Med mindre du har fuldstændig re-installeret windows vil jeg tage det med et gran salt.
hvad med strøm? nogen forskel der?
Faldt over denne tidligere.
Tweaktown har lige testet 780 og 980 sli på et AMD og Intel system, bemærk 4K opløsning.
Intel systemet er ca 3x dyrere, hvilket dog ikke afspejler ydelsen, tvært imod.
http://www.tweaktown.com/tweak...
#5 Kan du prøve at forklare hvad det er for nogle sorte huller AMD så har i spil?
Har ikke selv haft AMD i 1000 år. Nok bare mest fordi jeg altid har været ovenud tilfreds med mine Intels
min 3930k har snart også kørt i nogle år så den får os lov til og køre til den ikke kan mere.. så tror jeg at det bliver en AMD når den tid kommer.
ja så er vi jo nok konkurrenter men du er dog et godt stykke væk fra mine kunder mit firma er utrolig lokalt og der går også meget tid med vejledning og NAS servere mm til små virksomheder.
men igen utrolig god post og rigtig spændene jeg syntes generelt de amd maskiner jeg har i hænderene reagere utrolig hurtig deres A8 og A10 cpuer yder jo super godt der kan både games og surfes til almindelig unge mennesker med knap så stor pengepung og jeg vil til enhver tid sælge en AMD maskine frem for en Intel.
nu vil jeg smutte til køjs :) nat nat
jeg er enig, da jeg gik fra AMD til Intel oplevede jeg også at maskinen var lidt sløv i det, længere tid om at starte op, men syntes især spil og programmer hang lidt mere når jeg lukkede ned, til trods for at de forskellige wanker marks siger de skulle være huritgere...
og det var med samme GFX og diske, kun mobo ram og cpu skiftet til noget hurtigere, og naturligvis en fresh win install... ( hvem formatere ikke når man skifter mobo og cpu) )
Seriøst? Jeg har både en AMD og en Intel maskine i hjemmet, og jeg er da glad for, at min egen maskine er Intel baseret, for AMD maskinen er godt nok sløv i forhold til..
Opstart er latterligt hurtig, så jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal sige til det. Det lyder som om, problemet ligger et andet sted
Jeg har både haft AMD og Intel
Jeg har faktisk været tilfreds med begge systemer. Lige PT har jeg en god gammel 2600K som clocker rigtig fint.
Jeg skal dog snart have bygget nyt system og har egentlig i tankerne, at jeg skal have et z97 bundkort og en 4790K processer.
Men jeg kan da godt blive lidt i tvivl og muligvis kan jeg sagtens spare lidt på et AMD setup. Min hjemme pc er udelukkende til Gaming og OC.
Jeg kører med relativt ekstrem vandkøling, så mit næste system skal være OC venligt.
Har i AMD eksperter et godt bud, på et kraftigt gamer setup, som kan matche 4790K og det skal siges, at jeg overvejer to r9 290 grafikkort i CS
nu laver jeg mange bærbar maskiner på min rework maskine fordi endten chipsæt vram eller gpu har været for varm og det er ligegyldigt om det har været en intel eller amd maskine det er samme problem.
og specielt HP er rigtig dårligt til og sørge for rigelig køling i maskinerne derfor vil jeg altid anbefale Abook / Asus / MSI når vi snakker gamer bærbar.
#7 så du sammenligner en I7 4770K på 3,9ghz med en AMD 8core på 5,3 ghz.. Ja ser jo fair ud RIGTH ?..
HOld NU op, oc den til 4,4-4,7ghz (SOM DE kan) og du bør jo hurtigt overgå den AMD der.
Jeg har mere eller mindre kun haft modsatte erfarringer fra AMD til intel, @ kun gode ting. Nu går jeg heller ikke op i lir som Tress FX, men kun raw preformance (FPS) og der slog min I7 920/930 cpu´er altså uden problemer Phenom 1/2´erne som jeg havde før(stadig har i et media center).
Ja ok FX´erne er muligvis bedrer end Phenom2 ´erne på nogle punker, men ikke i alle/på alle punkter.
+ når man først har prøvet phenom vs I5/I7 så går man neppe tilbage til AMD.
derudover, så PLZ for guds skyld lad være med at sammenlign 2 cpu´er med 1,4ghz i mellem dem. Det er jo en direkte skænsel som sammenlignings grundlag.
