hm, syntes stadig Windows 7 er pæneste OS til dato lavet af Microsoft. Du slå glas effekten fra, så tager Windows 7 ikke vildt meget af grafikkortet. Aero for til se pænt ud. 🙂
Hvor er pc firkant. Det for en til tænke tilbage på start 2000 med Windows 2000 eller min første pc med Windows xp. Der til en start var underpower i forhold til minimumskrav til Xp. Du så fik firkants tema, for spare på grafikkortet.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 30-09-2014 20:23:35.
Der har været så meget snak omkring deres Sky-baseret OS. Savner lidt mere info endnu. Troet på det var kort kunne få folk til skifte til nyeste Windows...
Idéen med at integrere tiles i startmenuen kan jeg egentlig meget godt lide. -håber bare inderligt at man får mulighed for at vælge størrelse/antal tiles på den del af startmenuen, samt mulighed for at stille gennemsigtighed på tiles delen.
#6 Det er kun godt. Tror bare vil holde mig neutral, men stadig nogle ting kunne gøres bedre. Det er så min mening, Igen er nok også en smagssag.
Jeg tror man skal bruge tid på lære nye OS.
Jeg syntes stadig Microsoft skyder sig selv lidt i foden ved gå tilbage til Windows 7 designet. Det beviser også bare de har indset designet ikke var godt i 8.
8 skulle aldrig have været andet end beta OS. Firmaet ikke havde gennem testet deres eget produkt. underligt af firma på Microsoft størrelse. 😕
De kan starte på en frisk med Windows 10. 😀
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 30-09-2014 22:42:38.
#6, Enig, dog med den tilføjelse, at tiles gerne skulle fjernes helt for os der ikke bruger APPS men rigtige programmer 🙂 Jeg bruger ikke Metro, eller apps, i dag, så derfor er det bare en øjebæ for mig. Men lad os nu se, det kan jo være vi bliver positivt overraskede over, hvor meget vi kan få lov at stille på mht udseende og funktioner, forhåbentligt mindst på Windows 7 niveau mht tweakbarness :yes:
#8 Ved at kunne styre antal, har du jo netop også mulighed for at vælge 0 🤡
Men hvilke apps er det lige du mener ikke er rigtige programmer? ...derudover behøve jo tiles jo ikke kun at blive brugt af "tablet-designet apps". Sådan er det jo allerede i Win 8.
Der er flere detaljer omkring tiles som jeg sagtens kan se det smarte i. -det er bare som om at udviklerne ikke rigtigt har programmeret mod det. Sikkert fordi at Metro, Moder UI eller hvad man nu vil kalde den vederstyggelighed, er blevet den fiasko det er.
Set med mine briller, er "Buzz-ordet" for om Win 10 bliver en succes, valgmuligheder! Giv BRUGEREN valget mellem om de vil have Tiles i startmenuen eller ej. Giv BRUGEREN valget om man vil have "gadgets" på skrivebordet eller ej!
Må bare håbe at M$ har fattet budskabet, da rigtigt mange har sagt det rigtig længe 🤡
Årh, når jeg ser de tiles begynder alt muligt at krible inde i mig. Previews af dokumenter fra diverse programmer, waveforms, fold-outs af mapper. Der er ingen skam i at stjæle fra de bedste operativsystemer derude. Giv mig brugerdefinition, bedre udnyttelse af multi-threading og systemressourcer i almindelighed, så kan de klaske en lort på startmenuen, IDC. Jeg er spændt på den anbefalede mængde ram - jeg skifter ikke hvis de synes, at Windows skal reservere 16gb for at have tiles kørende.
Giv nu knapperne noget dybde for hele hule helv..., så man kan se hvad man kan trykke på og hvad der bare er statiske titler og tekst.
Tiles og 'Metro/Modern UI' er satme det ringeste de nogensinde har hostet op, det er så uintuitivt at det halve kunne være nok.
