Er der nogen der kender til et webcam der kan monteres på en cap eller direkte på hovedet?
Jeg har fået den fjollede idé at stream når jeg overclocker, og da jeg nok snart får muligheden for at lege med X99 vil jeg gerne have den med.
Jeg kan forestille mig at alt jeg behøver er at stream mit skærmbillede hvor webcam'ets live feed dukker op på, så alle webcams burde kunne klare det, så længe det kan sidde på mit hoved, så man kan følge det fra mine øjne, og jeg kan zoom ind på specifikke ting når jeg kigger på det.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 08-10-2014 17:17:54.
Nogle af logitechs webcams har tripod mount eller hvad det hedder. Har et C920 selv. Så hvis der findes noget headgear der bruger tripod drejesoklen eller hvad pokker man kalder det. Kan det være vejenfrem.
Meeeen, måske det ikke ville give mening med noget lidt mere 'gopro' klasse?
Jeg synes generelt at gopro er lidt for dyrt og spild af billedekvalitet. Jeg skal stream i 720p, og jeg tror måske at det vil bliver scalet endnu længere ned så det blot bliver et mindre billede i et af hjørnerne, hvor man så ellers kan se hvad jeg laver på mine computer når jeg skriver resultater ned eller uploader dem.
Vil du streame live, eller bare lave en youtube?
For så kan du jo bruge et actioncam.. jeg ved ikke om du kan bruge det som webcam og streame direkte via sådan et?
Det er til streaming. Jeg kender ikke til actioncam, jeg kan prøve. Men så længe jeg kan få et live billede til computeren kan jeg stream det derfra.
Noget i denne retning :
Jeg er bange for de antenner der, hvad nu hvis aliens kan komme ind i mit hoved når jeg har dem på? 😢
er det ikke bare at bruge et af de nye gopro de har noget wifi halløj så er det bare på med hovedemonteringen du kan få til det :)
Som tidligere skrevet synes jeg at gopro er en smule overkill til et lille billede i hjørnet.
Well.. ved ikke hvordan du vil koble det op.. men hvis du har et GoPro, kan du live streame med det - ja hvis altså du har en iPhone.
Jeg har ingen Apple produkter i huset, så den vil ikke fungerer.
Nogle af logitechs webcams har tripod mount eller hvad det hedder. Har et C920 selv. Så hvis der findes noget headgear der bruger tripod drejesoklen eller hvad pokker man kalder det. Kan det være vejenfrem.
Det kunne være en mulighed, ved du om de mindre udgaver af Logitechs webcams også har? C920 koster omkring 700, jeg havde håbet på at kunne få et webcam til en 300 og en form for hovedmontering der til.
Godt nok billigt men leverer så også kun 640x480 opløsning, det kan måske være for lidt, men jeg tror jeg vil starte med det, og bliver det til noget vil jeg nok senere investere i et GoPro, det ser ud til at der er mange forskellige hovedmonteringsbeslag (?) til GoPro.