Latterliggørelse af nye brugere (specielt i køb og salg)

Hyggehjørnet d.  27. oktober. 2014, skrevet af p0Pe
Vist: 9172 gange.

p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 08:58:53
Svar/Indlæg:
3100/53
Lad mig starte med at sige at jeg går stærkt ind for at man skal lade brugere vide hvis deres HBO priser for varer er sat urealistisk højt. Jeg syntes man bør hjælpe de folk der tænker på at købe brugt hardware så de gør en ordentlig handel og ikke bliver snydt. Jeg har også selv været god til at blande mig i situationer hvor jeg mener folk skyder helt forbi med hvad de vil have for deres ting.

Når det så er sagt, hvad fanden sker der for at folk begynder at svine sælger ud fra hvad sælger siger han har givet / nyprisen er for hans pc?

Seneste to eksempler hvor specielt én bruger mener det er hans hellige pligt at pille OP ned, og minde ham om at han "vidst ikke ved noget om computere"

http://hwt.dk/Marked/343183/Sa...

http://hwt.dk/Marked/343212/Sa...

Jeg er selv typen der gerne lader folk vide hvis deres HBO er totalt urealistisk, og det at JEG syntes tonen er blevet hård og nedladende er lidt skræmmende.

Ja, man må IMO gerne gøre folk opmærksomme på at deres salgspriser er urealistiske, men ingen i de to tråde nævnt havde sat en salgspris, men bare nævnt hvad de havde givet.

Er OP en klaphat må han IMO også gerne få igen med samme skuffe, men at HWT´ere skal starte med at være klaphatten er et skridt i den forkerte retning.

Tag da lige at give et bud på hvad varen eventuelt er værd, som f.eks cyph3r_smurf vælger at gøre.

/rant
comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:03:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Du har en udmærket pointe.
Ud med det nonsens i køb/salg.
Til gengæld vil jeg ikke finde mig í at blive tilsvinet af en bruger i privatbeskeder, så jeg forstår godt zubrowka.


Edit.
Argh!
Det er jo en helt tredie tråd, for helvede.

http://hwt.dk/Marked/343206/Sa...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af comicsdk d. 27-10-2014 09:05:53.


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 09:07:03
Svar/Indlæg:
294/19
Jeg synes også tonen er blevet hård herinde, har personligt handlet meget herinde og har altid været glad for at få afvide hvis mine priser var urealistiske, men vil ikke finde mig i at blive svinet til, hvilket efterhånden tit sker for nye brugere herinde.

Jeg er bange for at hvis tonen ikke ændrer sig, er der pludselig flere folk der fortrækker hol!!!!!!!!!!!


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:09:09
Svar/Indlæg:
3100/53
#1

I den tråd havde jeg også reageret som jer. Manden er jo ikke til at snakke med. Men at man tager det humør med over i andre tråde og lader det gå ud over andre brugere syntes jeg ikke er i orden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 27-10-2014 09:09:24.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:11:01
Svar/Indlæg:
2131/173
2

Hols køb/salgssektion er håbløst uoverskuelig, rodet og præget af mindst lige så meget pis som her, muligvis meget mere.
Sådan var det ihvertfald dengang jeg brugte den skodside.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:19:40
Svar/Indlæg:
2131/173
3

Ja, din pointe er topaktuel, jeg er helt enig.
I øvrigt er der ingen grund til at tage Krallex seriøst, jeg har droppet at handle med den mand, mage til ævl og kævl skal man lede længe efter.


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 09:28:11
Svar/Indlæg:
294/19
#4 du har ret, men til gengæld bliver du ikke svinet til på samme måde og det er jo ikke kun krallex, men også seriøse brugere herinde som kan være lidt for kloge åge og nedgøre nye brugere.


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 09:30:56
Svar/Indlæg:
1767/90
#0 +1


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:32:02
Svar/Indlæg:
3385/80
Latterliggørelsen af nye brugere er et direkte resultat af et vattet og handlingssvagt team af moderatorer.

Hvis der ikke bliver slået hårdt ned på folk der latterliggør eller "basher" nye brugere, så fortsætter det og tiltager i omfang.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
27-10-2014 09:34:07
Svar/Indlæg:
4741/1690
#0

Jeg ved at Teresa, har været efter et par af de brugere som sviner til i salgstråde pga. de mener at en salgspris er helt hen i vejret.
Det er muligt at håbet om en høj salgspris for en bruger til at sætte den højt, for ikke at få så stort tab som mulligt, men det kan sagtens siges på en pæn måde at prisen er lidt urealistisk hård, nedladende - og uden at skræmme sælger væk.

Helt enig med dig i dine betragtninger.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:35:49
Svar/Indlæg:
1300/30
Helt enig med #0 her. Hvis man ikke er enig om prisen så lad være med at skriv.

Vi kommer til at fremstille os som dumme arrogante børn herinde


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-10-2014 09:44:06
Svar/Indlæg:
2309/846
Vi har i øvrigt et fint PM system hvor man kan kontakte en anden bruger helt uden om forum. Så slipper vi for alle de posts der ikke har noget formål, andet end at svine folk til.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:44:59
Svar/Indlæg:
8947/160
0# Helt enig,. Det går da helt galt for specielt èen herre. Men mange af de andre er sku heller ikke for gode. Ja, vi skal tage godt imod de nye, det betyder alt. Selvom jeg havde en handel der gik i vasken fordi jeg pænt spurgte ny bruger om vedkommende kunne henvise til andre handler, bare for at være sikker. SÅ havde han pludselig solgt til anden side selvom vi havde en aftale og alt ellers var på plads. Måske man skulle lave nogle grundlæggende regler/retningslinjer for køb og salg ( feks som hvis der er indgået aftale sælger man ikke til anden side, ikke spamme, kommentere prisen og skrive grimme ting om andre brugere. Alt det mange af os godt ved og efterlever .

