Trustpilot

Hyggehjørnet d.  28. oktober. 2014, skrevet af comicsdk
Vist: 1363 gange.

comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 00:17:31
Svar/Indlæg:
2131/173
Idéen er fin.
Jeg forstår ikke helt ratingsystemet.
Mange brugere top-rater et firma der leverer som forventet.
Hvorfor er det skidegodt at det kører efter planen?
Indrømmet, jeg bruger dem selv. Jeg synes det er fedt at nogle firmaer reagerer på kommentarerne, men siden hvornår er det blevet supergod service at leve op til det forventede.

Lidt off topic i den sammenhæng, fik jeg en småpsykotisk griner over en Just Eat-rating, hvor brugeren svinede et pizzahus fordi pizzaen ikke var "andet end noget brød med fyld"

Ka' du følge mig?
Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 00:22:32
Svar/Indlæg:
624/55
:D


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 00:36:08
Svar/Indlæg:
2131/173
Og her er endnu en smuk begrundelse for toprating.

"Levering til tiden og hurtig svar på mail.

Jeg er meget tilfreds med mit køb. Computergrej.dk havde de billigste priser på det Asus grafikkort jeg købte, og leverede inden 2 dage. Jeg fik tilfredsstillende svar på alle mine spørgsmål over mail."


Med en omformulering; Jeg købte noget. billigt. Så fik jeg jeg hvad jeg betalte for. Så spurgte jeg om en masse. Så svarede de.

Fair nok - Jeg ville ikke nøjes med at tildele dem fem stjerner, jeg ville gå hele vejen og give dem tusind stjerner.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 06:42:27
Svar/Indlæg:
1300/30
forstår godt din pointe. Lidt ligesom et review hvor der skal noget ekstraordinært til for at give det topkarakter.

Problemet er bare lidt at hvis et firma har fået tre stjerner så tror man straks at der har været noget galt og vil lede efter andre muligheder. Den skala man bruger kunne godt laves anderledes hvis du spørger mig.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 07:23:57
Svar/Indlæg:
7765/230
Er det ikke lidt ligegyldigt.... Mener det er da vist lang tid siden Trustpilot har mistet al troværdighed.... Sååååå. 🤣


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2014 07:56:53
Svar/Indlæg:
206/31
#4 sys nu ikke trusdtpilot har mistet AL troværdigheden..
Den er god hvis man finder et tvivlsomt site, så kan man ret hurtigt få be eller afkræftet om den er troværdig eller ej.

Anyways #0. Forstår godt din pointe men for mig er trustpilot, netop et sted at se om man kan forvente, det forventede fra en side. Altså er de til at stole på eller ej, er servicen iorden, eller er den ikke.. forventer ikke jeg får en guld karamel med en brevdue hver gang jeg bestiller noget, eller et kram når jeg ringer dem.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2014 11:27:08
Svar/Indlæg:
1495/69
#5 Nej det synes jeg bestemt heller ikke den har.
Man skal bare lære at læse den korrekt, lidt ligesom vejrudsigten.

Ja præcis. 5 stjerner for det forventede, ellers tror man der er noget galt. Det er en simpelt system, som giver en rimelig ide om forholdene.


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2014 19:20:30
Svar/Indlæg:
262/18
Man kan vel se det lidt lige som (Elite) Smiley'en, hvis det fungere efter reglerne/forventningerne får det top karakter.