!?!!

MSI d.  14. september. 2014, skrevet af Oli2412
Vist: 5507 gange.

Oli2412
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2014 17:51:22
Svar/Indlæg:
65/8
Jeg sidder på et lækkert system som har kørt mere eller mindre upåklageligt de sidste 2 år: (Se Profil-system)
Dejlig OC, lækker køling og et lidt for larmende kabinet uden støvfiltre.
Nu har jeg så anskaffet mig et "nyt" dejligt lækkert Raven RV03-W Kabinet, som jeg så har flyttet hele mit system over i og BUM -> BOOT-LOOP...
Jeg har prøvet ALT muligt, jeg har tjekket alle stik, kabler, jumpers, diske og lign. stadig intet... har clearet Cmos, stadig intet.... og hvis jeg i ny og næø er heldig, så vil den godt starte op, men den fryser på et givent tidspunkt indenfor 30 min, ELLER hvis jeg sætter/fjerne USB-stik.
Nu har jeg prøvet at skille hele sytemet fra hinanden igen, givet processoren ny kølepasta, sat alt i, som var det et helt nyt system... stadig intet.. infinite boot-loop.
Jeg har læst lidt rundtomkring, og fundet ud af at hvis jeg fjerne alle ram-sticks på nær 1, vil den godt køre. og ganske rigtigt... men kan ikke overleve på 1GB ram... er der nogle der kan hjælpe?!?!
(har også kørt stock-clocks og oc, og har prøvet at rette ram-speeds til fast, og auto, ingen forskel)
Det skal lige siges til sidst:
4 Ramklodser (16gb); Boot-Loop
3 Ramklodser (12Gb); Starter, men fryser
2 Ramklodser (8Gb) ; -II-
1 Ramklods (4Gb); Kører...
Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2014 18:00:23
Svar/Indlæg:
2231/97
Har du afstands stykker i det nye kabinet, mellem det og bundkort?


superman
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2014 18:08:00
Svar/Indlæg:
894/91
Prøv at samle det hele på et bord. Og se om det virker.


Oli2412
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2014 19:35:36
Svar/Indlæg:
65/8
Jeps, jeg har Raisers i kabinettet (eller hvad det hedder)

Har ikke prøvet at lade den køre på et bord, endnu da jeg ikke er hjemme, men i den blog jeg har læst, har personen samme problem, og har prøvet både ind i og ude af kabinet, hvilket i sidste ende førte til RMA..


Oli2412
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2014 22:17:18
Svar/Indlæg:
65/8
https://forum-en.msi.com/index...
Her er forummet... ved sq ikke helt hvad jeg skal gøre, da boardet er ove 2 år gammelt


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2014 07:49:26
Svar/Indlæg:
4112/52
Det lyder som om du har et af følgende problemer:
a) Kortslutning - Elektrisk kontakt mellem en komponent og kabinettet.
Forsøg at samle dyret på et håndklæde uden for kabinettet, og se om det vil køre.

b) Dårlig kontakt mellem CPU og MoBo/Socket
Hvis du havde CPU hevet ud for at rengøre den, kan du ved et uheld være kommet til at bugge en/flere pins i socket, og så er du fucked, da det er næsten umuligt at få rettet dem korrekt op igen.

c) Dårlig kontakt mellem CPU + køler
Kontroller om din køler har ordentlig kontakt til CPU, og om alle fastspændings punkterne har "korrekt" fat.
Har selv prøvet lignende med et 775 system, hvor den ene af de 4 "skruer" ikke havde låst rigtigt inde i hullet i MoBo.

d) Defekte RAM
Smid dine stænger i én ad gangen, og igang med Memtest.

e) Defekt MoBo
Når alle andre ting er testet, er det ved at være sidste mulighed.

f) PSU ikke vil mere
Nogle gange vil PSU ikke være med til at skifte kabinet, men det lyder nu ikke som om dét er problemet her.

g) Har du husket EPS/ATX+12V stikket?


Oli2412
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2014 12:56:48
Svar/Indlæg:
65/8
#5
a)
Tak, jeg vil forsøge at samle det udenfor kabinet i aften, og se hvad der sker :)

b)
Jeg har haft cpu ude og har tjekket den og sockett mm :)

c)
Har derfor også smidt nyt kølepasta og lign mellem køler og cpu

d)
Jeg vil forsøge at tjekke dem, men tror ikke det er det, da de alle kan køre enkeltvis, men ikke når der er mere end en blok i.

e)
Kan godt være, men håber sq ikke det er

f)
Psu'en er forholdsvis ny (Corsair TX850 v2) og den kører for fuld hammer, har aldrig rigtigt været presset og er lige blevet blæst tør for støv :)

g)
Jeps :) begge gange ;D


Oli2412
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2014 19:10:31
Svar/Indlæg:
65/8
Okay, Update:
Jeg har haft 3 blokke siddende i den over natten. Og er nu, efter ca 24 kommet hjem, vælger at krydse fingre og tænde den som altid...
Den tænder, booter op, og kører, som om den aldrig havde lavet andet...
Jeg tjekker om jeg kan tage USB stik ud/i osv, alt virker o.0
Jeg kører en prime95-test i 10 min, uden problemer, med max-temp på 42... Tænker: hmm, nu med 12 gb, KAN man jo være heldig at smide de sidste 4 i, så den virker som før....
Men jah, så nemt skulle det ikke være: slukkede den, smed den sidste blok i og:. Bootloop!
Prøver at slukke maskinen og tage den "nyeste" ud igen... Stadig bootloop :/ -.- hvad fick sker der?!? XD


Oli2412
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2014 17:59:52
Svar/Indlæg:
65/8
Til en update:
jeg kæmpede med det i et par timer, da jeg til sidt fik tjekket alle ramklodserne igennem, en efter en i hvert enkelt slot.
TROR at mit Dimm4 slot er dødt, men de andre agerer stadigvæk mærkeligt, der er kun ÉN af mine 4 ramklodser der kan sidde i den første Dimm, og i den anden her jeg valget mellem to, og så kan jeg sætte én af de resterende to frit i den 3.
Men intet i den 4. :P