smid lige en pm bisse med hans bruger navn
dMITTj
hvem gider tjeke op på noget som er defekt .
hæler vil jeg ikke sige i dette tilfælde ,så bare gå til lovhaverne 🙂
dMITTj
Selvom man har købt noget der er defekt og hvis det er meldt stjålet vil man stå som hæler da man er aftager.
Men tror heller ikke jeg selv havde tjekket op på det når alt kommer til alt. Men det ændre ikke på at man ren lovmæssige er hæler for stjålet er stjålet uanset om det er defekt eller ej.
dMITTj
Selvom man har købt noget der er defekt og hvis det er meldt stjålet vil man stå som hæler da man er aftager.
Men tror heller ikke jeg selv havde tjekket op på det når alt kommer til alt. Men det ændre ikke på at man ren lovmæssige er hæler for stjålet er stjålet uanset om det er defekt eller ej.
slf har du da ret ,min ven dernede idet mørke sønderjylland 🙂
har stået i samme situation som hr bisse ,et par gange .
har også kontaktet hr betjent ,men aldrig fået nogen sag på mig som hæler , da det jo faktist var mig ,der gjorde opmærksom på jeg havde købt et stjålent produkt .(bildele , mc dele og en enkelt gang en labtop som var kommet til rep hos mig )
er det omvendt og det er hr betjent der står foran min dør og hævder jeg har købt noget stjålent , så klapper fælden sku og man er/bliver noteret som hæler . :yes:
dMITTj
slf har du da ret ,min ven dernede idet mørke sønderjylland 🙂
har stået i samme situation som hr bisse ,et par gange .
har også kontaktet hr betjent ,men aldrig fået nogen sag på mig som hæler , da det jo faktist var mig ,der gjorde opmærksom på jeg havde købt et stjålent produkt .(bildele , mc dele og en enkelt gang en labtop som var kommet til rep hos mig )
er det omvendt og det er hr betjent der står foran min dør og hævder jeg har købt noget stjålent , så klapper fælden sku og man er/bliver noteret som hæler . :yes:
Nej, ikke nødvendigvis. Har du købt en genstand i god tro, altså med den opfattelse, at vareren ikke er stjålet. Så "klapper fælden" ikke, hvis Hr. betjent sporer sig frem til dig.
Politiet vil konfiskere vareren, og leverer den tilbage til rette ejermand. Du vil ikke blive tiltalt, da du har handlet i god tro. Derfor kan det være en god ide, at lave en slutseddel, når der handles imellem private parter.
Jeg har lige fået svar fra ham og det er åbenbart svært for ham af ringe til hans kammerart som han har fået den fra, fordi han har travlt... 🙂
Der er tale om 2 iphone 5 som har lagt totalt skilt af den ene med smadret skærm og bagcover den anden så rimelig pæn ud, men alt skilt af...
Nu har han fået til i morgen så må vi se hvad det ender med... Pisse irerterende..