Overclocker
Tilføjet:
10-11-2014 18:06:25
Svar/Indlæg:
46/6
Halløj derude, håber i kan give et godt råd eller 2 til en gut der har været ude af gamet de sidste 5-6 år 😛
En ven og jeg har begge snakket om at få anskaffet os en stationær igen, efter en del års fravær på selvbygger markedet. Som enhver anden, synes jeg det kunne det være helt fantastisk med en wunderbar maskine til 10.000+ , men sådan kommer der nok ikke lige til at gå.
SÅ, vi snakkede om, at det kunne være en ide at anskaffe os et par ældre low-end maskiner (2000 kr?), men som dog teknologisk ville have et potentiale, til at vi kunne skifte hardware ud, del for del, som der tikkede lønkroner ind hver måned?
Min tanke var så hen af vejen at skifte en del ud på maskinen hver måned, og så komme noget kvalitet i, og måske engang til juli at stå med en lækker maskine:)
December: købe selve maskinen
Januar: smide et nyt godt bundkort i (beholde cpu, ram osv)
Februar: ny cpu
Marts: nye ram
April: en SSD
Maj: ny strømforsyning
Juni: nyt grafikkort
Men jeg vil meget gerne have nogle input til, om det er en håbløs ide? vil det være bedre at leve i stationær-cølibat indtil der var skrabet nok sammen til at købe en ordentlig ny computer, eller hvordan ville i gribe tingene an 🙂 ?
Og ENDELIG, hvor står vi rent teknologisk? hvis jeg skal skaffe den her "laveste fællesnævner" af en computer, som er værd at bygge videre på, hvad skal jeg så have for øje?
Jeg har en gammel forkærlighed for Intel , men hvis der er nogle der har et godt argument for AMD, så er jeg ikke afvisende 🙂 Men meld endelig ind, alt input vil blive værdsat!
God aften derude 😀