Har jeg brug for en statisk ip til min server?

Diverse d.  18. oktober. 2014, skrevet af gasolin
Vist: 1100 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2014 19:26:56
Svar/Indlæg:
5506/640
Køber for snart en månede siden en synology ds214 server og for en bestilt en statisk ip hos stofa.

Har i dag har jeg undersøgt hvad der var på en usb harddisk jeg har liggende og der ligger de billeder jeg troede jeg havde mistet.

Kopiere dem over på min computer og server, kan ikke se dem på min mobil med DS photo+, jeg downloader så DS file til min mobil og kan så logge på min server og se de billeder jeg har, istedet for måske kun halvdelen via DS photo+.

Har jeg brug for en static ip som hos stofa koster 29kr til min server.

Hvordan kan jeg nemmest teste om jeg har brug for en statisk ip?

Jeg bruger quick connect til at få adgang til min server med.
unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-10-2014 20:13:59
Svar/Indlæg:
5258/240
Du skal have en statisk IP hvis du vil have adgang til din nas ude fra.

Hvis jeg da altså forstår dit spørgsmål rigtig

big_tako

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2014 21:29:23
Svar/Indlæg:
232/36
Drop den statiske ip fra stofa det er penge ud af vinduet. Hvis du laver en port forwarding i din router og giver din synology nas en fast IP på indvendige sige, så spiller det hele.

Jeg anvender selv en DS414 på stofanet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af big_tako d. 18-10-2014 21:30:49.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2014 23:44:56
Svar/Indlæg:
5506/640
Den ip adresse som bruges er noget med 192.168 men den statiske ip adresse der koster 29kr om månede hos stofa er noget med 85.218.

Ip adressen i modemmet under advanced/forwarding var 192.168........ prøvede jeg at ændre til 85.218........ og genstartede modemmet (thomson) ingen forskel.

I kontrolpanelet under eksterne adgang,ddns er den neksterne adresse 86.52.18..... gir ikke noget resultat at skrive den adresse i min browser på min mobil, når jeg bruger ds appen f.eks DS file så har jeg adgang til serveren, også selv om jeg kun er på mit mobile net(det er jo som det skal være med ds file appen).

I netværk under kontrolpanel/generelt er standard gateway også en anden end den statiske ip adresse jeg har

Jeg føler at jeg ikke noget steder kan se at jeg bruger den statiske ip adresse jeg har fået,så jeg tænker selv om jeg spurgte stofa på facebook om jeg skulle have en statisk ip adresse og fik at vide jeg skulle, at det slet ikke er nødvendigt at have en statisk ip adresse.

Så hvis jeg afmelder statisk ip men skal bruge det så kan jeg jo bare få det igen.

Er meget novice, ny begynder hvad server angår så for dem der ved noget om server kan spørgsmålene måske virke mærkelige.

Tillægsspørgsmål: Hvis jeg vil bruge min server som dropbox hvordan gør jeg så?

DS cloud appen synkronisere 1-2 eller 3 af de mapper der er tilknyttet DS cloud og henter dem fra min server/cloud til min mobil, hvis min musik og billeder er gemt der så kan det hentes ved f.eks rensning/geninstallering af android på min mobil, men hvad når jeg gerne vil på en nem måde som med dropbox kunne oploade et billede,video til min server som kan deles?

På min mobil kan jeg ikke vælge hvilken billede jeg vil oploade til http://www.peecee.dk/ og vælge billede til overførelse til min pc er meget svært da jeg har langt over 1000 billeder på min mobil, nye billeder i min mappe kun har en masse tal, ikke noget navn eller mini billede thumbnail og de ligger i tilfældig rækkefølge.

Så skal jeg finde billedet i mit galleri (som er nemt) oploade det til dropbox og så kan jeg linke til dropbox eller bruge http://www.peecee.dk/.

Der vil jeg gerne kunne bruge min server istedet for dropbox, der er jo væsentligt mere plads end på dropbox og jeg har den jo også for at bruge den som dropbox enhed,backup og medie server.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af gasolin d. 18-10-2014 23:48:39.