Spørgsmål...

Vandkøling d.  12. november. 2014, skrevet af Bygone
Vist: 688 gange.

Bygone

Nørd
Tilføjet:
12-11-2014 08:11:45
Svar/Indlæg:
87/5
Hej med jer, jeg er i gang med at modde en bitfenix derhjemme med en 2x120mm rad i top og front.

Har til temaet valgt front blæserne NoiseBlocker eLoop B12-2 blæsere til fronten og ville også gerne bruge dem i toppen. Problemet med dem er blot de kun kan anvendes som push på radiatorer.

Mit spørgsmål er nu, kan man lave et push push på de 2 radiatorer, som så ved hjælp af overtryk i kabinettet alligevel får varmen til at forlade ud af kabinettet.

Er dette overhovedet realitisk? eller skaber jeg bare et problem ved at sende varmen fra radiatorerne ind i kabinettet?

Skal siges at jeg er nowhere near done med buildet men ville gerne have styr på denne detalje :) for ellers skal jeg finde en anden blæser til top radiator der kan push og se godt ud samtidig hehe :).
Bygone

Nørd
Tilføjet:
25-11-2014 11:58:52
Svar/Indlæg:
87/5
ok det var ikke mange kommentarer :)...ville der være noget til hinder for at skubbe luftet ind i kabinettet både i top og bund? vil det skabe en dårlig cylkus eller kan det lade sig gøre? Er der nogen der har erfaringer med dette?

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2014 12:13:26
Svar/Indlæg:
1881/22
Har du ikke plads til at have top rad mellem blæserene og kabinettet?
Så kører de jo push, og skubber luften ud af kabinettet.

Bygone

Nørd
Tilføjet:
25-11-2014 12:31:06
Svar/Indlæg:
87/5
#2 jo det jeg godt men nu har jeg jo modded toppen til at show blæserne, så det ville jeg være træt af og skulle ændre på, vil også radikalt ændre det look jeg havde tiltænkt projektet :).

Promoe

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2014 12:38:15
Svar/Indlæg:
504/34
Hvis du nu laver en overskrift der passer hjælper det måske ;)

Bygone

Nørd
Tilføjet:
25-11-2014 12:40:56
Svar/Indlæg:
87/5
#4 jeg var i tvivl om hvad jeg skulle kalde tråden...derfor et simpelt spørgsmål :)

Bygone

Nørd
Tilføjet:
25-11-2014 12:42:33
Svar/Indlæg:
87/5
Nu skrev jeg top og bund i #2 jeg mente naturligvis top og front.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2014 12:45:37
Svar/Indlæg:
1881/22
Altså, du kan godt gøre sådan at du begge rads trækker luften ind i kabinettet, og lader blæsere bagpå og psu'en trække varmen ud. MEN, jeg ville bestemt holde lidt øje med hvor varm sådan noget som mosfets bliver.

Der er kun en vej: PRØV 😀 ...der er alligevel ikke nogen her som give dig et præcist svar på om du dumper for meget varme i kabinettet på den måde.

Bygone

Nørd
Tilføjet:
25-11-2014 12:58:22
Svar/Indlæg:
87/5
#7 :) hehe det regnede jeg heller ikke med at få et svar som dækkede mit setup men kunne jo være nogen der har prøvet det før og kunne snak med herom hehe. til info så vil der ikke være nogen blæser bagpå kabinettet da der simpelthen ikke er plads til det. PSU sidder under motherboard tray så tror ikke den vil fjerne nævneværdig luft fra kabinettet. Motherboard og mosfets vil være dækket af EK all cover køler (miniitx), så tror ikke de vil blive overophedede. Desuden vil der være en gpu køler og muligvis ram køler også, så ikke det vilde setup, og tror de 2x 240mm radiatorer vil være mere end rigelig køling til dem, men spørgsmålet er blot om det overtryk der skabes ved at sende luften ind i kabinettet fra begge radiatorer er nok til at få luften til at blive presset ud via huller og sprækker mv...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bygone d. 25-11-2014 13:03:02.