Ang AIO vand, så er der bare lige én ting i glemmer, men en ret vigtig ting.. Alt efter hvilken model der vælges og mobo model kan det være nødvendigt med lavprofil ram og der bliver ret trangt at skulle arbejde omkring CPU (har enddog set et review, hvor det gav problemer med GFX og CPU-køler var MEGET tæt på hinanden)
Jeg har selv kørt både luft og AIO, men jeg må indrømme at jeg foretrækker AIO frem for luft.
For det første syntes jeg det ser bedre ud (specielt i kabinet som NZXT 440 med vindue, så der ikke sidder en aluprofil og blokerer hele vinduet.) og så er støjen ikke et problem, det kan på de fleste modeller styres via bundkortet, lige så vel som luft kan. Det der støjer mest i en PC i dag er GFX, som vil overdøve din CPU-køler alligevel.
Vil man have en helt stille PC, så er der kun custom vand der fungerer, men så kan du også få det ekstremt stille.
For at opsummere. luft/AIO/Custom-vand er nærmest religion for nogen lige som AMD/Intel eller AMD/NVIDIA, så du skal bare vælge den løsning du bedst kan lide og hvad du syntes ser bedst ud. Med det kabinet du har valgt, kan jeg fornemme at udseendet også betyder noget i dit build.
Du kan evt ofre et par hundrede på nogle gode SP fans til køleren i stedet for standard, så kan der skrues lidt mere ned for hastigheden.