Ikke alt indhold på min NAS vises på mit TV

Media Center d.  23. oktober. 2014, skrevet af stonefox
Vist: 3149 gange.

stonefox
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
23-10-2014 23:58:47
Svar/Indlæg:
11/11
Synology DS214+

Mit problem er at jeg på mit Samsung Smart TV kun kan se indholdet af Musik og billede mapperne som ligger på min Synology DS214+, mens mappen "Video" er tom når den vises på TV'et, selv om mappen "Video" på NAS'en indeholder diverse film.
Det skyldes ikke formatet, da alle filmene virker hvis du bliver kopieret på en USB Memory stick og afspillet via en af USB portene i mit TV og min gaml TDC Homedisk kunne også streame filmene.

Hvad er det på NAS'en som ikke er aktiveret hvad vodei mappen angår ?

link til billede : http://gupl.dk/715404/



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
24-10-2014 06:52:29
Svar/Indlæg:
4033/364
At du kan afspille filerne via usb har intet med om de virker via DLNA - min Sony Bluray kan klare langt mere på USB porten end DLNA.

men virker det hvis du flytter en film til et andet sted på NAS'en ?

eller kan din TDC godt streame fra den mappe som de ligger i nu? Hvad med Windows Media player ?

Tror dog mere at det er fordi din NAS ikke har indekseret filerne automatisk...

prøv at gå ind på admin menuen > video station > indstillinger> vælg fx mappen film , så skulle den gerne står til at bruge mappen Video > genindekser mappen..

Hvis filerne IKKE virker i andre mapper (og du har genindekseret dem) - så prøv at rename dem - fx MPG til mpg eller M4V til MP4 (det virker på mit gamle Samsung TV når det er USB filer). Tjek at der ikke er æøå i filnavnet eller tegn ...

ellers er der også Plex.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
24-10-2014 06:57:23
Svar/Indlæg:
4033/364
ellers er der også nogle DLNA indstillinger > media bibliotek > fanen indekseret mapper.. (jeg har en 213air med DSM 5)



stonefox
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
24-10-2014 09:05:19
Svar/Indlæg:
11/11
Det vat indekseringen som var problemet, Tak for hjælpen.

Er det en manuel funktion, eller kan det aktiveres til at køre automatisk ?


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
24-10-2014 11:18:44
Svar/Indlæg:
4033/364
#3
pas, ellers har vi et synology forum hvor Synology lytter med :)


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2014 14:01:59
Svar/Indlæg:
442/14
Kan også være Samsung TV'et som driller, der er en del som har haft problemer med deres Samsung Media Player, bl.a. med for lange filnavne, for mange filer i en mappe, og dybden af subfolders.
Og så kan det også være noget pre-load som tager for lang tid.

Her er deres officielle info ark.
http://www.samsung.com/us/supp...