Jeg er ved at skulle opgradere min gamle spand, så kigger efter en ny psu.
Den gamle jeg købte til min E6600 system har jeg taget med over til systemet du kan se i min navn...
Jeg vil dog gerne i første omgang opgradere mit GFX til et 5970 og igen senere hvor min cpu skal clockes.
Jeg har siddet hele natten og søgt som en gal, læst i nord og syd... Men bliver ikke klogere på hvor mange watt 5970 kortet PRÆCIST snupper under peak-load. Der er "målinger" fra 197watt til 450watt ca. ved peak.
Jeg kan se at min cpu alene bruger 267watt under peak load ved maks OC, om det er realistisk jeg ender der skal jeg ikke kunne sige...
Mit behov er PT at spille noget world og tanks, ellers laver jeg musik på maskinen.
Det kort jeg har i nu er et 6870 som kører spillet i mid-settings med en stabil fps på 61 (Vertical sync slået til, ingen mulighed for AA)
For at opsummere, hvilken Psu vil du anbefale jeg ser nærmere på, hvor jeg også kan have glæde af den om 5år
Mit budget er 1000kr +10% hvis det er et fandens godt argument :)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Boomboy d. 17-11-2014 07:17:37.
Jeg kender godt siden, kan man stole 100% på resultatet. Hvis man googler "PSU calculator" kan du få ligeså mange forskellige svar som du finder maskiner der udregne det for dig.
EDIT: Siden anbefaler en 544w psu med 25% Electrolytic capacitor aging
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Boomboy d. 17-11-2014 08:39:38.
Eller denne hvis jeg strækker mig, kan bare ikke finde argumentet for at vælge denne frem for de to andre, måske du kan hjælpe her med noget jeg har overset?
ville helt klart vælge xfx. jeg har selv xfx men har prøvet de andre, xfx er super kvalitet o jeg har ikke haft problemer med coilwhine eller lignenede på de 5 stk jeg har haft de sidste 2 år.
jeg havde den for ca. et halv år siden, men skiftede den ud med en xfx 1000W platinum black edition, da jeg ville prøve xfire med 2 7990 ( nu har jeg et gtx970 😐 ). Den sidder idag i min brors pc og jeg synes ikke den støjer i blæser eller lignende.