Du har kun x antal ledere. Til gigabit skal du bruge alle 4 par. Du kan så multiplexe forskellige signaler ind på linien, som IHC Data gør så vidt jeg kan forstå, hvilket så gør man "låser" sig til en specifik teknologi, med mindre man skifter det hele. I min optik har det ingen mening ifht. at trække 2 kabler, 1 antenne/coax, 1 RJ45 CAT whatever, og så bruge LKs dåser der har RJ45 og antennestik.
Det er mere eller mindre kun at overkomplicere problematikken, med mindre man self. ingen andre muligheder har fordi der ikke er plads eller hvad ved jeg.
Så kan man kalde mig gammeldags, men systemet virker uden problemer og uden nogle specielle multiplexer-systemer.
EDIT: Hvis man endeligt vil lave noget vildt synes jeg hellere man skal få sig et fint lille rack skab i sit "teknik" rum, og så fylde en TV server der skaber et streaming signal ind der, med x antal tunere i. Det giver meget mere mening ifht. de enheder man generelt bruger nu om dage i form af tablets, mobiltelefoner og whatnot...
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Skum d. 16-12-2014 14:51:37.