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shutdown d. 27-10-2014 09:57:03.


#13
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:45:37
Svar/Indlæg:
3100/53
#10

Der er jeg så ikke helt enig.

Kommer en bruger ind og forventer at sælge hans 5 år gamle PC til en håbløst høj pris, så syntes jeg at denne skal have at vide at prisen er useriøs, og gerne hvorfor. Dette gør at brugeren kan sætte sig ind i hvad normal prisen er, og derved kan få sat sin pris derefter, og så gøre en god handel.

Lader man være med at skrive, så sker der én af to ting:

1: brugeren får ikke solgt sine dele og ved ikke hvorfor.

2: brugeren for solgt sine dele til en anden bruger, som så efterfølgende finder ud af at han/hun har købt til overpris, og bliver sur over dette.

Ja, man må gerne tjekke priserne for det man køber, men nu er vi her jo for at hjælpe hinanden, og alle med bare lidt forstand ved at vi alle skal starte et sted, og de fleste ved ikke lige så meget om hardware og priserne derpå som en habil nørd.


Dennis
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 09:46:46
Svar/Indlæg:
209/4
Hvis folk ikke kan holde tonen ren, og er direkte fjendtlige mod folk der poster, så synes jeg de skal have et slag eller to med banhammeren, i hvert fald i en kort periode.

Don't feed the troll. Just throw them under the bridge.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 09:53:39
Svar/Indlæg:
1194/156
Jeg har forslået en regel ændring, så HBO er påkrævet.

Så undgår man misforståelsen om hvad niveau sælger ligger i og forventer for sine ting.

Er denne HBO så helt urealistisk, kan man på venlig måde henvise til at man nok ikke skal forvente den ønskede pris.

Jeg tror selv det ville forhindre en masse problemer i forbindelse med bud.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 09:56:45
Svar/Indlæg:
2131/173
Nu vi er i gang, så ville et ban af folk der svindler, også være en smuk ting.
Jeg kan simpelthen ikke forstå at en bruger der har svindlet en anden bruger, kan gøre det igen en uge senere - det giver jo slet ingen mening.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 10:01:38
Svar/Indlæg:
1194/156
Det med svindel er et svært område tror jeg, for det er mange gange påstand mod påstand, men er problemet åbenlyst og der er beviser på det, så er jeg sikker på crew vil tage sig af det.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 10:08:20
Svar/Indlæg:
2131/173
Påstand mod påstand?
Narh.. Hvis du ikke kan fremvise dokumentation på at du har overført mønten, har du nok ikke det.
Og har du ikke sendt pakken, har jeg sikkert heller ikke kvitteret for modtagelsen af den.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 10:20:38
Svar/Indlæg:
4981/47
#18

Omvendt kan crew faktisk ikke kræve den slags dokumentation udleveret, at jeg så gjorde det med divs lyssky brugere i min tid som Mod herinde, er en anden sag 😛


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 10:25:28
Svar/Indlæg:
2131/173
19

Næ, men folk kan jo poste den slags i forum, eksempelvis i k/s-fortrolighedstråden - det ville jeg helt sikkert gøre, hvis du f.eks svindlede mig.
Så kan alle se hvor østeuropæisk du opfører dig, wink-wink..


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 10:37:13
Svar/Indlæg:
4981/47
Hah det eneste østeuropæiske der er over mig, er mine til tider opfindsomme indpakningsmetoder 🤣

Men helt korrekt, det er bare at få tastet evt svindlere eller lign ind i tråden, ellers ser hverken crew eller alm brugere hvis der lige er en lyssky gut man burde holde sig helt fra/få et check op af crew 🙂

De fleste tosser jeg rev rundt, om så bare trolls eller ligefrem evt svindlere, blev netop påpeget overfor mig af brugerene i langt de fleste tilfælde 🙂


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 10:40:49
Svar/Indlæg:
217/59
Jeg synes det er ærgerligt at man rent faktisk skal tage det op som et topic... Burde være ret selvfølgeligt.

Men kan godt se i de tråde at det ikke er alle som har den holdning.
Man skal behandle andre som man gerne selv vil behandles... Kan ikke siges på anden måde.

#0 - enig


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 10:44:23
Svar/Indlæg:
2458/91
#8 Du har jo så heller ingen idé om hvem der får hvilke advarsler - hvem der deaktiveres midlertidigt i forum.. og hvem der reelt lytter.

Jeg er enig med #0. Det MÅ være muligt at sende en PM til trådstarter hvis man bliver NØDT til at kommentere prisen. Ang. linket i #1. Jeg har set tråden. Jeg er dog lidt af den overbevisning at: Du ligger som du har redt. Man tilsviner ikke folk i PM og bagefter forventer en god behandling. What goes around comes around!

Ellers er jeg helt enig. Der skal ske en ændring i mentaliteten herinde.


#24
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 10:47:19
Svar/Indlæg:
3100/53
Hold fokus drenge.

Vi får ikke noget indblanding fra crew i køb og salgs forum. Det vil kræve at HWT står for køb og salgs forummet, og ikke bare stiller det til rådighed. Skal vi have crew til at moderere køb og salg, så ryger tiden fra artiklerne og resten af siden.

