Windows 8 - Lav lyd

Diverse d.  21. oktober. 2014, skrevet af Labze
Vist: 1133 gange.

Labze

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2014 14:27:10
Svar/Indlæg:
164/24
Hey derude.

Jeg opgraderede i går min PC, og i den anledning valgte jeg også at prøve kræfter med windows 8. Jeg oplever dog problemer med lyden. Uanset hvor jeg afspiller fra, bliver lyden meget lav som kan ses her http://peecee.dk/upload/view/4...

Har selvfølgelig skruet helt op for lyden i de diverse programmer jeg afprøver men selv ved 100% volume er lyden lavere end før ved bare 20%.

Jeg benytter mig af et z97 Asus ROG ranger bundkort, og har installeret realteks audio drivers (Asus SupremeFX) og installeret alle windows opdateringer så ved ikke hvad der er galt. Nogen ideer?

Og et bonus spørgsmål: Når jeg benytter mig af deres Sonic Sense funktion til at optimere ohm i forhold til mine hovedtelefoner så får jeg beskeden "The device plugged in doesn't seem to be a headphone", og opfatter mine hovedtelefoner som et 2.0 højtaler system. Nogen der ved hvorfor dette sker?
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2014 15:10:02
Svar/Indlæg:
2211/331

Labze

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2014 19:51:29
Svar/Indlæg:
164/24
Tak for forslaget, men har i forvejen prøvet det. Har slået alle diverse funktioner fra inde i realteks kontrol panel. Hvis jeg tænder for sonic soundstage og virtual surround som var aktiveret som standard peaker lyden og er utrolig høj, men det lyder selvfølgelig af lort til med sådan noget aktiveret.