Købt stjålen ting her inde...

Diverse d.  28. september. 2014, skrevet af chr_Bisse
Vist: 5059 gange.

chr_Bisse
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2014 09:31:26
Svar/Indlæg:
78/19
Hej jeg har købt 2 iphones i stumper og har nu fået dem samlet men den ene er låst til Itunes og det er som regle fordi den nok er stjålet og egeren har låst den....

Har været i kontakt med sælger som lige ville undersøge sagen men har så ikke hørt fra ham i 3 dage så skrev igen igår men ingen svar...

Hvad skal jeg gøre næst er det en politi anmeldelse eller hvad?
Syndes bare det virker så voldsomt...
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
28-09-2014 09:41:11
Svar/Indlæg:
2263/307
Du kan roligt forklare det som du forklarer herinde, til politiet. Så kan de tage stilling.


dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 09:45:03
Svar/Indlæg:
1864/156
Altså nu er det weekend, så ikke sikkert sælger er hjemme osv. Men kan du se han har været online ad flere gange vil jeg skrive til ham at han har til på mandag-tirsdag til at finde en løsning og der efter vil jeg anmelde ham så frem han ikke finder en løsning.

Dog skulle du nok have tjekket op på ime nr inden køb for ikke at stå som hæler. jeg ville da lige ringe til politiet og høre om serie nr. Er meldt stjålet først. Er det det,vil jeg melde ham men så står du jo også som hæler skulle man mene. Så måske bedre at be ham om at lade handlen gå tilbage først og hvis han ikke vil det ja så må du gøre op med dig selv hvad du ville.


chr_Bisse
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2014 10:05:10
Svar/Indlæg:
78/19
Regner også lige med at han få et par dage...
Men den første besked jeg sendte til ham var der svar tilbage inden 10 min... og han lovede lige at prøve at finde ud af noget.

Hvordan kan jeg se om han har været Online? har fundet det han har været på i nat...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af chr_Bisse d. 28-09-2014 10:06:16.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 10:24:31
Svar/Indlæg:
1571/39
smid lige en pm bisse med hans bruger navn

dMITTj
hvem gider tjeke op på noget som er defekt .
hæler vil jeg ikke sige i dette tilfælde ,så bare gå til lovhaverne 🙂


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 10:44:01
Svar/Indlæg:
5474/39
#3
Nødt til hør politi ad om telefonen er savnet.

Den kan være stjålet.

rent juridisk er hæleren lige så skyldig, som stjæleren.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 28-09-2014 10:44:53.


dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 10:53:27
Svar/Indlæg:
1864/156

smid lige en pm bisse med hans bruger navn

dMITTj
hvem gider tjeke op på noget som er defekt .
hæler vil jeg ikke sige i dette tilfælde ,så bare gå til lovhaverne 🙂

slaske6 skrev d. 28-09-2014 10:24:31


Selvom man har købt noget der er defekt og hvis det er meldt stjålet vil man stå som hæler da man er aftager.

Men tror heller ikke jeg selv havde tjekket op på det når alt kommer til alt. Men det ændre ikke på at man ren lovmæssige er hæler for stjålet er stjålet uanset om det er defekt eller ej.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 11:04:24
Svar/Indlæg:
1571/39

smid lige en pm bisse med hans bruger navn

dMITTj
hvem gider tjeke op på noget som er defekt .
hæler vil jeg ikke sige i dette tilfælde ,så bare gå til lovhaverne 🙂

slaske6 skrev d. 28-09-2014 10:24:31


Selvom man har købt noget der er defekt og hvis det er meldt stjålet vil man stå som hæler da man er aftager.

