Misvisende priser hos proshop

Webshop/producenter d.  01. oktober. 2014, skrevet af poulsen48
Vist: 1797 gange.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 17:21:48
Svar/Indlæg:
2885/268
Hey HWT.

Ja nu er det anden gang proshop vælger at hæve priserne på de vare jeg kigger på.

Første gang var da jeg skulle have mit corsair 900D det stod til en pris af 2600. Men da jeg valgte at køre efter det og ankom til forretningen var prisen 2800 kr.

OG nu oplever jeg lidt det samme igen.
Jeg har her de sidste 3-4 døgn kigget på en strømforsyning for at være helt pracis er det denne her.
http://www.proshop.dk/Stroemfo...
Den stod til en pris af 1452 kr. Og så nu i dag da det lykkes mig og skaffe de knap 1500 kr. så vælger de at sætte prisen op til 1768 kr.

Jeg har snakket med dem. De siger at de tit køre tilbud eller kampagne på en eller flere vare og når det så ophør så sætter de prisen op igen.

Hvis det er tilfældet burde man så ikke lave reklame for at det er et tilbud.?

Nej det behøver vi ikke at gøre, vi kan hæve og sænke priserne som vi har lyst.
......................................................

Hvad er jeres kommentar til dette. ?

Er det bare mig der skal have en tude kiks eller føler i heller ikke de kan tillade sig at føre forretning på denne måde. ?
Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 17:28:47
Svar/Indlæg:
833/98
Jamen forretningen bestemmer vel fuldstændig selv hvordan deres priser er, det kan vi da overhovedet ikke blive sure over.

Hvis den nu var blevet billigere var du så også blevet sur, selvom det ikke stod markeret som tilbud ???

Bare fordi man kører kampagne på et produkt, behøver man da ikke vise det er billigere. Har da selv gjort det tusind gange, justeret priser op og ned, og det uden det er hverken tilbud eller lignende


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 17:32:42
Svar/Indlæg:
4337/121
Måske har de forskellige priser på nettet og butikken? hvilket giver god mening IMO


GOP58
 
Superbruger
Tilføjet:
01-10-2014 17:33:40
Svar/Indlæg:
73/13
#0 Tudekiks 😩 Sorry 😕
#1 Spot on


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 17:54:39
Svar/Indlæg:
826/60
Priserne skifter faktisk hver dag, har jeg lagt mærke til ved flere af deres produkter, sandsynligvis efter efterspørgsel, markedspris/valutakurser og efter hvor den enkelte vare kan skaffes fra ift. distributør/leverandør.

Netto og Føtex justerer også deres priser hver uge; forskellen er hvor ofte der justeres og om det sker på alle eller udvalgte varer hver dag/uge/måned...

Edit: Foretager du en bestilling (inden du kører hjemme fra) så låses prisen fast til bestillingstidspunktet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 01-10-2014 17:59:58.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 18:03:00
Svar/Indlæg:
2885/268
kan godt ske. Syndes bare det er hver gang jeg holder øje med et eller andet produkt så stiger deres pris. Den dag jeg rent faktis står og har de penge der skal til for at købe det produkt jeg har kigget på. 😕


Ved ikke om de har en eller anden cookie som sender dem oplysninger om hvad det er man kigger på.


morteng
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 18:12:45
Svar/Indlæg:
242/71
Bestil det du skal bruge hjemmefra og slip for at køre forgæves. Og så kender du prisen.
Og skulle de sænke prisen fra du bestiller til du henter og betaler i butikken er de flinke til at sælge til den lavere pris.

