@ Kenneth T - Bare rolig, det er ganske fint det du skriver, jeg er også enig i din anskuelse af kompatibiliteten eller nærmere manglen af samme, men det er vi nok ikke herre over 🙂
Det bliver som det er med spil, snart med hardware og programmer, hvis ikke Mircosoft siger god for det, kan man ikke installere det, der er en række nyttige tools som jeg har måttet skifte ud fordi det ikke ville køre på Windows 8.1 og det ser ud som om at de Drivere man skal bruge, helst skal komme fra Microsoft certificeret hylde, ellers fryser Windows 8.1 eller 9(10) så snart de indlæses, efter de seneste updates er det blevet værre.
Men det er svært at finde ud af hvilken update der lukker biksen, en kammy købte et Corsair K95 RGB Keyboard og kunne ikke installere softwaren dertil, på en to mdr Gammel installation (dvs. Gendannet Backup) gik det fint og jeg benytte Firmware Opdateringen deri, gendannede hans opdaterede og nye Installation, snupdivup fungerede det også på den.
Hvilket betyder at Driver og Software til hans X-Fi Lydkort også låser nu, men kunne installeres for en måned siden, ergo, ominstallation, alle programmer og drivere på plads og så ind med opdateringerne, samt ikke noget nyt Hardware, medmindre han er villig til at ominstallere.
Med Windows 10 bliver det værre, fordi blokeringen allerede er med i det OS 😕
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 16-11-2014 16:18:39.