Med alle CPU'er er det altid forskelligt hvad CPU'erne kan o/c.
Jeg kan få min 5820K OCCT stabil ved 4.3Ghz @ 1.3V.
Ifht. 3xSLI så er det vigtigt at tjekke hvilket motherboard man vælger, da nogen kører 8x/8x/8x, mens andre kører 16x/8x/4x og derfor ikke understøtter triple SLI med 5820K.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 21-11-2014 18:05:35.
Vores 5930K der faktisk er en 5820K med flere PCIe baner clocker også bedre.
Men nu skal vi altså huske at der modsat en 4690K er 2 ekstra kerner der kan holde CPU'en nede. Det er jo den dårligste kerne der bestemmer et overclock når alle kernerne skal være med.
Ja og det handler også om at være heldig eller rettere sagt uheldig med CPU'en
Jeg har set test på andre sites, hvor en 5820K overgår en 5930 i Clock Frekvens.
Testede du både med og uden Hyperthreading ?
Men når man er ude i, om den er stabil ved 4,5 eller 4,3 har ikke den største betydning for den samlede ydeevne og er bare ren lir.
Ja forskellen i den virkelige verden på 4,5 eller 4,3 er ikke ret stor, og kan faktisk ikke mærkes, det er nok mere det boost man får fra de 3,5 til 4 hvor det kan mærkes.
Jeg ser ingen grund til at teste uden HyperThreading. Jeg ved dog at det i flere sammenhænge kan give et par MHz ekstra, men man vil jo aldrig slå HT fra på en CPU som denne for at få det.
Ja jeg nupper i hvert fald en 5820k jeg skal bare have trille sli og det vil virke fint med 8x8x8 lanes og så sparer jeg lige en sjat penge i forhold til 5930k
Men i hvert fald en god test, som kunne bekræfter mig i at valget falder på denne cpu og et gigabyte soc force x99 bundkort.