Den her tråd handler ganske enkelt om hvordan vi behandler hinanden.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 11:05:15
Svar/Indlæg:
833/39
Jeg er forholdsvis ny her på hwt og synes at siden er ganske genial.
Masser af reviews og andre nørder at diskutere hardware med. Den almindelige befolkning forstår bare ikke en hat, når man snakker nørd ;)
Jeg vil dog sige at der er en tendens til at (gamle brugere), er forfærdeligt snobbede og nedladende.
Der skal åbenbart kompenseres for et eller andet 😲

Hvis man starter med almindelig høflighed, så er der også plads til at sætte noobs på plads, hvis ikke de kan holde tonen :)


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 11:09:11
Svar/Indlæg:
2131/173
23

Hvad har det med mig at gøre at brugeren sviner zubrowka til?
Moderatorerne burde komme ind i kampen og tildele nogle bans, den pædagogiske tilgang er smuk, men det virker ikke.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 11:26:13
Svar/Indlæg:
7765/230

23

Hvad har det med mig at gøre at brugeren sviner zubrowka til?
Moderatorerne burde komme ind i kampen og tildele nogle bans, den pædagogiske tilgang er smuk, men det virker ikke.

comicsdk skrev d. 27-10-2014 11:09:11

Er de skam også..... Udtaler mig som den "lykkelige" ejer af adskillige advarsler og 1 ban..... 🤣 🤣 😛


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 11:26:29
Svar/Indlæg:
1194/156
At behandle hinanden godt og med respekt er altid vigtigt, lige meget hvor sur man bliver. :)


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 11:32:04
Svar/Indlæg:
2131/173
24

Hvorfor skulle crew ikke moderere i køb/salg?
Det er da netop der det meste affald bliver smidt på bordet.
Jeg kan godt se at det bliver tidskrævende at skulle overvåge samtlige tråde, men hvis alle gider trykke på knappen når de ser stupiditeten tage over, kan vi da hurtigt få ryddet op i spild af tid-brugerne.
Jeg mener da at #8 har en totalt fin pointe.


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 11:32:15
Svar/Indlæg:
411/38
Jeg synes det er en interessant debat, og det er nok ikke noget der kun er gældende på hwt. Generelt synes jeg tonen på internettet er blevet hårdere i takt med flere og flere mennesker deltager aktivt i online debatter.

Jeg er dog helt enig med p0Pe i #0. Lad os slå et slag for en bedre tone her på HwT. Eventuelt med den klassiske "Hvis du ikke kan sige noget positivt, så lad være med at sige noget overhovedet" 😛 .. og jo. Jeg mener det er helt legitimt at vejlede omkring sælgers pris, hvis den er helt i vejret, men der er mange måder at sige tingene på


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 11:33:34
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har meget at sige her, og tro mig, dette er den korte udgave!

Personligt, så skriver jeg en PM til nye bruger og gør dem opmærksomme på hvordan HBO fungere og hvordan man se hvordan priser for det mere alm. hardware er. Fx. grafik kort, der kan man næsten altid se hvad de sidste par stykker er blevet solgt for.

Jeg har fået samligt PM fra Teresa når jeg offenligt har givet min mening om folks sindsyge pris ideer. Jeg har haft lange diskutioner med Teresa, og jeg har min mening til hvordan hun vælger at håndtere ting, (Måske det fordi hun er alene om det) men alt for meget bliver overset inde i køb og salg, regler bliver brudt til højer og venstre, og jeg ser mangle på oprydning i emner og mangle på handleing overfor netop det som sker her. Jeg er stærkt utilfreds med hvordan meget af det forgår, men jeg har lært nu, at bare holde mine fingre fra tasterne, og se den anden vej mens jeg ryster på hoved. Til tider anmelder jeg indlæg (folk anmelder også mine, de bliver slettet og jeg får bedsked) men intet af det jeg anmelder bliver der taget hånd om.

Der er også gamle bruger, som til tider slet ikke har begreb om hvad brugte deles HBO burde være, og så skriver de OP, OP, OP, uden at overveje hvorfor INGEN gider byde. (10 ud af 10gange fordi prisen er ALLLLT for høj, i forhold til ny pris.)

200sparet på noget som er 6måneder gammelt, ER IKKE penge sparet, fordi på den tabte 6måneders garanti, er det over 200krs værdi.

Med det sagt, så der INGEN som overvejer at oplyse af fleste producenter faktisk har et punkt i deres garanti tekst hvor der står, at garantien kun gælder for den oprindlige ejer, og al garanti fra falder ved videre salg.

Men to the point.

Der er for slap linie i Køb og Salg, Teresa er SLET SLET ikke nok til stede, og jeg syntes ikke der bliver gjort nok til at irettesætte bruger.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 11:33:52
Svar/Indlæg:
2458/91
#26. Jeg har ikke nævnt dig overhovedet.

Vi uddeler bans.. og fjerner folks mulighed for at benytte forummet i perioder.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2014 11:45:06
Svar/Indlæg:
2458/91
Det er sgu ellers lidt sært.. Når vi kører på og fjerner ting og er strikse, så får jeg klager fra folk i forum der kalder moderatorerne selvudnævnte diktatorer osv.
jeg må erkende at jeg har været lidt alene på posten et stykke tid, og kan selvf ikke nå alt. Det kan vi som crew selvf arbejde på ændrer sig. Hwt er ret aktiv, og jeg KAN simpelthen ikke sidde og vente på hver enkelt anmeldelse.