Men tror heller ikke jeg selv havde tjekket op på det når alt kommer til alt. Men det ændre ikke på at man ren lovmæssige er hæler for stjålet er stjålet uanset om det er defekt eller ej.

dMITIj skrev d. 28-09-2014 10:53:27

slf har du da ret ,min ven dernede idet mørke sønderjylland 🙂
har stået i samme situation som hr bisse ,et par gange .
har også kontaktet hr betjent ,men aldrig fået nogen sag på mig som hæler , da det jo faktist var mig ,der gjorde opmærksom på jeg havde købt et stjålent produkt .(bildele , mc dele og en enkelt gang en labtop som var kommet til rep hos mig )

er det omvendt og det er hr betjent der står foran min dør og hævder jeg har købt noget stjålent , så klapper fælden sku og man er/bliver noteret som hæler . :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slaske6 d. 28-09-2014 11:05:08.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2014 11:43:50
Svar/Indlæg:
701/7

smid lige en pm bisse med hans bruger navn

dMITTj
hvem gider tjeke op på noget som er defekt .
hæler vil jeg ikke sige i dette tilfælde ,så bare gå til lovhaverne 🙂

slaske6 skrev d. 28-09-2014 10:24:31


Selvom man har købt noget der er defekt og hvis det er meldt stjålet vil man stå som hæler da man er aftager.

Men tror heller ikke jeg selv havde tjekket op på det når alt kommer til alt. Men det ændre ikke på at man ren lovmæssige er hæler for stjålet er stjålet uanset om det er defekt eller ej.

dMITIj skrev d. 28-09-2014 10:53:27

slf har du da ret ,min ven dernede idet mørke sønderjylland 🙂
har stået i samme situation som hr bisse ,et par gange .
har også kontaktet hr betjent ,men aldrig fået nogen sag på mig som hæler , da det jo faktist var mig ,der gjorde opmærksom på jeg havde købt et stjålent produkt .(bildele , mc dele og en enkelt gang en labtop som var kommet til rep hos mig )

er det omvendt og det er hr betjent der står foran min dør og hævder jeg har købt noget stjålent , så klapper fælden sku og man er/bliver noteret som hæler . :yes:

slaske6 skrev d. 28-09-2014 11:04:24


Nej, ikke nødvendigvis. Har du købt en genstand i god tro, altså med den opfattelse, at vareren ikke er stjålet. Så "klapper fælden" ikke, hvis Hr. betjent sporer sig frem til dig.

Politiet vil konfiskere vareren, og leverer den tilbage til rette ejermand. Du vil ikke blive tiltalt, da du har handlet i god tro. Derfor kan det være en god ide, at lave en slutseddel, når der handles imellem private parter.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 12:08:51
Svar/Indlæg:
1571/39

smid lige en pm bisse med hans bruger navn

dMITTj
hvem gider tjeke op på noget som er defekt .
hæler vil jeg ikke sige i dette tilfælde ,så bare gå til lovhaverne 🙂

slaske6 skrev d. 28-09-2014 10:24:31


Selvom man har købt noget der er defekt og hvis det er meldt stjålet vil man stå som hæler da man er aftager.

Men tror heller ikke jeg selv havde tjekket op på det når alt kommer til alt. Men det ændre ikke på at man ren lovmæssige er hæler for stjålet er stjålet uanset om det er defekt eller ej.

dMITIj skrev d. 28-09-2014 10:53:27

slf har du da ret ,min ven dernede idet mørke sønderjylland 🙂
har stået i samme situation som hr bisse ,et par gange .
har også kontaktet hr betjent ,men aldrig fået nogen sag på mig som hæler , da det jo faktist var mig ,der gjorde opmærksom på jeg havde købt et stjålent produkt .(bildele , mc dele og en enkelt gang en labtop som var kommet til rep hos mig )

er det omvendt og det er hr betjent der står foran min dør og hævder jeg har købt noget stjålent , så klapper fælden sku og man er/bliver noteret som hæler . :yes:

slaske6 skrev d. 28-09-2014 11:04:24


Nej, ikke nødvendigvis. Har du købt en genstand i god tro, altså med den opfattelse, at vareren ikke er stjålet. Så "klapper fælden" ikke, hvis Hr. betjent sporer sig frem til dig.

