CNC til sidekabinet

Case-modding d.  24. oktober. 2014, skrevet af ZiiTy
Vist: 2419 gange.

ZiiTy
 
Nørd
Tilføjet:
24-10-2014 08:43:13
Svar/Indlæg:
1/1
Hey HWT, som overskriften lyder, skal jeg til at bruge lidt hjælp med at få cnc skåret ZiiTy i siden af dette kabinet https://www.komplett.dk/nzxt-h...
(ned langs vinduet)
Det er ikke aktuelt pt. men håber lidt at det måske kunne være aktuelt inden for et par ugers tid.

Hvad vil dette koste at få lavet, og hvor er det tætteste på Hillerød?

H. Mikkel
Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2014 10:13:17
Svar/Indlæg:
1599/100
Du er bedst tjent ved at få det laser skåret. (med mindre du ikke skal skære helt igennem, og det er den plade alt for tynd til)

Der ligger noget ud i Gørløse, ved en af deres gamle folk er herinde, men kan ikke huske navnet. Så er der JJ Metal i Hundested. Personlig har jeg brugt Ltek, men det fordi jeg fik det med gratis fragt gennem firma.

Det er IKKE billigt! De fleste vil også beder dig om at lave en 3D tegning af det før de overhoved giver dig en pris.

Som hoved regl, jo mere en laser skal slippe laser skal stoppe, og flytte og starte igen, jo dyre.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2014 10:50:51
Svar/Indlæg:
3100/53
Med mindre du kan fuske dig igennem en kontaktperson eller lignende skal du nok regne med en 1000 kroner + fragt.

De fleste firmaer har en opstarts pris som typisk lyder på en 1000-1500 kroner, som du minimum skal af med.

Du skal have fundet ud af hvilken tekst type du vil bruge også. Det skal være en der er egnet til laserskæring, og så skal du først og fremmest have det tegnet op, som #1 siger.


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2014 11:19:45
Svar/Indlæg:
389/19
Nu sidder jeg netop og laver programmer til laserskærere (1 pladelaser og 2 rørlasere) og det er altså ikke nødvendigt med en 3D tegning for at skære noget fladt, en alm. Autocad tegning eller DXF fil er såmænd nok, men det kræver en noget speciel laserskærer at arbejde i et færdigt kabinet eller bare en sideplade hvor der er bukkede kanter.

Et alternativ ville så være selv at skære en firkant ud af siden på kabinettet og så få skåret en passende plade med teksten og lime den i hullet.

Jeg har for øvrigt et par rigtigt gode skrifttyper der er beregnet til laserskæring. ( dem kan jeg godt undvære en kopi af hvis det skulle være ) :)


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2014 11:53:07
Svar/Indlæg:
3100/53
#3

Selvfølgeligt er det ikke nødvendigt med en 3D tegning på noget som skal 2D skæres, men det ændrer stadig ikke på at manden skal have det tegnet op:P


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2014 12:20:01
Svar/Indlæg:
1599/100

Nu sidder jeg netop og laver programmer til laserskærere (1 pladelaser og 2 rørlasere) og det er altså ikke nødvendigt med en 3D tegning for at skære noget fladt, en alm. Autocad tegning eller DXF fil er såmænd nok, men det kræver en noget speciel laserskærer at arbejde i et færdigt kabinet eller bare en sideplade hvor der er bukkede kanter.

Et alternativ ville så være selv at skære en firkant ud af siden på kabinettet og så få skåret en passende plade med teksten og lime den i hullet.

Jeg har for øvrigt et par rigtigt gode skrifttyper der er beregnet til laserskæring. ( dem kan jeg godt undvære en kopi af hvis det skulle være ) :)

ByteMe skrev d. 24-10-2014 11:19:45


Det er jeg så ikke enig, hvis du lægger siden med bukket kaner op, så det ingen problem jo, bare det skær efter er spejlvendt.


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2014 12:28:54
Svar/Indlæg:
389/19
#4 det var jo også det jeg skrev. Du læste vist ikke sætningen færdig. :)

#5 det kommer så også helt an på laserskæreren. Den jeg arbejder med, drøner altså rundt med skærehovedet et par mm over pladen og en ilgang hastighed på ca 2 m/sek. Hvis den rammer noget der stikker op, så koster det adskillige tusind til et nyt skærehoved og justering af maskinen. Hvis det sker, så er man altså ikke populær hos bossen. ;)


ZiiTy
 
Nørd
Tilføjet:
24-10-2014 14:01:13
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for svarene!
Gørløse ville være perfekt, det er lige ved siden af mig! Ville være rart at kunne tage ud og snakke med en om det, så han også vil kunne give mig en ca. Pris :D

#3 Vil meget gerne have en kopi med de skrifttyper, så jeg kan se det :D


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 07:48:34
Svar/Indlæg:
389/19
#7 Hej. Jeg har smidt mine fonte op som en xip fil på Gett.
http://ge.tt/62FUcn22/v/0
Det er som regel de to der hedder noget med Laser som jeg bruger. Fontene skal bare installeres som ganske almindelige Windows fonte. Så håber jeg at du har et tegneprogram der kan bruge Windows fonte og som kan lave en DXF fil med det skrevne. (nogen tegneprogrammer kan ikke helt finde ud af det)