Jeg har en synology DS214 server som jeg bruger som backup og som media server til b.la mit tv (chromecast), men er løbet ind i et problem med min videoer, jeg har i tiderens morgen trukket filmene over i en mappe på min pc på min 2 tb harddisk(og gør det stadig) så er der 2 mapper som hedder AUDIO TS og VIDEO TS i mappen med navnet på filmen, har før prøvet med et program som var enormt længe om at kopier,rippe en dvd, flere timer (meget længere tid end det tager at se filmen).
Skal filmen afspilles på computeren så højre klikker jeg på mappen med navnet på videoen og vælger at afspille den med vlc og det sker uden problemer, kan ikke højre klikke og vælge wmp til at afspille den, for det kan den ikke.
Om man kan installere vlc i forbindelse med serveren og mit tv ved jeg ikke.
Hvordan skal jeg kopiere,rippe dvder over på min pc/server så det kun bliver en fil som når jeg henter en youtube video med downloadhelper og firefox, som kan afspilles fra min server via mit tv og chromecast? Det skal være ukomprimeret
Hvad kan jeg gøre med de film jeg allerede har som min server/tv/chromecast ikke kan afspille for at de kan afspilles?
Har en i7 4790k cpu så jeg kunne jo nemt sætte den til at ændre filmene til kun en fil som kan afspilles af chromecast,wmp foruden vlc som afspiller det meste
Ved ikke hvad programmet gør, men da jeg ikke har nogen film,videoer har i matroska formattet kan programmet ihvertfald ikke konveretere,ændre filmene.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 28-09-2014 01:20:34.
Dvdrip gør præcis det du søger. Den laver dvd til iso filer, som de fleste NAS kan sende til eks. en Wdtv-boks. Og du kan med dvdrip både komprimere og vælge sprog fra.
Har prøvet handbrake og det er da praktisk nok den ændre de forskellige vob filer, så hvis jeg vil uploade en af trailerne eller ekstra materialet så kan jeg nemt gør det, men hvad med hele dvden i en fil?
Jeg plejer at bruge handbrake. Der kan du også hive undertekster med ud samtidig, plus det kan bruge Intel Quick Sync så det går lidt stærkere med konverteringen.
Lige meget med konverteringen, har en i7 4790k cpu.
Det når den er downloadet, for have fil,men i 10-13 filer,videoer er kun praktisk hvis der er en trailer elelr musik video man vil uploade til f.eks youtube.
Det jo lige som nemmere der kun er en fil/video at trykke play på når jeg har fundet den video jeg vil afspille på min mobil, lige som med youtube videoer der er downloaded med downloadhelper og firefox, vælg video og tryk på play og den afspilles så frem afspilleren kan afspille formattet (chromecast)