Men det er så nemt at sige, hvorfor er der ikke nogen der rydder op... hvad med at stoppe med at RODE? Flere hér i tråden har selv været i kontakt med mig på en knap så positiv måde. Folk må starte med sig selv. Skab den tone der skal være i forum, den Kan crew ikke skabe for jer. Gå foran og bestemt selv hvordan I vil tale til nye brugere.

Anmeld når i syntes det er nødvendigt.. Jeg kan dog sige at når jeg får en anmeldelse, så får jeg et link til tråden og en comment fra jer.. fx: Spam.... så skal jeg ind i tråden og lede.. nogle gange 50+ svar igennem for at finde ud af hvilken én der er "spam".. i mellemtiden er der så lagt 3 nye svar på, som højst sandsynlig også skal fjernes. det er igen noget jeg gerne vil have ændret, men det er ikke top prioritet pt. Det jeg mener er at der kan være knald på nogle gange og det er ikke altid vi fanger alt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 27-10-2014 11:48:03.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 11:45:15
Svar/Indlæg:
2131/173
27

Join the club..


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 11:50:51
Svar/Indlæg:
2131/173
33

Jamen hvis jeg eksempelvis trykker "anmeld" i din kommentar, fremgår det så ikke at der er tale om kommentar nr. 33 når du modtager anmeldelsen?
Ellers er systemet da kikset.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 12:01:53
Svar/Indlæg:
2897/83
Som udgangspunkt har alle ret til at sætte deres varer til salg til den pris de ønsker og alle har lov til at byde hvad de har lyst til.
Mit udgangspunkt er at hvis man poster i en salgstråd, så er det fordi man har en intention om at byde på produktet. Har man ikke det, så er der ingen grund til poste. Dvs. At der ingen grund er til poste om for høje salgspriser og andre mærkelige kommentarer til sælger. Hvis man mener der er faktuelle fejl så send sælger en pm der venligt forklarer fejlen. På samme måde skal sælger også respektere byderne og deres indlæg, og hvis man ikke mener deres bud er seriøse så kan man godt afvise dem på en pæn måde. Som moderator prøver vi også at holde øje med salgstråde og forhindre at de udvikler sig som ønsket. Men i sidste ende er det brugernes ansvar at holde deres indre trold i ave og kun blande sig der hvor det giver mening, og så gøre det på en sober måde.



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 12:03:44
Svar/Indlæg:
2897/83

33

Jamen hvis jeg eksempelvis trykker "anmeld" i din kommentar, fremgår det så ikke at der er tale om kommentar nr. 33 når du modtager anmeldelsen?
Ellers er systemet da kikset.

comicsdk skrev d. 27-10-2014 11:50:51


Det er pt. Kun tråden der bliver linket til, så I må meget gerne angive postens nummer som I anmelder. 🙂


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 12:13:18
Svar/Indlæg:
3340/386
Nye bruger er nye brugere!
Men derfor behøves til de ikke svines til, ja.

Har set de tråde der henvise til, og ja sælgeren har mega høje forventninger.

Vi må lærer at sige det på en pæn måde, at deres salgspris er urealistisk.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 12:15:17
Svar/Indlæg:
2131/173
37

Nååh..
Ja, så er det jo komplet uoverskueligt, troede bare fidusen med at have knappen i samtlige posts, betød at info fulgte med.
Jesus, jeg er glad for at jeg ikke er moderator.


#40
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 12:29:33
Svar/Indlæg:
3100/53
#38

Sælgerne nævner INGEN salgspris. Kun hvad de i sin tid gav for den. Ja, det er muligt de har lidt høje forventninger, men de siger at folk kan byde.

At nogle folk så er mindre begavede og ikke kan kende forskel på "nypris" og "HBO" var hvad der fik min kop med sur/sød sovs til at flyde over.


#41
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 12:45:14
Svar/Indlæg:
196/5

33

Jamen hvis jeg eksempelvis trykker "anmeld" i din kommentar, fremgår det så ikke at der er tale om kommentar nr. 33 når du modtager anmeldelsen?
Ellers er systemet da kikset.

comicsdk skrev d. 27-10-2014 11:50:51


Det er pt. Kun tråden der bliver linket til, så I må meget gerne angive postens nummer som I anmelder. 🙂

Biostud skrev d. 27-10-2014 12:03:44


Kunne den tekst ikke stå når man anmelder?

(Jeg troede som #39 også at det automatisk fremgik hvilket svar man anmeldte)


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 12:47:24
Svar/Indlæg:
1599/100

Det er sgu ellers lidt sært.. Når vi kører på og fjerner ting og er strikse, så får jeg klager fra folk i forum der kalder moderatorerne selvudnævnte diktatorer osv.
jeg må erkende at jeg har været lidt alene på posten et stykke tid, og kan selvf ikke nå alt. Det kan vi som crew selvf arbejde på ændrer sig. Hwt er ret aktiv, og jeg KAN simpelthen ikke sidde og vente på hver enkelt anmeldelse.

Men det er så nemt at sige, hvorfor er der ikke nogen der rydder op... hvad med at stoppe med at RODE? Flere hér i tråden har selv været i kontakt med mig på en knap så positiv måde. Folk må starte med sig selv. Skab den tone der skal være i forum, den Kan crew ikke skabe for jer. Gå foran og bestemt selv hvordan I vil tale til nye brugere.

