Hej jeg vil gerne prøve en vandkøler til min cpu men hvilken skal jeg vælge?Skal ikke oc sindsygt meget vil bare gerne have noget der køler lidt bedre. Har set på de 3 her men er de gode? http://www.coolerkit.dk/shop/1...
#3 Du kan også købe en universal gpu kølehoved. Hvis du er lidt handy så kan du selv ændre beslaget hver gang du skifter grafikkort. Der er en del penge at spare her.
Jeg er næsten lige gået fra en Corsair H100i/Noctua D14 over til custom vandkøling.
Hvis du ikke vil bøvle med det og stadig kunne oc pænt meget vil jeg helt klart anbefale H100i, den var jeg mega glad for.
Jeg synes at H100i klare det rigtig godt contra custom vandkøling.
Ellers vil jeg råde dig til dette kit, hvis du mere er interesseret i custom vandkøling, jeg bruger selv cpu blokken og pumpen med en anden radiator, fittings og slanger.
Alphacool har et kit der er billigere, men jeg er ikke sikker på om pumpen er god nok hvis du en dag tænker på at udvide dit loop. Jeg tror helt klart du får mere for EK kittet da pumpen er kraftigere, og så er radiatoren også noget tykkere en st modellen fra Alphacool.
Ozgur hvor meget kunne du skære af dine temps ved skift fra h100i til custom vand?
Jamen nu er det lidt svært at sammenligne da mit loop er noget større og flere blæsere
Ek ltx cpu alphacool vga alphacool st30 360 Alphacool ut60 240 I alt 9 blæsere
Jeg har dog moddet kabinettet H440 pga for dårlig airflow og sat st30 360 på fronten så den suger luft ud.
Det er ca. 10 grader bedere end da jeg havde H100i med 4 blæsere(+3 kabinet blæsere).
Som udganspunkt var det kun vga jeg ville køle, men senere hen blev det også cpu, kun for estetisk grund 🙂
Der er ingen tvivl om at custom loop er bedere også meget hyggeligere at arbejde med.
Jeg er spændt på at se om fractal designs kelvin serie levere samme ydelse som alphacools custom kit. De er vidst gået i samarbejde om denne Kelvin serie.
Det skulle være den samme rad(st) som er den tyndeste alphacool laver. Det smarte er at man kan udvide loopet, i stil med swiftech h220.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ozgur d. 27-10-2014 17:42:06.