Får jeg en besked på Facebook kommer det lille "bip". Når det kommer bestemmer Windows sig for at skrue ned for min lyd, og skrue op igen et par sekunder efter. Min musik bliver spillet via youtube.
Det samme sker når jeg tager et skype opkald, eller at jeg får en besked på skype.
Det eneste tidspunkt jeg ikke oplever det på er hvis jeg starter en film i Windows media player samtidig med musikken, så bliver der ikke skruet ned.
Jeg har slået den funktion fra i Windows, men den gør det stadig?
Hvis der skulle sidde nogen og finde denne tråd, så fandt jeg en løsning.
Jeg fandt en tråd med en der havde samme problem, han installerede driveren fra Realtek's hjemmeside. Her får man ikke HD manager med.
Jeg hentede istedet den nyeste driver fra MSI's hjemmeside. Det var den jeg havde i forvejen så jeg valgte at installerer oveni.
Det virkede, men højtalerfyld kunne jeg ikke vælge i HD manager, så når jeg spillede stereo lyde kom det kun ud af de 2 forreste højtalere på mit 5.1 sæt. Man skal bruge højtalerfyld for at få stereo ud af alle 5 højtalere.
Jeg gik ind i enhedshåndtering og trykkede på "rul driver tilbage". Det slettede åbenbart HD manager, men højtalerfyld er standard.
Men jeg kan godt undvære HD manager hvis det jeg får igen er højtalerfyld og et lydkort der ikke skruer ned på grund af at jeg får en besked på Facebook.
Kaldes speakerfill på engelsk, jeg oversatte det blot løst.
Det er allerede beskrevet i #6. Uden højtalerfyld vil stereo lyd kun blive afspillet ud af de to forreste højtalere og sub'en. Med højtalerfyld bliver lyden delt op og kommer ud af alle 5 højtalere samt sub.