#18 , ja for en U4500 (mobile Ultra low watt cpu) er jo ens/sammenligns værdig med en Phenom2 x3 (ikke ultramobile) right ?. du sammenligner igen 2 forskellige ting uden samme ghz og cores bag dem. SERIØST.. lav fair sammenligninger eller lad være med at poste. fucking useriøst.
#0: Præcis sådan havde jeg det også med mit gamle Phenom X4 9750 system vs mit Core 2 Duo E8500 og Phenom II X4 955 system vs Core i7 920 system. Mine AMD systemer kørte bare mere smooth uden jeg kunne finde en dedikeret grund. Dog med lga 1366 systemet fandt jeg ud af hvorfor, selv om flere herinde sagde jeg var skør og bildte det mig ind, så bekræftede TomsHardware præcis mit problem ca 2mdr efter. 3 way SLi på X58 fungerede på det tidspunkt bare ikke optimalt og der var massiv microstutter. Derfor skiftede jeg så til Nforce 980a AM2+ bundkort med Phenom X4 955 CPU. Godt nok mindre ydelse, men alle microstutter problemerne forsvandt.
Mit næste system var så socket 1156 ved core i7 870 og asus p7p55 ws supercomputer bundkort med nvidia nv200 chip og først her virkede 3-way SLi ordentligt på et Intel setup.
Herefter har jeg så opgraderet til X79 i nu to maskiner og der kører SLi og 3-way SLi som smurt og jeg har ikke haft problemer med microstutter eller underlige windows slowdowns (7-9-13 mv).
Jeg havde så fornøjelsen af en FX-8350 i kort tid og den kørte også som smurt og havde ingen problemer med spil og video encoding samtidigt, men den Core i5 3570 jeg også havde kortvarigt var overbebyrdet. Så på trods af din Ci7 4770K og med HT, så kan jeg nemt forestille mig at FX-8350'ern vil være bedre når der spilles og streames samtidig da den har flere ressourcer at gøre godt med.
Mine ci7 3930K og ci7 4930K er dog klart FX-8350'ern overlegen når det hele forløber samtidig og gør også tingene hurtigere, men igen så er det også et andet prisleje.
Lige nu går Intel 4930K'erne og X79 chipsettene eet super arbejde, så de får lov at banke videre i 1-1½år endnu. Om det så hedder AMD eller Intel igen må tiden vise 🙂
Du gik fra et ROG til et MSI.... Hmm...
Prøv at smid CPU i et ROG, det er bare mere 'skarpt' konfigureret fra start af, og hvis du ikke agter at sætte alt manuelt vinder du meget med ASUS' populære serie.
Ærligt tror jeg ikke de 4 AMD kerner ved 5.3ghz er overlegen, og ang. bugs, så tror jeg menere at vi er ude i noget driver.
Til SSD/Ram ydelsen; Ja, Intel er overlegen, men, det er vidst ikke det man mærker, dog synes jeg det er småfjollet når AMD brugere køber en voldsomt dyr SSD - når de alligevel ikke opnår den super ydelse medmindre det er et Intel setup 😳
EDIT: Jeg har dog ikke 'vedvarende' været på AMD 'highend' siden PII X4... Men igen, jeg er en hat som hellere vil købe en Intel NUC end en Rasp piiii til en lille opgave.. 😎
Uanset at gamle frygtløs lyder lidt gnaven, så har han da en pointe her: en I7 4770K på 3,9ghz med en AMD 8core på 5,3 ghz.
Fint lige at påpege det, for det så jeg ikke. Det sætter hele sagen i nyt lys.
Hvad er det med AMD og SSD, kan vi få uddybet det?
Til Freak_master
Jeg vil med andre ord ikke blive skuffet, hvis jeg vælger at bygge et AMD system op over en FX-9590, fromfor et Intel system bygget op omkring 4790K når mit primære mål er at game og overclocke.
Jeg skal i mit kommende build have tilsluttet to r9 290 i CS Jeg spiller hovedsageligt BF4 og bilspil (Project Cars :)) på min PC og så GTA
Hvis jeg vælger et AMD system med omtalte processer, hvad kan du så anbefale af bundkort, som virkelig kan clocke og yde stabilitet ?
Det lyder super godt. Jeg har en
EVGA SuperNOVA 1300 G2 liggende som skal bruges, så det kunne meget vel være, jeg springer på sådan et AMD system. Der er ikke noget nyt på vej fra AMD de kommende måneder?