Har haft presonus før, som jeg ikke havde problemer med (kedelig højtaler de der Presonus Eris E5-8).
Har som nævnt solgt min forstærker og jeg var i byen for at kigge på noget midlertidigt indtil jeg også for solgt ihvertfald subwooferen.
Genelec M030 spiller fint men når meget hurtigt sin lydtryksmæssige grænse. Dynaudio BM5A MKII er på tilbud til 2499kr og de spiller højere end genelec og lidt mere fyldig lyd, ikke stor forskel men kan som nævnt spille meget højere end genelec.
I hifiklubben var der mange og lytte til Nad D3020 med dali zensor 1 (kender jeg) og de ny små B&W 685(var der nogen der skulle hør så jeg lyttede med) som havde en mere fyldig lyd end dalierne der var mere åben,lys i lyden, så, så jeg de havde den billige mini anlæg noget med denon dm39 og 2 denon ceol netværks afspiller,forstærker, den billige var den kraftigste og kostede kun 1999kr så den lånte jeg lige med hjem (købte).
Den spiller godt,behalig lyd uden en lys og påtrængende lyd, mere power og lav pris, den er så udsædvanlig at have en blæser indbygget som tråds det den er meget støjsvag, godt kan høre den, dog ikke når jeg høre musik.
Mangler stadig lidt bund ved lav lydstyrke (ikke noget loudness bass boost ting), så nu er det andre passive fronthøjtaler jeg leder efter, er ikke 100% optimalt med den subwoofer, så få lidt bedre bas ville være dejligt,i det område imellem den meget dybe stemme og hvor en subwoofer typisk tager over.
Nu har jeg så bare problemet at begge min 2 denon forstærker reagere på samme fjernbetjening og er i det samme rum (tv og pc)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 02-11-2014 03:13:26.