Anmeld når i syntes det er nødvendigt.. Jeg kan dog sige at når jeg får en anmeldelse, så får jeg et link til tråden og en comment fra jer.. fx: Spam.... så skal jeg ind i tråden og lede.. nogle gange 50+ svar igennem for at finde ud af hvilken én der er "spam".. i mellemtiden er der så lagt 3 nye svar på, som højst sandsynlig også skal fjernes. det er igen noget jeg gerne vil have ændret, men det er ikke top prioritet pt. Det jeg mener er at der kan være knald på nogle gange og det er ikke altid vi fanger alt.

Teresa skrev d. 27-10-2014 11:45:06


Jeg kan sagtens forstå din frustration. Dette forum er ikke just godt opbyggede til at hjælpe jer, men det står heller ikke nogen steder at vi ikke ved precies hvilken besked det går ud på. Men jeg skal nok huske det og skrive beskedes nummer næste gang.

Ud over det, så ved du så vel som jeg, at vi to har haft vores. Jeg har ingen respekt for dig overhoved. Jeg skrev til The Boss om din mangle på handle, og der skete stadig intet. Jeg blev mobbet i en tråd, som stadig kan findes frem men gider, fordi det blev ikke slettet trods anmeldes, til gengæld, skrev du en tam kommentar om, snak nu pænt til hinanden. Jeg har fået PM's fra dig for mindre end det, og slettet beskeder for mindre end det. Derfor har jeg et personligt problem med din svage tilgang til hvad der forgår.

Da jeg skrev til dig, at der forgik noget ulovligt, så var du ligeglad, og tog ingen handling what so ever. Først da jeg efter lang til fik overbevist dig om at det som der forgik var ulovligt (Trods at mandens første enme var lukket pga brugere som brokket sig over det som forgik) Så lukket du emnet, og vi så ikke noget fra den bruger igen.

Der er INGEN jævn gang overhoved. Jeg ved godt hvorfor, og jeg har sagt det, det fordi du er alene på posten.

Jeg bruger andre forum, og der er det satma styr på pisset, træder man ved siden af, bliver det sagt klart og tydeligt.

Du må forhelved forstå at når jeg får slettet inlæg plus pm for at fortælle en bruger jeg mener deres HBO er for høj, men ikke ser en handling når jeg blive mobbet i en tråd, eller retter, ser handlingen offenligt, og den er så svag som noget kan være, så er der mangle på ligehed, og ergo, så får du ikke min respekt. Jeg føler til tider du bedømmer ud fra dit personlige humør, og evt. syns vinkel på den enkelte bruger, frem for forummets regler.

Forstå mig ret, jeg giver ikke dig alt skylden, jeg på peger blot min syns vinkle på indsats.

Var det mit forum, havde jeg udpeget et par af de mest aktive bruger, gjort lidt for at finde deres bedømmelses evener, og gjort dem til Moderator, så der var måske 3 eller 4, og ikke en enkel.


DanielB88
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2014 13:11:04
Svar/Indlæg:
34/6
http://hwt.dk/Marked/343212/Sa...

Samme pc blev oprettet som salgstråd 4 gange på hol igår, det er en spammer/scammer. Hvilket var grunden til mine spydige kommentarer.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 13:16:31
Svar/Indlæg:
2131/173
43

Jeg har samtlige afsnit af Dus Med Dyrene på DVD, hvis du vil bytte med de to guldbajere og et shot på den lokale.


Thomasth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2014 13:16:33
Svar/Indlæg:
86/16
ved ikke om det er lavet før?
Inden man laver et salg eller køb indlæg kunne man ikke henvise til en se her vejledning med gode råd om salg og køb, men ellers burde det være en selvfølge at man holder en god takt og tone når man skriver og svare på et indlæg.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-10-2014 13:24:48
Svar/Indlæg:
2826/100
#42

Kan vi nu ikke lige holde enkeltsager ude af diskutionen? Synes det er fint at du har skrevet din holdning, men tror vi lige skal passe på at tråden ikke bliver lavet om til en "pege fingre" tråd om hvem der har skylden for hvad.

Det kommer der absolut intet godt ud af.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-10-2014 13:26:29
Svar/Indlæg:
2826/100
Tak til ComicsDK for lige at pointere hvad jeg ser som problemet her:

43

Jeg har samtlige afsnit af Dus Med Dyrene på DVD, hvis du vil bytte med de to guldbajere og et shot på den lokale.


Godt du lige kan komme med et live eksempel 😉


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 13:29:43
Svar/Indlæg:
2131/173
47

Slap dog af, vi er i sæbekassen.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 13:48:00
Svar/Indlæg:
1599/100

#42

Kan vi nu ikke lige holde enkeltsager ude af diskutionen? Synes det er fint at du har skrevet din holdning, men tror vi lige skal passe på at tråden ikke bliver lavet om til en "pege fingre" tråd om hvem der har skylden for hvad.

Det kommer der absolut intet godt ud af.

martinta skrev d. 27-10-2014 13:24:48


Der bliver peget på os bruger, at vi ikke gør det godt nok, men den går begge veje.

Jeg nævner mine erfaringer som har bragt mig til mine holdninger om forummet generalt.

Det er et alt for slapt handlings indgreb og også hvad jeg mener, for dårlige specificeret regl sæt som føre til mange problemer.

Jeg ser ofte, at så snart en bruger træder ved siden af, så hopper alle på bålet. Det er en trist tendens.

Men der står jo en regl om, ingen personlig angreb. Men når de sker, så er indgrebet for svagt.

Nu vi er ved regler...

En regl som jeg syntes mangler, og det burde være regl nummer 1.

