Jeg har flere gange kørt med 4 grafikkort, både AMD og Nvidia, og det er aldrig noget jeg kan anbefale nogen at gøre, medmindre man direkte hunter efter benchmark score.
Seneste var 4x HD 7970, og det virker utrolig godt så længe software gider være med, men det sker desværre ikke ret tit. Et spil som Alice Madness Returns er rigtig glad for 4 grafikkort, men Crysis 2 (kan ikke huske Crysis 3) leverer elendig (4 FPS) ydelse med 4 grafikkort.
Jeg kørte en gang med 2 GeForce 7950GX2 grafikkort som jo efterhånden er ved at være ret gamle, og jeg har siden da kun prøvet 3 grafikkort (GTX 670). De to ældre X2 kort kørte ikke ret godt, men de 3 GTX 670 kørte ganske fint.
Min generelle observation er at sweetspot ligger ved 3 kort, det kan stort set alt software finde ud af, og man render ikke ind i driver problemer. Med 4x HD 7970 så jeg driver crash ret ofte, det skete ikke med 3. Det sidste kort fejlede ikke noget alene eller med 2 andre kort.
Jeg ville aldrig have et hverdagssystem med 4 grafikkort i, det er simpelthen alt for problematisk.