Politiet vil konfiskere vareren, og leverer den tilbage til rette ejermand. Du vil ikke blive tiltalt, da du har handlet i god tro. Derfor kan det være en god ide, at lave en slutseddel, når der handles imellem private parter.

zylichh skrev d. 28-09-2014 11:43:50

korrekt 🙂
god tro ,er det jo også hvis man selv henvender sig til hr betjent 🙂 og forklarer situationen man er havnet i 😉 . men alt ialt er det næsten altid den der henvender sig til øvrigheden ,den der for ret i dissse sager .


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slaske6 d. 28-09-2014 12:09:33.


#10
mrn
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2014 13:33:23
Svar/Indlæg:
197/28
God tro er ikke, hvis du har fået den billigere end normalt (vi taler om meget, så burde en klokke ringe).

Har du købt den til "normal pris" og været i god tro, så gør de ikke noget ved dig udover de selvfølgelig tager telefonen.


Jeg har prøvet det samme, men det var så før jeg købte den.. Politiet frarådede mig at købe den, selv om sælger ikke var dømt for noget ulovligt.

Så det gjorde jeg også..


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 16:51:50
Svar/Indlæg:
5474/39
irrelevant...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 28-09-2014 17:04:09.


chr_Bisse
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2014 17:51:45
Svar/Indlæg:
78/19
Jeg har lige fået svar fra ham og det er åbenbart svært for ham af ringe til hans kammerart som han har fået den fra, fordi han har travlt... 🙂

Der er tale om 2 iphone 5 som har lagt totalt skilt af den ene med smadret skærm og bagcover den anden så rimelig pæn ud, men alt skilt af...

Nu har han fået til i morgen så må vi se hvad det ender med... Pisse irerterende..


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2014 18:14:26
Svar/Indlæg:
447/2

Jeg har lige fået svar fra ham og det er åbenbart svært for ham af ringe til hans kammerart som han har fået den fra, fordi han har travlt... 🙂

Der er tale om 2 iphone 5 som har lagt totalt skilt af den ene med smadret skærm og bagcover den anden så rimelig pæn ud, men alt skilt af...

Nu har han fået til i morgen så må vi se hvad det ender med... Pisse irerterende..

chr_Bisse skrev d. 28-09-2014 17:51:45


Det med at han har fået den af en ven. Der ville mine alarmklokker nok ringe..

Hvor har hans ven den så fra? fra en anden ven osv.


chr_Bisse
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2014 18:18:16
Svar/Indlæg:
78/19
Ja det er jo lige det jeg venter på svar fra ham på... 🙂 Syndes også det lyder rigtigt godt... 🙂


Sizilo
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2014 20:04:07
Svar/Indlæg:
3/2
Du har købt 2 DEFEKTE tlf'er. med DEFEKTE LOGICBOARDS som der også stod i beskrivelsen og overskriften.

Som nævnt før har din attityde over for mig været helt og aldeles hen i vejret. Du lægger din første besked ud med at direkte beskylde mig for at sælge en stjålet genstand, og er meget aggresiv og fremrusene.

Det gider jeg naturligvis ikke at finde mig i, husk på det er mig der gør DIG en tjeneste.

Anyway. Din enhed er fjernet fra Kontoen.

Har du flere problemer, så skriv i tråden og ikke personligt til mig, der får du ikke flere svar.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2014 07:31:13
Svar/Indlæg:
3565/372
Omfg. Kors en tråd altså... Hvad havde du tænkt dig #0. Gå ned til politiet med to fuldstændigt bollede iPhones? Hvad skal ejeren med et samlesæt? Du har end ikke givet #15 en chance..


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2014 08:10:20
Svar/Indlæg:
2470/41
#15

Okay, så det er dig vi ikke skal handle med!


mics1974
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2014 08:26:32
Svar/Indlæg:
120/37
#15 - kedelig attitude, især hvis man gerne vil fortsætte med at sælge på dette forum!