Spørgsmålet er om den er defekt, den har ikke altid larmet på denne måde, og købte jo netop Seasonic fordi jeg ville have en ordenlig PSU der ikke skulle skiftes.
Hvis det kun er under load den larmer, tror jeg ikke der er så meget at gøre, med mindre den har et defekt leje (og det lyder det ikke til.) Hvis den er stille under idle, er det nok bare noget du må leve med, desværre.
Jeg havde kørt en rma. Nu har jeg aldrig haft en Seasonic psu, men har til gengæld haft en masse der er produceret af dem, silver power, corsair, xfx osv. Og de har alle været super duper . 😉
Har stadig min total yndlings 750w silver power, den trækker stadig små 1000w full load og siger ikke en lyd. Men den er jo bygget på en lettere tweaket seasonic platform. 😉
Håber MM-Vision er til at tale med, så jeg kan få noget andet end en jetjager i min pc.
Seasonic platinum er kendt for at have mange problemer med coil whine så det er bare en anden type støj du får i stedet for, Cooler Master V serier er den samme PSU bare med coil whine problemet fixet og med en lavere pris så det er nok et bedre bud.
Takker. Den ser lækker ud, men må lige afvente MM-Vision da jeg ikke gider brænde inde med en psu og ikke syntes jeg har 1000 kr i overskud til en ny, de var tiltænkt en SSD + en alm HDD.
En ny blæser koster jo ikke meget, hvis stikket er anderledes, flytter du det bare over på den nye blæser. Som regel er der kun +/-, så du tager bare den sorte og røde ledning uanset om blæseren er med 3 eller 4 ledninger.
Du kan også modificere stikket, tage ledningerne ud af det lille stik på blæseren og sætte dem på direkte.. Klyt er godt 🤡
Chancerne for at den dør, og du skal gøre brug af garantien er alligevel ret lille :)
Jonnyguru. (nok den bedste psu tester på www) Giver den platinum 660w topkarakterer i alt undtaget value for money, men som han skriver. Det koster at lege. Og NEJ, seasonic har ikke MANGE problemer med coilwhine, de har i det hele taget ikke specielt mange problemer med noget, det laver jo deres egne psu´s, så hvis der er problemer bliver det rettet asap.
Syntes nu hellere ikke jeg har hørt om mangel problmer med deres PSUér, der er vel en grund til de laves så mange OEM.
23#
Ja, kan jeg godt se, men der må jo være et eller andet fuckt op siden den spinner op til max under så lidt load, for formoder ikke mit system kan presse den.