Hvordan er jeres opsætning hjemme?

Hyggehjørnet d.  12. oktober. 2014, skrevet af jmose
Vist: 5796 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
12-10-2014 16:28:25
Svar/Indlæg:
3863/538
Hej,

Konen og jeg snakker lidt om at skrotte den stationære maskine i stuen - og gå helt bærbar/trådløs.

Jeg har lige pt. 4 stationære i huset. Een til hver af ungern. Vi har så een i stuen + en ældre C2Q, som jeg har leget med Linux på.

Men tiden er ikke længere til det. Jeg retter artikler her på siden, og ellers er det bank, word, surf osv. vi bruger tiden på.

Netbank, mail osv kan klares fra en Ipad/smartphone.
Dokumenter har jeg på jottacloud, som har både Mac/windows applikationer.
Printer som vi også vil få brug for, kan købes som trådløse - så man kan printe fra Ipad/bærbar/smartphone.

Det eneste program som er Windows only, er Boardmaker - hvilket jeg vil lægge på datterens windows pc.

Der er altså som sådan ingen hindring i at fjerne "stue-alteret"

For inspirationens skyld ville jeg bare lige høre hvordan jeres setup ser ud?

Jeg forestiller mig en Ipad + en bærbar ville kunne gøre det for os. Lige pt. har vi Android smartphones, som jo gør det godt nok. Men hen ad vejen, ville en Iphone jo spille rigtig godt med en Ipad + vore AppleTV.(men har ikke liige 10K til 2 Iphones)
Er det ikke bare at hoppe i? Det vil vel kunne gøres for ca. 8000 (ipad+bærbar)?



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af jmose d. 12-10-2014 16:30:14.
Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 16:50:43
Svar/Indlæg:
5224/222
Det eneste der gør at jeg holder fast i mit strømslugende PC monster er at jeg stadig spiller en gang i mellem. Ellers hed det helt sikkert en bærbar til mig også... altså udover konens 🙂


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 18:33:44
Svar/Indlæg:
2897/83
Det kommer jo nok også an på antal brugere. Jeg bor alene, så jeg har en stationær som jeg også bruger som tv/film på min 27" skærm. Den er tændt altid når jeg er hjemme så jeg har ikke brug for andet. Jeg har en ipad (fra arbejdet) men den bruger jeg kun når jeg er på tur. Den stationære er koblet op på et godt hifi anlæg. Jeg har ikke noget tv.


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 18:50:13
Svar/Indlæg:
486/37

Stationær all the way

Har en meget kort tid været ude i at leve med en barbær, men det fungerede ikke for mig. Indrømmet, jeg spiller også en del, men også bare til surfing og lignende, der foretrækker jeg at have en god stationær at arbejde med.

Du kunne jo evt. lave noget mediecenter thingy og smide til fjernsynet ? Så behøver det jo ikke at optage en plads i stuen.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 19:21:42
Svar/Indlæg:
1431/233
Hos os er der:

Stuen:

Bærbar
Ipad
Tv m/Smart tv
3 TB NAS

Soveværelse:

Stationær
tv m/WD live

Nas på 3 tb er koblet på som fælles drev på alle pc'er/mobiler.
Genialt når man skal se film eller andet direkte på tv.


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 19:22:53
Svar/Indlæg:
1083/4
"For inspirationens skyld ville jeg bare lige høre hvordan jeres setup ser ud?"

Jeg er der hvor du er nu, bare uden tanken om at ændre på det 😲


DeXTRoNiaN
 
Administrator
Tilføjet:
12-10-2014 19:35:18
Svar/Indlæg:
356/27
#0 mit setup ligner dit ret så meget og jeg har også et ønske om i fremtiden at få fjernet mit alter..

da mit tv står på fod, ser jeg en NUC/Brix/"hvad de nu ellers hedder" hænger bag på fjernsynet i VESA monteringen med noget i3/5


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 19:47:01
Svar/Indlæg:
7765/230
Stuen stationær, bærbar og WD Mycloud + tv
Soveværelse... tv 😳


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-10-2014 19:48:03
Svar/Indlæg:
2084/124
#0 hvis i har pladsen til det, så smid den ind på et 'kontor'

Herhjemme har jeg pt. kun stue, køkken, badeværelse, soveværelse, så der er ikke meget valg.... Server er ekstremt støjsvag (kostet knaster at få det til at ske 😳 ), stationær er støjsvag iflg. alle andre end mig selv, og min bærbar, den er som den slags nu engang er.... Fælles er dog at de alle er i soveværelset, så stuen er helt clean for computere.