Prøv at gå ielgiganten og kig på nogle ting mens du samtidig kigger på deres netshop. Se det er misvisende ;) men der kan man også købe til den billigste pris


syncmarster
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 18:36:34
Svar/Indlæg:
318/82
Det er helt korrekt. Har brugt den sidste mdr. på at samle en computer. Der kan jeg se at hvad prisen var den ene uge. Ugen efter var varen steget eller faldet i pris ugen efter. Det gælder alle de webshops jeg kiggede i.


soedfyr12
 
Nørd
Tilføjet:
01-10-2014 18:46:31
Svar/Indlæg:
159/58
Priser på webshops og reklamer er det man i juridisk forstand kalder en opfordring til at gøre et tilbud, havde de nu sendt dig et tilbud, altså personligt efter fx en telefonsamtale ville der være tale om et tilbud og så ville de skulle stå ved den pris der er i tilbudet.
Der er desværre ikke noget at komme efter


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 18:58:54
Svar/Indlæg:
2885/268
okey


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 19:07:19
Svar/Indlæg:
3799/43
Nu er priserne jo kun vejledende, så det står dem jo frit for at hæve / sænke priserne som de har lyst til.

Nu køber forhandlerne jo også deres produkter, hos nogle engros forhandler, som køber store partier hjem.
Dette gør at de nogle gange får så store partier hjem, at forhandleren kan give dig et godt tilbud. (Hvilket jo kun er godt)

Andre gange laver forhandlerne jo også kampagne tilbud eller andre typer tilbud. Sådan at deres butik får mere opmærksomhed og at de kan styrke deres salg.

Men hardware priserne afhænger også af så meget andet, så som valuta kurser, kriser, produktions fejl, udbud og efterspørgsel og natur katastrofer.

Jeg kan da godt se at det ikke er sjovt, når at man går og spare op til det.
Men det koster ikke andet end et opkald til forhandleren og lidt smalltalk, for at høre om at du kan få lidt rabat.
Du kunne jo også kigge efter en anden forhandler.

Det står dig frit for hvad du vil. Priserne vil altid stige og falde, sådan er det globale marked.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
01-10-2014 19:46:42
Svar/Indlæg:
5678/460


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 20:06:35
Svar/Indlæg:
1431/233
5# Man kunne jo også vælge at ha penge til at stå til der kom et godt tilbud.
Istedet for at skulle spare op når man HAR set noget man vil ha. 😉 😉


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 20:12:34
Svar/Indlæg:
2885/268
#12 ikke alle er født med en guldske i hånden 😉


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 21:23:12
Svar/Indlæg:
1431/233
13# hvad har guldske og opsparing med hinanden at gøre?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-10-2014 21:32:58
Svar/Indlæg:
2826/100
#13

Den kommentar var ikke videre heldig.. Vi er mange der ikke er født med en guldske i hånden, men som rent faktisk forstår at ligge lidt penge til side hver måned. I stedet for som #12 pointerer finder det vi vil have og så sparer op efterfølgende.

Beklager Off Topic, men den kommentar krævede et svar.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 21:43:02
Svar/Indlæg:
2885/268
#15 prøv du og ligge noget fra hvis du har 900 kr at leve for om måneden 😕


mere svar får du ikke her fra


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-10-2014 21:57:05
Svar/Indlæg:
2826/100
#16

Ikke at jeg gider diskutere med dig, meen, lad mig lige citere dig fra #0 😉

Den stod til en pris af 1452 kr. Og så nu i dag da det lykkes mig og skaffe de knap 1500 kr. så vælger de at sætte prisen op til 1768 kr.

Så vi er enige om at det er lykkedes dig at skrabe penge sammen? Godt så 😉 Det kan faktisk også lade sig gøre uden man nødvendigvis skal bruge dem til noget.

Men jeg skal da gladeligt indrømme at jeg altid har haft penge, men ikke fordi jeg har fået dem fra mine forældre ;) da jeg studerede (damn hvor lyder jeg gammel når jeg skriver det sådan) fandt jeg et fritidsjob (ikke sælger i fakta eller stå på en tank), men derimod lagermedarbejder i et frysehus.. der får du diverse tillæg så du til tider kan lande på 239,- i timen.

Alle har muligheden, hvis man ikke mener man har penge nok kan man næsten altid finde et job som løsarbejder et eller andet sted. Og sjovt nok giver det den suværent højeste løn at søge steder hvor alle andre ikke gør det.

Men vi bevæger os lidt langt væk fra emnet her, så vi må hellere komme tilbage på sporet....

