Jeg har besluttet mig for, at jeg skal prøve at game med 3 skærme og vil gerne prøve med 3 27" skærme
Mange siger, at det eneste rigtige er en 120 Hz skærm.
Men findes der over hovedet nogen, som er til at komme i nærheden af for menneske penge ?
Umiddelbart er det ikke nemt at søge på EDB priser, da man kun kan lave søgebegrænsning på 60, 75 og 144 HZ og de der 144 Hz skærme er jo vanvittigt dyre.
Hvis jeg skal have tre skærme, så er mit budget på omkring 2500 Kr. per skærm.
Har i nogle gode forslag, eller skal jeg bare holde mig til de 60 Hz. og så leve med, at jeg aldrig har oplevet 120 Hz og dermed ikke ved hvad jeg går glip af 😀
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cani83 d. 10-10-2014 10:47:54.
120/144 Hz går ud på et, forstået på den måde at skærme der kan 144 Hz også kan 120 Hz (i hvert falde dem som jeg har haft af forskellige mærker) jeg tror ikke du finder 3x 27" til 7500,- med mindre du køber brugt (eller de er faldet i prisen siden sidst jeg tjekkede)
Du kunne jo også starte med 1x 27" 120/144Hz for lige at prøve forskellen af og for at se om du synes det er det vær og så der efter at udvide med to skærme til hvis det falder i din smag og når pengene er til den sidste skærm så du kan komme op på de tre du ønsker 🙂 (personligt synes jeg det er kæmpe WIN! til FPS-gaming og det er en af de bedste opgraderinger du kan gøre i nyere tid ifh gaming)
Selvfølgelig skal dit system kunne trække en god FPS og vil sige at den helst ikke skal under 85 FPS, kommer den under det kan jeg personligt mærke forskel.
Så vidt jeg husker skal/skulle du i gang med at opgradere til "det vilde system" så det burde ikke være noget problem med FPS ville man mene 🙂
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af dMITIj d. 10-10-2014 11:26:05.
Det kunne faktisk være en helt ok idé jeg regner med, at computeren skal drives af to R9 290 og igen, så kan det jo senere udvides med et ekstra, så der er 3 i CS, hvis det skulle være nødvendigt.
De er jo lige faldet i pris så de kan fås til fornuftige penge.
Jeg har 3x24"(ligeså snart forsikringen får fingeren ud)
de 2 døde i flytningen..
Men 3x27" lyder vildt...
Jeg har trukket 3x24" i max i bf3 i 5780x1080 med over 150fps med 2 x msi gaming 290x
Det er det eneste rigtig i min verden... jeg spiller ikke for frags men oplevelsen og i arma3 er der ikke andre muligheder https://www.youtube.com/watch?...
Det kunne faktisk være en helt ok idé jeg regner med, at computeren skal drives af to R9 290 og igen, så kan det jo senere udvides med et ekstra, så der er 3 i CS, hvis det skulle være nødvendigt.
De er jo lige faldet i pris så de kan fås til fornuftige penge.
Ja priserne fejler ikke noget pt. På AMD kortene, så det er jo også win!
Jeg er dog ikke klar over om AMD understøtter 120/144hz Og om man skal vælge et specifik kort som har D-DVI udgang Da det er denne forbindelse de omtalte skærme gøre brug af for at køre 120/144hz. Hvor de nye skærme med g-sync ikke bruger D-DVI for at opnå 120/144hz + g-sync
Jeg har kørt 3 x 24" 60hz i lang tid - og må indrømme at det kun var til racing spil (og enkelte gange wow) at jeg syntes det rigtigt kom til sin ret. Ellers er det mere til alm. desktop opgaver jeg fik glæde af de 3 skærme.
Til gengæld er jeg lige skiftet til en single ASUS ROG SWIFT 27" 2560x1440 der som den eneste p.t. kører 144hz med den opløsning (med udtagelse af moddede japan paneler). Det kører fantastisk !!
Og jeg kommer aldrig tilbage til andet end min. 120hz. Sammen med den høje opløsning giver det et utroligt roligt billede og med 2x780ti også rigtig god framerate.
Husk at man for at køre 27" med 1440p opløsning og 144hz skal køre displayport p.g.a. båndbredden på DVI.
Med 3 skærme er DVI/HDMI fint da signalet splittes op på 3 kabler.
Jeg ville nok overveje 24" hvis det skal være 3 skærme. Der er udvalget størst hvis det også skal være 120hz. Så er der også mulighed for at holde sig til ca. 2100 pr. skærm.
Det er ikke widescreen, men alm. forhold. Til gengæld kører den med g-sync (d.v.s. man skal have nvidia gpu'er for at få g-sync) og holder 144hz i 1440p.
Det giver et roligt billede p.g.a 144hz, ingen tearing p.g.a gsync, og stadig den høje opløsning så detaljer står kanon skarpt.
Jeg har så en ekstra 1440p 60hz skærm som monitor nr. 2 til udvidet skrivebord når jeg laver alm. windows arbejde.
Jeg havde 2 stk. 290x til at trække mine tidligere skærme, men er så skiftet til 780ti for at få g-sync til den nye. BF4 leverer 120-144hz (afh. af banen) stabilt i ultra settings. Kan kun anbefale den skærm - hvis man kan holde til prisen. Det er jo ikke IPS, men må sige de har fået rigtig gode farver og kontrast ud af det TN panel der er sat i.
Jeg er ikke sponseret af ASUS 😀 men her er et link til et review fra Linus.