Men er det fordi deres 300serie kommer til at køre 20nm?
Og 8gb er super lækkert til 4k. Et brand godt eksempel er jo linustech som laver en 3x 34" lg setup 🙂
Der ud over, så følger nvidia jo trop og opgradere deres 980 serie til 8gb også.
Det som jeg slet ikke forstår, er at amd valgte at sænke deres priser kort efter nvidia udgav deres kort ( det klart pga de vildt høje boom for the buck nvidia kom med i deres 970 serie)
Men at nvidia ikke har rørt ved deres priser. Er virkelig en gåde. Tænker man pris kontra ydelse er deres 970 serie et flop da man for samme pris kan få et 290x 8GB kort ( tænker her et zotac exstreme amp edition til mellem 33/3800kr.)
Super lækkert indslag!
Men der hvor jeg mener 970 flopper, var jo egentlig fordi de fremlagde dette kort som det abselut bedste til prisen.
At du nu kan få amd's kort til samme pris, ændre jo netop at deres 970serie ikke længere er bedst til prisen.
Måske det var for hårdt at kalde det et flop. Men forstår stadig ikke de så vælger at bibeholde de priser på deres kort, som pris kontra ydelses Messig bliver domineret af amd. ( håber du forstår hvad jeg mener🙂 )
Men du kan stadig presse 290 langt højere op end du kan med 970.
Og den lavere strøm udregnet i kroner, er vidst så lidt, at hvis man drikker et glas sodavand mindre i ugen. Går det lige op🙂
Hvis du tager og sætter de to kort op ved siden af hinanden og presser dem med alt hvad du kan smide efter dem, i høj opløsning, ville 290x garanteret også være bedst. Især efter hvad jeg har set mht køling osv. Så skulle den nye 8gb model kun tage små 100w ekstra under load, være et par grader køligere end 970 og larme 1db mindre...
Se lige tests på 290x 8gb de er køligere og larmer mindre end 970
Edit: her er link http://www.tomshardware.com/re...
Der skal jo nok være nogle der køber dem.. E-peen..
Jeg tvivler dog på de kommer foreløbigt, det sidste jeg læste var at de solgte så mange 970/980, at de ikke havde nok ram til at lave de 8GB og fortsætte produktionen af de almindelige 4GB 🤣
Altså der er en ( linustech) som køre med 3x uhd skærme på 2x r9 290x 8gb
Så tror stadig det er alt rigelig.
Gripen - rigtig god info. Og vil gerne indrømme jeg nok har været lidt " fordømmende" men mest af alt for at få provokeret et godt og sigende svar på alle fordomme mellem de her to kort🙂
Men nu vi var ved prisen. Går 970 også op og rammer 3300kr med deres zotac exstreme amp. Også tænkte jeg - hvad ville værre det bedste kort i dag for pengene?? ( og hvad er det generelt bedste kort??)
Folk mener stadig at 780ti er det bedste fordi det ocer bedre end 980 og i sidste ende er det af de to der er hurtigst ( er stadig noget uforstående over for det her. For har ingen test set)
Også til korset - jeg åd den test fra Tomshardware rent. Hvilket igen har været med til den hårde fordømmelse af 970🙂
Men når det så er sagt.
Så kommer spørgsmålet - 970 har været det bedste og billigste kort! Den da amd skød deres priser i bund, blev det da overhalt??
Det er jo et billig kort i produktion( 970) så er stadig måbende over de ikke har presset citronen og skudt det ned til 2000/ 2200
Men at det stadig ligger helt oppe i 2599kr - for det gjorde det jo ikke da de udkom. - så vidt jeg husker lå de på 2299 og 2399??
Men de grubler kan man jo så sidde med indtil den næste lancering kommer. For tror ikke vi forbrugere skal rode for meget i deres markedsføring
- endnu engang tak for alle de fede bidrag
Vil der overhovedet være noget at hente for mig, ved at vælge 8Gb versionen af 970
Jeg er ved at bygge ny Gamerspand hvor det skal være 3-way sli og så på et setup med tre 1080P 144Hz skærme
De høje opløsninger kan jo drage nytte af ekstra ram, men er 8 Gb stadig i overkanten til et 5760x1080
Jamen nu du siger top klassens r9 290x koster 4000+
Der ville jeg nok mene, at det kort som har været linket til tidligere gør sig ret godt ud. - og det står til 3200 på Komplett.
Og hvis man holder sig til den tidligere test. Så viser det både støj og varme forhold er bedre. 970 ligger lige meget mærke tæt på den temperatur under load alligevel.
Oc potentiale.. Det er vel ud fra hvad personen bag skærmen kan levere, har set flere 290 - non x blive clocket til at trække 780ti ud af manegen...
Kan kun være enig i at de bruger langt mere strøm ( 100w) men har til gengæld også 2x 8pin og 8gb ram ( selvom kortet nok ikke kan udnytte det)
Men for bare at få en smule ret i denne tråd.
Ville de nye 290x 8GB være Best buy hvis man køre xfire eller sli og satser på uhd gaming 🙂
Om ikke andet er de bedre fremtids sikret.