HP Envy 14-1280 blæser konstant

Luftkøling d.  16. september. 2014, skrevet af Anholt
Vist: 1960 gange.

Anholt
 
Newbie
Tilføjet:
16-09-2014 17:01:29
Svar/Indlæg:
3/2
Hej.

Jeg har købt denne maskine brugt og køber sagde at den havde varme problemer. Jeg tænkte den trængte til en rensning og nyt kølepasta. Da jeg åbnede fandt jeg ud af at han havde smurt en tube kølepasta udover mere eller mindre alt på bundkortet. Efter en grundig rengøring og noget nyt kølepasta har jeg formateret, men siden jeg startede den første gang efter jeg har haft den skilt ad af blæseren kørt konstant. Det er ikke fordi den er særlig varm for blæseren køre jo på højtryk hele tiden.

Jeg har deaktiveret Fan always on i bios.

Jeg opdateret windows, hentet driver til grafikkort og opdateret bios.

Stadigvæk køre blæseren bare der ud af og nu er jeg ved at løbe tør for ideer. Selv når jeg sætter den på strømbesparelse kører den derudaf.

Ps. Jeg havde cmos batteriet ude da jeg rengjorde bundkortet.
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2014 17:17:44
Svar/Indlæg:
2518/53
Hent hwinfo og se cpu temp. og fan rpm info.

Fjern kølepasta igen med noget isopropyl eller sprit og kom meget lidt nyt på f.eks. as5.



Anholt
 
Newbie
Tilføjet:
17-09-2014 08:44:28
Svar/Indlæg:
3/2
Min CPU temp ligger mellem 47-57.

GPU temp ligger mellem 48-53.

Min GPU fan står til 30%.

Mere kan jeg ikke lige finde frem til. Kan jeg lave en rapport af det hele eller?


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2014 15:37:30
Svar/Indlæg:
2518/53
Er der 1 eller 2 fan i den?
Fan rpm på 30% load lyder helt ok.



Anholt
 
Newbie
Tilføjet:
17-09-2014 17:29:15
Svar/Indlæg:
3/2
Nå der er sket lidt af hvert. Jeg skilte den ad og rengjorde den igen og nu vil den ikke starte. Frygter lidt at bundkortet røg, men jeg har lagt den op på hylden da den og jeg ikke er på talefod lige pt. Men jeg tog et billedet af den og om ikke andet kan jeg vel lære noget.

[IMG]http://i59.tinypic.com/28m38ki...

Altså
1: CPU
2: GPU
Så formoder jeg at
A: GPU køler (Den der kører konstant)
B: CPU køler

Det er GPU køleren der kørte for fuld smadre selvom den stod til 30%.

Under X har jeg sat sådan en lille klisteret blå fra en anden computer da den der sad på den var smurt ind i kølepasta og det mener jeg ikke der skal være der??? Men det er måske der mit problem har været?