Så lad os lige sætte en streg her, og så komme tilbage på off topic
_______________________________________________________

personligt har jeg oplevet Proshop gøre det tidligere, har endda prøvet at jeg bestilte en vare som ikke var på lager, der gik 1 uge før den kom hjem.. efter nogle dage ser jeg så at varen er faldet 300,-..

Da jeg så skrev til proshop for at få den til den nye pris var det kolde svar at de ikke kunne annulere ordren, og jeg måtte vente til den kom, afvise ordren og så bestille den igen til den nye pris hvis det var det jeg ville.

Så det korte af det lange, alle butikker prøver at tjene så meget som muligt, og det resulterer også i pludselige prisstigninger mm.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 22:37:06
Svar/Indlæg:
1300/30
#17 +1

#0 En anden gange så bestiller du bare varen inde på proshops hjemmeside og vælger afhentning i butikken samt betaling i butikken ved check ud. Så skal du ikk være nervøs for om varen er steget i pris inden du kommer frem, da i jo allerede har aftalt handlen på forhånd. Du kan rent faktisk "reservere" din vare i op til seks dage (mener jeg) på denne måde.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AliasGus d. 01-10-2014 22:38:25.


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-10-2014 08:19:48
Svar/Indlæg:
853/71

#17 +1

#0 En anden gange så bestiller du bare varen inde på proshops hjemmeside og vælger afhentning i butikken samt betaling i butikken ved check ud. Så skal du ikk være nervøs for om varen er steget i pris inden du kommer frem, da i jo allerede har aftalt handlen på forhånd. Du kan rent faktisk "reservere" din vare i op til seks dage (mener jeg) på denne måde.

AliasGus skrev d. 01-10-2014 22:37:06


Oh, yes. Hvorfor gøre tingene mere besværlige end de rent faktisk er??


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2014 09:23:14
Svar/Indlæg:
1704/19
Det kan aldrig være kunderne som skal bestemme hvad en vares pris skal være, kunden kan vurdere om de vil betale det som firma ønsker og vil man ikke så er der andre butikker at handle ved.

Til Pro Shops forsvar (hvis der er noget at forsvare) så er det at de ikke kun er Pro Shop men flere firmaer inden på bla elektronik, de har en størrelse at de ofte selv køber direkte fra fabrik og ikke gennem den danske distributør og så kalkulere´s priser ud efter den daglige valutakurs og det giver svingninger i pris fra gang til gang de bestiller og det skulle gerne være hyppigt de bestiller med den mængde detail butikker de har samt de online butikker de også har.

Den bedste måde at få tingene til lavest mulige pris er at gemme en skilling hver måned eller eks gemme de 1500kr til der kommer det helt rigtige tilbud på den vare man ønsker, i længden kan man let spare op til 30-40% på sit samlede setup, det er kun et spørgsmål om tålmodighed men man bliver mindre fattig af det. 🙂


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2014 09:53:22
Svar/Indlæg:
2516/381
Ar de kunne vel godt have t lille gult skilt på varen hvor der der lige stod tilbud netop nu, og hvornår det sluttede,, det ville ikke kræve meget, og ville give mere tilfredse kunder.. Og nok også give en lille mere salg, da folk var klar over det var et tilbud, men om du skal have en tudekiks,, tja, Du kan jo ikke gøre noget ved det. andet end at sende det til dem som et forslag fra en fustreret kunde..

Så kiks , det bestemmer du selv, syntes det faktisk ikke, da jeg godt kan forstå dit dilemma.. ville også rritere mig, hvis jeg opfattede et tidsbegrænset tilbud, som normal prisen


Ozgur
 
Nørd
Tilføjet:
03-11-2014 17:18:33
Svar/Indlæg:
137/13
1509kr lige nu i proshoppen 😉


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2014 06:48:35
Svar/Indlæg:
1704/19
#21

Hos Proshop skriver man tydeligt i produktets navne linie Tilbud! så man kan da ikke være i tvivl om et produkt er på tilbud, de har endda også en fane på forsiden hvor der står Tilbud så kunne det være der også var en mulighed der.

Normal pris finder du meget sjældent hos en hardware leverandør, normal pris er jo vejledende pris og den har ikke været brugt siden online butikkerne kom, der er det typisk dagspris pga den store konkurrence 🙂