Tidligere har jeg haft en del hw at lege med, noget jeg ikke gider længere, og havde derfor flere computere ved mit 2.8 meter lange skrivebord, nu er der kun en over i 'skammekrogen'.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 19:54:28
Svar/Indlæg:
833/98
Mit setup ser sådan her ud. I stuen/køkken alrum, 3 stk ipad, 2 iPhones koblet op på apple tv og med en nas server der til. Der ud over er der 2 stk LG smart tv, og en bærbar computer

På kontoret, har mig on sønnike hver vores monster pc'er som bliver brugt til alverdens ting, ud over at spille på. Det hele er også koblet på en netværks printer, så,alle enheder kan printe ud, hvis det blev nødvendigt.

Også er der smart tv både i soveværelse og på sønnikes værelse, som igen spiller sammen med nas serveren.

Vil klart anbefale dig at flytte den stationære væk fra stuen, og skifte den ud med en bærbar, men jeg kan ihvertfald ikke undvære en stationær, mange ting er en bærbar god til, men erstatte den, det gør den ikke...


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
12-10-2014 20:31:52
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg siger tak for alle besvarelser. Det giver unægteligt lidt at tænke over.

Jeg ville også gerne beholde den stationære, den koster jo ikke mange øre at have stående. (og man får jo ikke noget videre for den) men omvendt så er jeg simpelthen møg træt af at se den stå der i stuen og snurre.
Jeg gider ikke rode med PC´ er mere. Jeg er nået til det punkt, hvor skidtet bare skal virke!!..Og helst skal det spille sammen.
(lød jeg lige som en Apple fanboy der? 😳 )

Set ud fra et ideelt synspunkt, så skulle jeg bruge en stationær, en bærbar, 1-2 tablet/Ipad + 2 mobiler, som bare snakkede sammen uden dikkedarer. Så ville jeg være dækket 100% optimalt. Men jeg har ikke pladsen, så den stationære må ud.

Jeg må i tænkeboks... 🙂


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2014 21:24:47
Svar/Indlæg:
833/98
Her i huset, er stationæren udgans punktet, det er herfra alt kommer ud til resten, og at alt bliver samlet. Jeg ville ikke kunne undvære den, men selvf er det muligt at køre uden...


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2014 00:06:26
Svar/Indlæg:
4217/223
ingen børn, kone, eller kæreste 🤣 😀 🙂 🙂 😐 :no: 😩
Tilgengæld har jeg 2 stationære, en laptop til kontor ting, til når jeg er på farten, eller på en cafe og ser film
Og jeg er til tider fuldtids gamer


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 13-10-2014 00:06:51.


Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2014 07:51:29
Svar/Indlæg:
2231/97
På Kontoret står min Gamer og konens PC som også fungere som server (en lille I3 2100T med 8 gb ram og nogle HHD.

I stuen og soveværelset står der en boxeebox som klare alle de opgaver de skal.

Ud over det har vi voret mobiler (Galaxy S4)

Har ingen tablet eller bærbar, da jeg ikke ser behov for det.


The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2014 07:51:31
Svar/Indlæg:
422/58
Alle medlemmer har en laptop samt en iPhone.

* Stuen: Apple TV + iPad (til sofaen).
* Hjemmebio: Apple TV.
* Hjertet: Selvbygget server, der agerer NAS, PleX server (så medier kan tilgås fra Apple TV), ...

