Hejsa købte igår en billig brugt bærbar videre guloggratis til min datter.. Så den kørte osv os..Da vi kom hjem igen ville jeg gendanne den til fabrik indstillingerne... alt gik godt bortset fra den nu er på engelsk. Har prøvet alt kontrolpanel og hele vejen med at skifte sprog. Alt står på danish (ikke dansk) alligevel er den på engelsk Det er en emachines g640g det drejer sig om med windows 7 home premium.
Kan forstå nogle windows programmer ikke kan omdannes til dansk men inden jeg formatterede var den jo på dansk!!!!!
Noget man kan gøre så den kommer tilbage til dansk igen ?
Har fået fortalt at maskinen er købt i dk, så ville da også gå ud fra os er på dk.. Den er født med home Premium? Hvis man henter den bliver den så på dansk over hele linjen ? 🙂 Ja jeg ved desværre ikke så meget om alt det her pc sjov som jeg nok burde og gøre 😳
det er meget normalt at få engelske windows i dk, mange foretrækker det. Det gør det nemmere at søge efter hjælp og burge guider hvis det er engelske version. Ja den bliver dansk over hele linien, dog kan der være nogle programmer som er installeret under engelske stadig har engelsk navn.
Okay undret mig bare efter som vi har 3 andre com med Premium som alle er på dansk hele vejen igennem.. Men det giver mening når man læser hvad du skriver 🙂 Du skal i hver fald have mange tak for din tid og hjælp 🙂
hej.normalt når du gendanner computer med indbygget recovery burde der være noget sprog du kan vælge.Ellers findes der pogrammer der kan gør det.. 😎 hvis der står dansk ned i proceslinjen så gælder det kun for tastatur og ikke for styrsystem. prøve at gendanne igen og ser om der ikke kommer en sted (system recovery options)hvor der bliver spurgt om hvilket sprog du ville ha.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 14-10-2014 15:36:14.
Tak Gammelgaard, jeg skulle lige til at spørge, for jeg har lige fra starten, været sikker på at kun Ultimate kunne skifte sprog, men jeg har flere gange på det sidste set antydninger om at andre versioner også kan. Det kan det ikke.
Amen så er man jo nød til og tage fat i emachine og brokke sig.. Man kan da ikke sælge en bærbar i dk og når så der er fejl og man er nød til og gøre brug af ders recovery system, så ryger sproget.. Hmm
Jamen jeg ved jo ikke en dyt om det skidt her, andet en at lortet nu er på engelsk.. Har kun den kode der står i bunden og går/gik ud fra den var/er på dansk..
Denne guide virker, har gjort det tidligere. Dog ikke med at skifte sprog, som sidst i guiden, gjorde det under kontrolpanel. Region & Language/Copy Settings