Der er jo kommet nye regler:
https://www.emaerket.dk/forbru...
Det kan måske være årsagen til at de ikke tilbagebetaler det fulde beløb.
#8 Prøv du nu at læs det link som er #7. De er i deres fulde ret til at gøre som de nu engang gør.
Det står i punkt 4 under "Fortrydelsesret".
Læs dette, og henvis eventuelt computersalg til det:
http://www.forbrugerombudsmand...
Det er klokkeklart - selvfølgelig må du tage det ud af emballagen, for at kunne afprøve det - det er, ifølge loven, ikke værdiforringelse. Computersalg tager fejl her.
Derudover, hvis det er sådan at tastaturet vipper - så er det slet ikke en retursag, men en reklamationssag. Du har et tastatur magen til - det vipper ikke. Det nye vipper. Ergo, er der noget galt med det nye.
har du læst lidt længere nede i deres betingelser?? 🙂
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal være uden skader, uden tegn på slid, uden ridser samt i rengjort og pæn stand. Vær derfor omhyggelig når du pakker varen ud, undlad at fjern beskyttende folie/plast mm og forsigtig så du ikke får lavet ridser eller mærker. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud - Kort sagt som da du modtog den.
Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper altid sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt;
Computere, printere, netværksenheder, Hi-Fi--udstyr, kamera, videokamera, scannere, radio, TV, video-udstyr, GPS-udstyr, spilkonsoller og selvstændige hardware enheder.
I tilfælde af værdiforringelse fratrækkes dette beløbet som refunderes.
Har handlet ved computersalg mange gange, og pt. aldrig haft problemer, den måde de har reageret på i #0 er inden for de rammer det er tilladt for dem.
Hvis jeg eks. købte et tastatur og betalte fuld pris men jeg kunne se det var blevet brugt ville jeg da blive ret utilfreds, så jeg kan sagtens følge dem i at de vælger at udnytte ændringen i loven nu hvor de har fået den mulighed.
#11 Ved ikke hvorfor du hænger ved dit "FULD returret". Der står klart og tydeligt, at du måske skal hæfte for en eventuel værdiforringelse af varen.
Du kan stadig få det fulde beløb retur, såfremt butikken vurdere de kan sælge det til nypris, og at der ikke er tegn på brug.
#12 Nu ved vi jo intet om hvordan #0 har behandlet det tastatur, som han har returneret.
Jeg har haft 3 RMA sager igennem dem nu, 1x bundkort og 2x GPU'er.
Bundkort, tog din tid, men det var dødt, så det var ikke det store at rafle om, det var bare AsRock som hang med bremsen.
Først GPU. Under 2 ugers turn around, fra indsendt til nye kort var modtaget, intet at sætte en finger på.
Seneste, var også en GPU, og her pressed jeg meget på, de forløbs tiden blev længere og længere. De valgte at kreditere mig fulde beløb, som vist nok var i samarbejde med leverandør/producent, gad ikke rode mere i sagen.
Så nej, der er ikke så store problemer med dem.
Ud over det, så er Martin sgu flink og hjælpsom at snakke med, han tag sig tiden til at sørge for kunden.
Bortset fra det, så har du stadig ikke nævnt hvilket Keyboard vi taler om.
Jeg synes iøvrigt der er helt fint med de nye love. Synes det var helt vildt man kunne købe en vare, bruge den i 13 dage, og derefter sende den retur?! Her ser jeg selvfølgelig med butikkens briller på. Selvfølgelig skal der være en værdiforringelse hvis varen ikke er som ny (beskidt, fedtet, ridset, osv.) Alt andet er da ikke rimelig over for butikken.
Synes folk generelt flueknepper og udnytter disse regler til fulde uden tanke på hvad der egentlig er rimeligt.
Vær nu fair overfor butikken og så skal de sikkert nok også være fair over for dig. Ellers finder du bare et andet sted fremover. Der er fandme mange skodkunder derude der ødelægger det for os andre.
Tak for tippet, jeg har også tidligere haft problemer med lige præcis computersalg.dk - og jeg har ligeledes købt hardware hjem i snart tyve (20) år og deres serviceniveau er mærkbart ringere. Så tak for at opfriske min hukommelse.
jeg har også haft dårlig oplevelser med compersalg, derfor handler jeg altid hos komplet og caseking.
Her er min trustpilot vurdering af dem...
7. maj 2012
Gået ned af bakke
Super hurtig levering, god service, ikke noget fis med 1-2 dages levering og reelt 3-5 som med enkelte konkurrenter - her holdes der hvad der loves, hvilket bliver værdsat herfra.
EDIT:
Desværre lader det til service niveauet hos computersalg er gået stærkt ned af bakke, jeg bestilte d.15/10 en vare hos computersalg, denne oplyst som værende fjernlager vare, og leveringstid på 2-3 dage, pronte kom emailen med forventet levering torsdag d.18, jeg har ikke modtager nogle emails efterfølgende, og kan nu se på siden at den er skiftet fra d.19 til 22, uden at overveje at oplyse kunden herom, yderst kritisk, og det bliver derved sidste gang jeg vælger computersalg medmindre der ikke er nogle udveje..
Ved bestillingstidspunktet var de butikken med hurtigst levering, hvorfor jeg købte der, de var ikke billigst på det givne tidspunkt... Bestillingen blev tilmed annulleret hos en anden butik, så jeg føler mig godt nok holdt for nar af butikken.