Har jeg brug for lidt ekstra power til at køre noget tung kode (simuleringer etc.) eller skal jeg teste CUDA kernels, RDTer jeg ind på serveren. På den måde kan jeg fint nøjes med en lille laptop :)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af The_Dare_Devil d. 13-10-2014 07:57:53.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
13-10-2014 09:00:55
Svar/Indlæg:
1194/156
Stuen her hedder tablet / smartphone, og en WD TV Live HUB til fjernsynet.

Så er der en spillemaskine, som jeg nyder, og kæresten har en stationær som hun sjældent tænder, da hun bruger tablet mest, det er kun lige til mails og når hun skal fjernlogin på arbejdet.

Jeg selv bruger kun spillemaskinen til at spille på, alt andet klares fra Smartphone.


Fluse
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2014 09:23:06
Svar/Indlæg:
41/0
Mit "lille" setup består af:

Generelt:
3 iPads, iPhone, Nexus 4 samt en lille Asus netbook til Fruen.

Elskabet:
Router, switch, Krydsfelt.
Synology DS509+ med 5x 4TB diske.
Linux server (Xeon e3120, 4gb ram, 60gb ssd), der køre vores Plex samt Minecraft server.

Stuen:
LG smart TV, Denon/Dali surround.
Dell studio hybrid (core 2) med 2 xbox controllere og div. konsol emulatorer.
Film og tv serier afspilles vha. Netflix eller Plex app på TV'et.
Musik høres over anlæget der har indbygget airplay.

Køkken:
Ældre Zepto TV + Chromecast

Kontor:
Gamer Stationær
Mac mini (til Arbejde)
SuperMicro Server (der ikke rigtig laver noget lige nu)


Igen TV i soveværelset, og ungerne er ikke store nok til at have TV eller computer på værelset endnu.


#17
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2014 11:53:57
Svar/Indlæg:
812/133
Vi har hver vores iPhone.

Teknikrum:
Asus RT-AC87u (min lille nye baby 😀 )
8 Ports POE switch
Sonos Bridge
Philips Hue Hub
2TB NAS
Fiber, krydsfelt for RJ45 stik ud til alle rum samt tv signal.

Stuen / køkken:
Apple TV
Playstation 4 m. 1TB SSD
Panasonic VT50
B&W Panorama 2
Sonos P1
Philips Hue LED belysning

Kontor / Fitnessrum:
Ultrabook - Dell XPS 15 (Min)
Tablet - Dell Venue 11 Pro (Kærestens)
Sonos P1

Badværelse:
Sonos P1

Soværelse:
Sonos P1

Gæsteværelse:
Samsung LED skærm
Sonos AMP
B&W M1
Dali SUB
Waoo Fiber Tv Boks


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SBHT d. 13-10-2014 11:54:43.


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
13-10-2014 12:28:41
Svar/Indlæg:
304/3
Det hele er i min "stue", hvis man da kan kalde den det. Kalder den for spillebulen / hyggekrogen 🤣 😛

Har en MacBook Pro på bordet, til sjov og andet fjol, hvor min skærm står og så er der min stationære pc.
Bruger den også som hjemmebiograf og sofaen er lige foran pc'en.
Så har jeg en ASUS Transformer Pad Infinity, bruger den dog sjældent efter, jeg fik en ny lækker tablet.
Så har jeg altid min Nvidia Shield tablet til, at ligge så jeg kan spille på den.
En iPhone 4 er der også i nærheden, men den er godt nok sløv 😕


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2014 22:29:45
Svar/Indlæg:
701/7
Stuen:
55" LG 4K TV
Apple Mac Mini (i7,16gb ram,1TB SSD)
Cambridge receiver
B&W CM9
B&W ASW10
Apple Airport express (Til airplay)
2x 13" Macbook Pro Retina (En til hver)

Køkken:
B&W Zeppelin Air (Bruges via airplay)

Kontor:
27" IMac (til fruen)
Min workstation (ses i profilen) - Har dog ikke haft skærmen tændt i over én måned, men maskinen køre 24/7. Står bare som lager, kunne være jeg snart skulle prøve, at game igen 😲

Sidst men ikke mindst har vi lige fået 2x Iphone 6 - Dog ikke tilfreds med min, synes det er noget af en plade. Overvejer lidt, at hoppe tilbage til min 5S