At man skriver og staver det bedste man kan og har lært i skolen. Ingen SMS sprog, og man starter altid en sætning med stort. Men bruger komma og punktum så godt man nu kan finde ud af det. (Heldigvis kan langt de fleste finde ud af det, men ikke alle, mange nye opfatter dette som en avanceret google søgmaskine)

(#51 er et perfekt eksempel på hvad jeg snakker om, total uoverskuelig læsning)

Jeg er 100% klar over jeg laver stave fejl, og skrive fejl over alt. Men jeg gør mit bedste, og jo bedre standarden er på det jeg læser fra andre, jo større er sagsynlinheden for at jeg lære fra det og kan rette på mig selv, så jeg selv er med til at hæve standarden.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Pierre3400 d. 27-10-2014 14:03:34.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 13:51:54
Svar/Indlæg:
2897/83
#43 hvis du mener der er en scammer/spammer så send bare en besked til moderatorerne. Vi ser helst at der ikke sker for meget mere eller mindre hensigtsmæssig "selvtægt" i forummet. 🙂


Thomasth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2014 13:54:36
Svar/Indlæg:
86/16
Kan se på tweak.dk inden man sætter noget til salg
har man lavet et link øverst der hedder: når du sætter noget
til salg, det er en guide til at sælge hardware, man kunne passende udvide den med et punkt om god takt og tone og så
måske kalde den for inden man sætte noget til salg eller svare på salgs tråde guide. Det kunne måske fjerne noget af
den hårde tone, man hvad ved jeg


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-10-2014 14:17:11
Svar/Indlæg:
2826/100

47

Slap dog af, vi er i sæbekassen.

comicsdk skrev d. 27-10-2014 13:29:43


Du var nem at få op i det røde felt hva 😉 Men du fortsætter faktisk med at bevise hvad jeg mener får de fleste tråde helt ud af kurs..

Skal vi tage en simpel opskrift?

bruger X kommer med en dum kommentar som eks. din i #44
trådstarter bliver irriteret og kommenterer på den irrelevante kommentar
Bruger X går helt i forsvars mode er gør alt han kan for at forsvare det han skrev før som om det er trådstarter der er en idiot

og vupti, hele tråden løber løbsk. Eller du er måske uenig?


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
27-10-2014 14:38:26
Svar/Indlæg:
2084/124
Jeg undres hvad folk tror at de opnår...

Ja, man kan give et vink med en vognstang hvis prisen er sat for højt, men, det med at begive sig ud i et skænderi, eller blive uforskammet, det forstår jeg ikke...

Ærligt, er pengene eneste som tæller? Jeg gider ikke handle med folk som har været på tværs vedr. handlen... 😉


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 16:16:30
Svar/Indlæg:
2131/173
52

Det røde felt..
Der skal mere til, kør du bare på med det ævl, for mig er det totalt ligegyldigt.
Som i totalt ligegyldigt.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 16:27:22
Svar/Indlæg:
1300/30
#13 også bare mig der formulerede mig dumt. Kommenterer skam selv på hvis folk er helt hen i vejret med deres pris. Det jeg mente var selvfølgelig at gør man dette, så er det med en ordentlig tone.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 16:49:28
Svar/Indlæg:
2897/83
#13 og #55 send en pm hvis I ikke mener at prisen er rigtig og i ikke agter at købe. Hvis man ikke får solgt sine varer kan man jo altid spørge om prisen er for høj her i forummet. På samme måde kan man som køber også søge hjælp i forummet.

Synes ikke der er en grund til at blande sig i en handel, hvis man ikke er en af de involverede parter.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 27-10-2014 16:50:36.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 16:58:28
Svar/Indlæg:
2897/83
Eksempel:

"Prisen for xxx på med HBO på 500kr er latterlig høj, den får du aldrig solgt, du kan højst få 400kr for den"

"Jeg kan se du har en HBO på 500kr for xxx, det er mere end jeg vil byde, men skulle du ønske at sælge den til 400kr, så vil jeg gerne købe den"

To sætninger der siger det samme...


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2014 17:05:14
Svar/Indlæg:
1571/39
http://hwt.dk/Marked/343212/Sa...
det var et reelt bud jeg gav på de 2600 og resten kan jeg godt se var lidt dumt at skrive 😕


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 09:03:26
Svar/Indlæg:
1300/30
#57 Det var jo netop min pointe med det jeg prøvede at sige i #55. Man kan godt kommentere det, men gør det på en ordentlig måde


#60
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 09:32:23
Svar/Indlæg:
3100/53
#56

Som sagt før, så er jeg ikke enig i at man bør holde det i PM´s.

For mig vægter det højere at køber for en god handel, end sælger gør. Kan jeg derfor se at der er en der sælger til overpris, så syntes jeg det pænt bør nævnes i tråden så eventuelle købere ikke kommer til at føle sig snydt. Derudover så er det mere besværligt at skulle til at skrive en PM i stedet for bare lige at smide en hurtig kommentar i tråden.

Jeg er dog helt enig med dig i måden det bør siges på.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
28-10-2014 09:44:36
Svar/Indlæg:
2458/91
Hey pope. Problemet med at skrive det direkte i tråden er at mange faktisk ikke vurderer korrekt... Dvs sælgeren sagtens kunne sælge for det givne HBO. Med den ene kommentar har med et ødelagt salget. Man kan så sige: kommenter ikke medmindre man ekspert... Ja folk efterliger jo og vil gerne lyde kloge nogle gange så det stopper det ikke af :( Det eneste der hjælper er efter min mening af holde kommentarer til PMs. I kender det selv... I starter en tråd, nogen kommenterer prisen... Og selvom diskussionen ender med at priskommentaren falder til jorden så vil det stadig have påvirket salget desværre. Det er det jeg vil undgå.


