Bruger
Tilføjet: 23-09-2014 11:19:44
Svar/Indlæg:
28/5
Hej, Jeg står og skal til at samle en stationær, alt er købt. Da jeg står og vil til at i gang slår det mig, at jeg ikke har købt antistatisk armbånd eller noget lignende. I vores hus er der hovedsageligt trægulve (med enkelte undtagelser). Mit spørgsmål lyder, er det i virkeligheden nødvendigt med sådan et armbånd, og hvis ja, var det så ikke en mulighed måske at erstatte dem med et par gummihandsker?
Aldrig brugt det og aldrig brændt noget af.... Saml det i området med trægulv så kan det sgu ikke gå helt galt..... Aflad dig evt. før end du går igang, hånden på kabi eller radiator....
Bruger
Tilføjet: 23-09-2014 11:28:37
Svar/Indlæg:
28/5
Tak for svar, men er vi sikre på at der ikke sker noget, og at en afladning ved hjælp af en radiator er effektivt nok? Jeg står med en pc til næsten 10.000 så vil lige være på den helt sikre side. Og ville gummihandsker øge sikkerheden eller ville de ingen foreskel gøre?
Når du taget dit hardware op i din hånd og der efter røre ved kabinettet udleder du spændingen og nu hvis du står på gulvet (altså du står jordet) vil den lille spænding på i gulvet og ikke i dit hardware. Så hvis du bare røre ved kabinettet før du sættet det helt ned i så skulle det ikke være noget. Noget som man lærer på IT-supporter Grundforløb 😀 af hvad jeg kan huske der fra 🙂