Kan ikke huske navnet paa filmen - hjaelp mig?

Hyggehjørnet d.  16. oktober. 2014, skrevet af Goaguy
Vist: 1565 gange.

Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2014 20:11:25
Svar/Indlæg:
3410/199
Hej allesammen.

Jeg ved det her lyder helt absurd, men jeg proever at finde frem til en film jeg saa for aar tilbage. Jeg husker dem som en af de bedste film jeg nogensinde har set, men kan hverken huske hvad den handler om eller titlen. Kun det indtryk den gav mig. I maa gerne grine af min latterlige hukommelse, jeg husker nemlig meget meget lidt af handlingen, hvilket er hvorfor jeg gerne vil se den igen.

Anyway, here we go:

- Amerikansk produktion er jeg helt sikker paa
- Hoejst sandsynligt udkommet mellem 2002 og 2006. Er ret sikker paa jeg saa den i 2006 paa DVD. Det er an action-film, foregaar i nutiden, i en storby.
- Jeg kan huske to ting:
1) At der er en mand der koerer rundt med en anden mand i bagagerummet tidligt i filmen. Maaske noget med at den ene mand har vaeret smidt ud af et vindue, men det er jeg ikke helt sikker paa. Og maaske er det en taxa, men det er jeg heller ikke sikker paa..
2) At der i slutningen af filmen foregaar en slaaskamp mellem den gode og den onde i et koerende tog. Den gode vinder selvfolgelig.

Jeg kan huske at filmen havde et navn som var i eet ord, et engelsk fremmedord som jeg paa det tidspunkt ikke kendte, men faktisk maatte slaa op i en ordbog for at finde ud af hvad det betoed. Af en eller anden grund tror jeg stadig det starter med bogstavet "i", men som min hukommelse er, er det heller ikke sikkert.
Jeg har ledt og ledt, bl.a. paa IMDB men min hukommelse, eller rettere sagt manglen paa samme, goer det ikke let.

Jeg udlodder dyb respekt og en god haandfuld happy-face smileys til den, der kan give mig navnet..
Heinrich
 
Nørd
Tilføjet:
16-10-2014 21:19:54
Svar/Indlæg:
31/0


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2014 21:24:29
Svar/Indlæg:
765/28
Taxi?

Edit: Det ord kendte du forhåbentligt på engelsk

Edit 2: Prøv her: http://www.reelfilm.com/i.htm


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Springer d. 16-10-2014 21:27:38.


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2014 22:45:25
Svar/Indlæg:
3410/199
#1 -> YES! Der var den. 110% spot on - og jeg var selvfoelgelig helt galt paa den med halvdelen af det jeg mente jeg kunne huske. Tusint tusind tak!

Og en masse happy faces foelger med: 😛 😀 🙂 🙂 😲 :yes:

Rigtigt god aften til Jer begge - tak for indsatsen!


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2014 23:14:03
Svar/Indlæg:
1300/30
iøvrigt en rigtig fed film