Thomasth
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2014 09:53:53
Svar/Indlæg:
86/16
Til bruger # Pierre3400

Jeg indrømmer mit dansk stinker, men jeg prøver så godt jeg kan. Nu skal prøve at skrive det, så også du kan forstå mig.
Jeg vil bare informere om at inde på Tweak.dk, har man et regelset/guide,som man kan kikke,læse inden man sætter noget til salg, noget jeg syntes man kunne kopiere og bruge her på HwT.dk.

Man behøver jo ikke at opfinde den dybe tallerken 2 gange.
I den salgs guide man så laver, skulle man måske tilføje et par ord om hvordan man skal opføre sig.
Det kunne måske forhindre noget af den hårde tone.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Thomasth d. 28-10-2014 10:10:34.


PearsonDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 11:00:19
Svar/Indlæg:
763/46
Er selv stoppet fuldstændig med at sælge ting herinde.. Er træt af bedrevidende kommentarer og skambud.

Har ellers et omkring 150 handler på samvittigheden herinde fra. Men i dag sælger jeg "stort set" kun tingene på DBA.dk

Lidt trist..


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 12:06:14
Svar/Indlæg:
2897/83
@pope

Jeg er helt på linie med Teresa, og vi må også gå ud fra at køberen selv er i stand til at tage beslutning om prisen er rigtig og forhandle med sælger, uden at tredje part blander sig i handlen.


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 12:43:01
Svar/Indlæg:
869/100
Vil stadig mene det er de erfarende herinde der skal hjælpe de nye med ikke at blive taget i røven. Jovist på en saglig måde. Men står der en nød og vil sælge en gammel bærbar for 4000 herinde skal den der er ved at købe fandme have at vide at det er en faldgruppe. Om det er 100 kroner over eller under realistisk bud er ikke det som det står og falder på. Det er slet og ret at passe på hinanden. At der så falder lidt hårde ord af ind imellem er måske ikke så passende, men det er åbenbart ind imellem nødvendigt før det fattes.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 12:50:39
Svar/Indlæg:
2131/173
Det er da overhovedet ikke andres job at blande sig i hvad køber og sælger finder ud af.
Er der tale om en vurderingstråd, kan man dele ud af sin ekspertviden dér.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
28-10-2014 12:58:04
Svar/Indlæg:
4981/47
#65

Problemet med det er så bare, at der så kommer nogen helt andre torsk på banen ved ligefrem at tillade det 😛

Et godt eks :
http://hwt.dk/Marked/330561/Vu...

#66

Selv vuderinger skal være med måde self, tjeck overstående tråd 😛


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 13:10:22
Svar/Indlæg:
869/100
Comics .. der kan vi så kun blive enige om en ting .. at vi aldrig bliver enige.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 14:07:38
Svar/Indlæg:
2897/83
@blackwater

Det hører bare ikke hjemme i salgstråden. Er man usikker på om det er en god pris kan man jo bare spørge i forummet.


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 14:10:05
Svar/Indlæg:
869/100
Din holdning ikke min bio.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 14:26:28
Svar/Indlæg:
1599/100

Comics .. der kan vi så kun blive enige om en ting .. at vi aldrig bliver enige.

Blackwater skrev d. 28-10-2014 13:10:22

Hvordan kan du ikke det? #66 er en af de få gange i døgnet Comics faktisk skriver noget relevant og noget der giver mening til tråden.

Hvad Sælger og køber aftaler mellem dem, rager ingen andre, og hvis det en vurderings sag, så kan man dele sin mening om prisen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 28-10-2014 14:26:52.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 14:35:06
Svar/Indlæg:
983/167
Kan folk ikke bare lade være med at blande sig i en salgs tråd hvis de ikke vil byde på varen.
Lad da manden selv bestemme hans pris, også selv om han har sat den for højt.
Syntes tit man se folk bliver sat på plads af andre, hvis prisen er i den høje ende.
Hvis folk er interesseret i varen, så lad da dem komme med et bud og evt link til prisen på en ny vare, så kan sælger også se grunden at man har budt som man har gjort.
Der er Extreme mange off topis i folks salgs tråde, og her burde man kunne trykke på skjul som man kan på hardwareonline.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 28-10-2014 14:36:29.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 14:45:44
Svar/Indlæg:
2131/173
71

Det var en fejl hvis det jeg skrev i #66 betragtes som relevant.
Jeg beklager.


jimmy_hoffa
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2014 16:03:44
Svar/Indlæg:
195/51
jeg synes at folk skal holde deres mening omkring salgpris af en vare for sig selv, med mindre at det går dem SÅ meget på at de bare MÅ ud med det.. så kan de sende en privat besked i stedet for at kompromittere en salgstråd, det kunne være at man som sælger håbede på at der var en lidt naiv køber derude... det der med at lege kontrollant på folks annoncer er for mig, et TYDELIGT tegn på at man ikke har nok at se til omkring sig. jeg tænker selv når jeg læser på forskellige annoncer, når der så er den her "type" der lige har en mening om hardwarens pris, at han er en idiot.

men som sagt, send en PRIVAT besked hvis man ønsker at øse ud af sin enrome viden omkring brugtpriser.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
28-10-2014 16:17:57
Svar/Indlæg:
2458/91
#74 Vi kunne ikke være mere enige :)


#76
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 17:47:38
Svar/Indlæg:
3100/53
#74 / #75

"det kunne være at man som sælger håbede på at der var en lidt naiv køber derude"

I er da nogle rare mennesker hva?


