Problemer med forbindelsen fra Yousee eller egen forbindelse LAN

Diverse d.  03. november. 2014, skrevet af Sønne
Vist: 677 gange.

Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2014 20:46:42
Svar/Indlæg:
2263/135
Hej

Jeg er flyttet ind i et nybyggeri på Amager og vi havde ikke de store valg end, at vælge Yousee. Så det blev en bland selv pakke fra dem med 60/12.

Da jeg ikke ville bruge deres router men min egen, vælger jeg, at kører den i bridge mode. Jeg har 2 stk Dlink 655, en i underetagen som kører trådløst og derfra kablet til den anden ovenpå, som også kører trådløst og kablet. Den ovenpå er sat som accesspoint som fordeler det trådløse signal fra nedeunder.

Nå, efter utallige opringninger til Yousee og deres udvidet support, så kan ikke hjælpe mig, da jeg ikke bruger deres router og derfor ikke supportere det produkt jeg bruger. Fair nok.
Ligeså snart jeg KUN sætter deres router til, så virker det fint nok.

Men oplever tit min kablet forbindelse falder til 20/10 eller et andet helt skævt tal.

Kan bare ikke finde fejlen nogen steder.

Det skal lige siges, at hvis jeg går ind på Yousee´s side og ændre hastighed til en anden given og går tilbage igen, så virker alt fint og får den hastighed som jeg betaler for.

Jeg er ved, at blive skaldet af det her.
Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2014 20:52:18
Svar/Indlæg:
447/2
Kapacitets problemer på deres central. Døjer nøjagtig med det samme problem. mellem 16:00 og 24:00 har jeg ca 40-50Mbit. betaler for 100/20Mbit, men udenfor de tider, så har jeg fuld skrald på. De sælger simpelhen mere end de kan sende ud til forbrugerne.


Nosfer@tu
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2014 20:57:03
Svar/Indlæg:
129/3
Du skal have sat overvågning på.
Ja lyder som kapacitet. Prøv at lav en traver til 8.8.8.8 og post her. Fandt mine problemer via et ekstra jump 0.0.0.0 ved hop nr 2-3.
Bor på øresundsvej.


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2014 09:12:44
Svar/Indlæg:
3746/627
hvorfor vil du ikke benytte yousee´s router?

Jeg har selv yousee, men også en "gammel" Dlink 655 liggende som jeg ikke bruger


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2014 11:10:14
Svar/Indlæg:
2263/135
Fik fortalt af deres udvidet support, at jeg ligesom sad på en ø af brugere der er på med deres egen forbindelse. Og når der så kommer flere på så skal de dele forbindelsen med flere. Det kan simpelthen ikke være rigtig jeg betaler for en ydelse og den skal jeg have.

Jeg har haft overvågning på min linje, men de kommer ikke rigtig med nogen forklaring på hvad der kan være galt. Så mon ikke fejlen ligger hos dem et sted.

Jeg bor på Strandlodsvej 37 i de nye boligere, så det burde bare virke. Og det mest forfærdenlige er, at der er trukket fiber ude foran, men kan ikke få det.

#2 Jeg prøver dit forslag.

#3 Jamen jeg vil gerne have trådløst i hele hytten. Og den er ikke tilstrækkelig i signal til vores bolig. Og så vil jeg støtte mindst mulig Yousee eller TDC.