Halløj HWT, jeg har det her lidt mystiske problem...
For ca en uge siden begyndte min computer at fryse på random tidspunkter, og eftersom det hele skete efter en windows update(win7), gik jeg ud fra at det var det der var skyld i det hele. så jeg fik formateret min SSD og fik lagt et nyt win7 pro på, og det kørte også fint i... 2 dage. så begyndte den sku også at fryse, selvom jeg kun lagde de mest nødvendige ting på.
har nu prøvet og ligge win 8.1 på, og den gør nu det samme. har lavet disk check på begge diske, fået kørt et ram check. ved ikke lige hvad næste skridt er, nogen der kan give en hånd?
Moderator
Tilføjet: 13-10-2014 08:57:15
Svar/Indlæg:
1194/156
Er strømforsyningen i orden, og stikkene til HDD og SSD sidder i ordentligt.
Jeg havde et problem med en forsyning, hvor HDD ikke fik strøm nok, og derfor slog fra og til hele tiden, det resulterede i system der ikke svarede som det skulle.
Jeg har selv haft det samme problem mere end en gang, og det har været HDD og/eller SSD der er ved at stå af begge gange så det er noget du burde checke.
Har du en anden disk du kan teste med så kan du udelukke HDD/SSD.
Så er de forskellige ting prøvet af, PSU fejler intet, min SSD heller intet, men min tidligere lagerdisk stod helt af her i starten af weekenden, og efter den blev pillet ud, stoppede win8.1 med at fryse.
Sådan en seagate barracuda er vidst ikke heeeelt optimal (:
Mange tak for de mange råd!
Mvh enehaveren af nogen meget kraftige køleskabs magneter.