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 17:59:54
Svar/Indlæg:
983/167
#74-#75 enig

#76
Det er vel op til folk selv at undersøge ny prisen inden de byder/køber. Gør de ikke det er det squ deres egen skyld hvis de giver for meget. Kan ikke se ander skal blande sig i en salgs tråd hvis de alligevel ikke vil købe varen.


jimmy_hoffa
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2014 18:26:05
Svar/Indlæg:
195/51
#76 som sælger er man vel interesseret i netop at få solgt sin vare, så antager jeg ikke at man sætter prisen så højt at folk ikke er interesserede. skulle der være en der falder i og giver for meget for en vare, så er det jo ikke enden på verdenen og det kan vel ikke være meningen at der skal sidde små "politifolk" og kommentere på om varen er sat 50 - 100 eller 200kr for højt. det synes jeg er småligt.


#79
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 18:45:04
Svar/Indlæg:
196/5
#76 Så må vi bare være flinke og hjælpsomme i det skjulte og sende en PM til køber der er ved at betale ågerpris :yes:

(Jeg er heller ikke pjattet med at være vidne til at nogle køber HW dele til ublu priser bare fordi de ikke lige har haft tid/overskud til at finde frem til brugtpriser)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Temp d. 28-10-2014 18:47:42.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 19:02:31
Svar/Indlæg:
983/167
#79 Dammm en dårlig undskyldning (har ikke tid/overskud til at undersøge priser) men man har tid til at lede her og på hol og sikker mange andre steder.


#81
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 19:20:14
Svar/Indlæg:
196/5

#79 Dammm en dårlig undskyldning (har ikke tid/overskud til at undersøge priser) men man har tid til at lede her og på hol og sikker mange andre steder.

Polle68 skrev d. 28-10-2014 19:02:31


Har du set hvor mange der søger råd angående brugtpriser, 😉

NB du havde jo f.eks ikke tid til at tænke dig om inde du skrev 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Temp d. 28-10-2014 19:26:03.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 19:37:33
Svar/Indlæg:
983/167
#81 jeg gider ikke mudder kast. Men dem jeg ser, er dem der vil havde vurderet deres vare inden de sætter tilslag. ikke omvendt 😛

Det er ikke dem der har sat tilslag, der har brug for hjælp til at få fastsat sin pris. 😉

NB.... tænk selv inden du skriver... 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 28-10-2014 19:42:27.


#83
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 19:52:10
Svar/Indlæg:
3100/53
#78

Jeg kan godt se at det taler til din fordel når du siger "50-200 kroner". Nu er det dog desværre ikke altid de småbeløb der bliver krævet for meget for varer.

"skulle der være en der falder i og giver for meget for en vare, så er det jo ikke enden på verdenen"

"det kunne være at man som sælger håbede på at der var en lidt naiv køber derude"


"det synes jeg er småligt."

Det er helt fint du syntes det er småligt. Men din mening vægter intet hos mig, da du, set ud fra dine øvrige kommentarer, ingen skrubler har ved at lave en skæv handel med et andet menneske så længe det ender ud til din fordel.

Jeg er stærk fortaler for at folk selv laver lidt research inden de enten bygger eller køber noget, men hwt plejer at være et sted hvor man stadig gerne hjælper andre - især hvis de er lidt grønne og nysgerrige på området, og ikke bare forventer at få alt serveret på et sølvfad.

Jeg syntes det er ærgeligt hvis vi skal have et forum bestående af folk der, ligesom dig, bare gerne vil vinde lidt ekstra penge, i stedet for at opbygge et sundt sted hvor folk kan stole på andre mennesker, og snakke pænt til hinanden.


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 19:56:08
Svar/Indlæg:
869/100
#83 Ved hjælp af et lidt pænere og noget mere moderat vokabularium fik du formidlet hvad jeg mente. At dem der tager røven på andre skal have nogen flade istedet for vi sætter os tilbage og acceptere det stiltiende.


#85
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2014 20:03:24
Svar/Indlæg:
196/5

#81 jeg gider ikke mudder kast. Men dem jeg ser, er dem der vil havde vurderet deres vare inden de sætter tilslag. ikke omvendt 😛

Det er ikke dem der har sat tilslag, der har brug for hjælp til at få fastsat sin pris. 😉

NB.... tænk selv inden du skriver... 🤣

Polle68 skrev d. 28-10-2014 19:37:33


prøv lige at læse din kommentar til mig inden du begynder at snakke om muddekastning 😀

Jeg forstår sådan set ikke hvad din første kommentar skulle gøre godt for! jeg skrev hvordan jeg ville gribe sagen an og du vil slet ikke blive indblandet.

Men nin pointe er, at når selv folk der allerede har hardware delene er i tvivl om hvad de er værd, så kan det være meget svært for personer der enten skal til at købe brugt for første gang eller købe brugt til deres børn.

Og der kan jeg virkelig ikke se nogen grund til ikke lige at give et praj hvis de er ved at købe noget hvor prisen er helt hen i vejret.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Temp d. 28-10-2014 20:06:48.


Thomasth
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2014 21:08:58
Svar/Indlæg:
86/16
:yes:
Der er heldigvis andre steder man kan sætte sit hardware
til salg end her, siger jeg bare