Det kan sgu da ikke passe at man skal bruge tredjeparts software til at få Startmenuen til at blive brugbar - Præcist samme startmenu som var Windows' eneste rigtigt salgsbare varetegn helt op til 7. De har bare kastet det hele ud af vinduet i et forsøg på at gennemtvinge flade, komplet ubrugelige paneler og vinduer uden dybde.
ALT i Metro/Modern UI fylder så sindsygt meget og indeholder så forfærdeligt få informationer. Hvad i hulan skal man så bruge 1080p eller 4K til når det hele kan passe i 640*480 alligevel......
Det er simpelthen bare tarveligt UI design på så mange basale punkter. Jeg kan brokke mig i en uendelighed over det.
#16 roligt nu, der kan ændres meget på et år. Det er kun en beta, som Microsoft arbejder på. Det er ikke færdigt endnu.
enig i designet trænger til blive frisket op. Igen, så vi tilbage ved xp/Windows 7.
10 skulle gerne bevise sket noget udvikling siden Windows 7.
Jeg forstår ikke Windows vælger 100% Metro-stilen eller kør 100% klassiske skrivebord. Jeg har kun leget lidt med Windows 8, aå ved ikke om det er blevet bedre.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-10-2014 11:23:18.
Jeg skal satme ikke i nærheden af 10. Magter ikke deres online kontointegrering med styresystemet, og jeg frygter at offlinekonti efterhånden hører fortid til (det er noget obskurt at oprette en offline konto i W8).
#17 - Deres fokus og værdier i det nye styresystem går stik ofte stik imod hvad jeg ønsker. De har ført W8 og W8.1 ud i livet, og de giver ikke slip på de metrotiles og det flade skodudseende bare sådan. Det er dybt integreret i deres mobil og deres spillekonsol for pokker.
#18 jeg har ikke forstået Microsoft i nogle år efterhånden.
Ingen ide om skifter til 10 endnu. Det har også lidt gøre med færdige produkt. Jeg ved ikke helt hvad fremtiden bringer på den front. Begynde bruge tid med driver osv. Jeg har pc kør, designet er flotter/pænere i 7. Jeg ved Windows 7 er rimeligt udrustet til køre med Trailer opad bakke. Jeg har stor nok motor i pc til kør programmer ønsker. Da Windows 7 er bagud kompatibel med ældre software er lavet til XP.
De laver noget i stil med Windows 8 er bare på dansk kalder Elendigt. Husk, det er min mening. Det er trods alt nogle godt kan lide Microsoft.
Jeg ville hellere køre med Linux end forsætte med Microsoft fremad. Det ser ud pt. 😕
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-10-2014 11:41:43.
#18 Er det stadig i windows 10? 😕 **** Det er det eneste grund hvorfor jeg ikke bruger win8.
I nye klæder...
Installer 8.1 servicepakken og derefter Classic Shell. Har brugt 8.1 i en måned nu, og så kun Metro/Modern UI de første par genstart. Jeg er helt uden det nu. Selv Windows knappen går til en normal start menu igen... Det er forkasteligt at tredjeparts software skal genoprette basal windows funktionalitet... men det virker da.
Edit: Ja, jeg beklager mit fantastisk flotte sprogbrug i denne tråd. Efter at have brugt en måneds tid sammen med 8.1 er frustrationerne dog steget mig lidt til hovedet. Jeg kan virkeligt ikke lide indretningen, og har derfor set mig nødsaget til at rette på alt for mange små dumme ting - og det er stadig grimt og dumt.
Prøv at finde ud af hvordan man eksempelvis slår tjek af driversignatur fra i 8.1 64bit... Hint: Du skal genstarte til en helt speciel tilstand. Dine indstillinger derinde gælder kun til du genstarter igen og du kan kun starte op i én af tilstandene ad gangen...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 01-10-2014 23:19:12.
Nu skriver Computerworld ikke er sikkert bliver åben prøve version for alle har lyst. Det gå hen blive lukket udgave. 😲 😲
sikke en nyhed.
