Redaktør
Tilføjet:
26-09-2014 02:57:16
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har lavet min egen lille .bat fil der indeholder følgende:
xcopy "C:\Users\Jelle\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\*.*" "X:\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles" /d /s /e /c /i /h /r /k /o /y /f
xcopy "C:\Users\Jelle\AppData\Local\Thunderbird\Profiles\*.*" "X:\AppData\Local\Thunderbird\Profiles" /d /s /e /c /i /h /r /k /o /y /f
pause
Den kopiere alle mine mail indstillinger og mails over på min NAS. Det er noget jeg gør hver gang jeg slukker computeren, for at være sikker på at have en backup. Nu var uheldet ude for ikke så lang tid siden, og nu vil jeg gerne være garderet så meget som muligt.
Bat filen virker ganske fint, og fjerner jeg "pause" vil CMD lukke af sig selv når kopieringen er gennemført.
Netop derfor tænker jeg at det må være muligt at sætte systemet til automatisk at køre denne bat fil når jeg sætter det til at slukke, og få Windows til at vente med at lukke ned indtil CMD lukker ned af sig selv?
Jeg har forsøgt med Task Manager i Windows, men jeg kan ikke finde et event der hedder shutdown, eller har noget at gøre med lukning af systemet.
Nogen der har en idé?