Valg af netværks bro

Diverse d.  16. november. 2014, skrevet af speed six
Vist: 505 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2014 19:42:33
Svar/Indlæg:
786/83
Hej alle

Jeg har ikke længere mulighed for at have mit TV og min musik/medie streamer tilsluttet min router/switch med kablet forbindelse.

Jeg er derfor på udkig efter en netværks bridge eller media bridge, som jeg kan slutte mine enheder til, som herefter kan koble sig trådløst på min router.

Min router er en Asus RT-AC66U, og den trådløse opkobling fra netværksbroen til min router skal ske via AC-standarden.

Har i nogen forslag til, hvad jeg skal vælge?

Jeg har kig på en Linksys WUMC710, men den har ikke just fået gode anmeldelser på SmallNetBuilder.

Jeg ved, at min Asus router kan konfigureres til at agere som Acces Point eller Media Bridge. Jeg har derfor også overveje at kaste lidt flere penge i løsningen og købe endnu en Asus router, som skal konfigureres til at køre som Media Bridge.

Er der nogen, som har erfaringer med en sådan løsning, og er det nemt at sætte op?

Skal det være en router fuldstænding magen til? Jeg havde i givet fald overvejet at købe en nyere model Asus router, fx en AC68 eller en AC87 som primær router, og så anvende min nuværende AC66 som Media Bridge.

Jeg kan se, at min AC66 router også kan sættes op som et Acces Point eller som Repeater. Vil jeg med fordel kunne anvende en af disse funktioner i stedet? Hvis jeg vælger repeater funktionen, vil den fungere som "forstæerker" men vil jeg stadig kunne tilsutte enheder til switchen i routeren, som kan koble trådløst til min primære router?

På forhånd tak.

Mvh.
Henrik

Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af speed six d. 16-11-2014 19:47:58.
wilson

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2014 20:43:38
Svar/Indlæg:
781/21
Jeg har 2 x RT-AC66U, just do it, eller vent til der kommer en brugt til 600kr 🙂

speed

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2014 21:12:54
Svar/Indlæg:
786/83
Hvordan bruger du din ekstra router?

Er den sat op som Media Bridge eller Repeater?

wilson

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2014 03:13:07
Svar/Indlæg:
781/21
Lige nu bruger jeg ledning fra den ene til den anden.

Vi havde problemer med lag nogle gange, jeg brugt media bridge 5GHz, man kan ikke mærke forskel, hvis man ikke spiller online eller LAN.