For nogle år tilbage bestilte jeg en luftkøler på tilbud ved dem. De skrev 3 dage senere at den var i restordre. Derfor annullerede jeg min ordre og bad dem om at frigive det reserverede beløb.
Der var ingen respons. Efterfølgende prøvede jeg et utal af gange at kontakte dem telefonisk og først på 3. dagen lykkedes det mig at få kontakt. Jeg fik fat på en der mest af alt lød som en på 14 år og efter en kort forklaring omkring deres pengereservering, gik hans stemme i overophedet panisk overgang. Han anede ikke hvad han skulle gøre og begyndte at slynge om sig med eder og forbandelser omkring banker, mastercard, betalinger og manglende regnskabsmedarbejdere.
Jeg brugte et kvarter på at hidse ham ned og forklare ham proceduren for frigivelsen. Det lykkedes og afslutningsvis bad jeg om en mail fra ham, når beløbet var frigivet.
Der gik yderligere 3 dage, ingen mail. Jeg ringede igen - Mange gange. På 11. dagen efter afgivelsen af ordren lykkedes det at komme igennem til deres regnskabsafdeling, her kunne en ung mand svare at han da vist nok havde hørt noget om min henvendelse.
Endnu en gang måtte jeg forklare proceduren (De skulle sende en fax til Danske Bank... that's it). Det kom der så lovning på at de nok skulle gøre.
Et par dage senere var pengene frigivet - Men jeg fik aldrig mail fra DeBusy og vil heller aldrig gør noget for at skulle høre fra dem igen. Uanset hvor billige de end måtte være.