Kilde:Vi ved det ikke nøjagtigt, men det bliver omkring midten af 2015 - og ret sikkert efter Microsoft har afholdt den store Build-udviklerkonference.
Før det vil en udvalgt række udviklere - såkaldte "Windows insiders" - modtage en 'teknisk preview'-udgave fulgt af en testversion til servere. Citat ComputerWorld Danmark.
#21-22 Hvad bliver mon den næste windåse? Nemid logon? Jeg har i sin tid grundigt studeret alle windows7 tjenester som sender information om alt hvad vi laver. Det er ikke en gang halv så meget som windows8 sender til microsux server.
Det er ikke kommet til Danmark endnu, men i tyskland du får en bøde for at se film over nettet. 😕
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af immortaldk d. 01-10-2014 13:57:12.
#9 Såså rolig nu. Jeg skriver, at man bør have MINDST lige så mange indstillinger i windows 10 mht udseendet som man har i windows 7. Jeg skriver intet om windows 7 er bedre/dårligere end windows 10.
Windows 8(.1) er, som Bonghætte så diplomatisk udtrykker det, skidegrimt, flat og ikke særlig tweakbar. Dvs man kan ikke rette ret meget til omkring udseendet på vinduer, knapper, taskbar osv osv osv.
Windows 10 bør IMHO være meget mindre låst end windows 8(.1) er "out of the box". Windowblinds mv løser win8's problemer, men det kan da ikke være meningen, man skal købe 3.parts programmer for at få lov at personliggøre sin egen PC?? :no:
Windows 7 har masser af muligheder for gør personligt. der rig farve valg, hvis man ikke gider standart blå eller sort.
Du kan også vælge om farven skal have glas effekt osv...
Du lege med 3. parts software kan ændre logon skærmen. osv. Det er op til en selv, hvor meget man gider gør i det.
det eneste savner er fjerne Log on billedet bare have en kasse.
7eren er også pæne buede kanter end firkantede i 10 på første fotos.
Jeg kunne fjerne log on billedet i Windows 7, så ville klart have billede af Lamborghini Avantgarder i farven sølv på Italienske nummerplader på min log on skærm.
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-10-2014 15:25:47.
det er noget obskurt at oprette en offline konto i W8
Den må du lige uddybe, under installationen klikker du på du vil have en lokal konto og vupti, hvordan er det obskurt at oprette?? o_O
I 8.1 setup skulle man ind på LIVE login skærmen, trykke opret ny konto og DERINDE vælge at logge ind uden en Microsoft konto.
Fandt billeder af det:
Hvis det ikke er obskurt, så ved jeg ikke hvad er. Alle jeg kender der har Windows 8 og 8.1 har ikke kunnet gennemskue at man kunne oprette en offline konto, og er derfor logget ind med deres LIVE konto. De er simpelthen ikke blevet ordentligt oplyst om muligheden.
Det er sandt at det er lidt lettere i den 'gamle' 8, men teksten er så lille og lagt så meget til side at stort set ingen ser det. Hvis man ikke ved det er der, eller aktivt leder efter det fordi man ved det er en mulighed, så er det altså noget gemt væk.
Jeg faldte i fælden ved første setup. Ønskede en offline konto efter initial setup og begyndte derfor at rode rundt, hvorefter jeg fandt et par muligheder.
Det eneste det kræver at være en af "in-siderne" er at man har en email hos dem (hotmail, live, outlook).
Noget som man skal huske hvis man tester det straks så er det Enterprise som man satser på i denne første udgave, først i løbet af Januar begynder de at implementere de funktioner som er lavet til hjemme brugere, inc muligheder for at ændre design osv så det look man får som start er absolut ikke det endelige, der bliver også mulighed for at justere udseende så det bliver mere personligt, det er heller ikke nødvendigt at skulle betale sig for at kunne ændre win8, der er gratis løsninger det gælder bare om at kigge de rigtige steder.