Hejsa. Så er mit gode gamle G15 (blue backlight) ved at være træt. Hvad kan anbefales af tastaturer i dag når flg. står højt på ønskelisten:
Baggrundsbelyst Programmérbare G-taster (bruger i dag 33 ud af 54 muligheder på mit G15) IKKE mekanisk Gerne med display, men ikke et krav Velegnet til gaming (flere tastetryk samtidigt i venstre side af tastatur)
Har kigget på Logitech G510 dansk, men måske der findes noget bedre??
#1 Fordi det larmer af helvede til og der er nok feedback i membran tastaturer for mange af os + Konen/kærester osv. nok synes det er pisse irriterende at høre på sådan en omgang larm 🤣 🤣 🤣
Ud over at kigge på G510 så er der jo også G510S Jeg mener at Deathstalker fra Razer er sådan et tyndt keyboard på knapper med lidt programmérbare knapper, men om der er nok aner jeg ikke.. Tjek det ud ;)
#7 Jeg så deres præsentationsvideo her: http://steelseries.com/product... og det ser spændende ud, men jeg lagde mærke til, at han sagde i video'en, at Logitech G15 1. Gen. var det bedste non-mekanic keyboard han nogensinde havde prøvet. Det er jo sådan et jeg har (dog er display'et næsten ubrugeligt nu, og jeg har skiftet lysdioeder i det, da det blå lys var sløvet helt væk. Samtlige taster virker dog stadig lige så godt, så da jeg pakkede det ud for mange år siden.
Hvis I selv vil høre "reklamen" for Logitech G15 på steelseries produktside, så klik på ovenstående link, scroll ned til videoen og hop 2:29 minut ind i den 🙂
Dog synes jeg det Apix keyboard ser hammer godt ud, og jeg kan godt lide det med, at alle taster ikke behøver at have samme farve. ikke at det kan bruges til noget, synes bare det ser godt ud 😛
Nogen der ved, hvad der egentligt blev af Optimus keyboardet? Der var hver tast jo en lille skærm, så man kunne få alt frem. https://www.google.dk/search?q...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 20-11-2014 17:06:46.
0# Jeg har også det omtalte tastatur (G510)og jeg er yderst tilfreds, vil dog sige at selve displayet bruger jeg som sådan ikke. Men det kan sættes op til at se cpu temp osv, hvilket er en lækker nok ting. Virkelig rart med alle de G taster når man først får dem kodet.
Jeg fandt ikke noget bedre alternativ da jeg søgte efter tastatur for 2 år siden.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 20-11-2014 19:24:52.
Jeg sidder også med et G15 v1, så lækkert.. Malede det også lige sort.
Jeg havde et Microsoft Sidewinder X4 før, det var også udmærket.
Har selv været igennem et par mekaniske, men det kan jeg sgu ikke vende mig til, bryder mig heller ikke om larmen. Fint folk påstår de ikke larmer med Black/Red og o ringe, men jeg syntes stadig det larmer væsentligt mere end rubber domes.
Jeg sidder også med et G15 v1, så lækkert.. Malede det også lige sort.
Jeg havde et Microsoft Sidewinder X4 før, det var også udmærket.
Har selv været igennem et par mekaniske, men det kan jeg sgu ikke vende mig til, bryder mig heller ikke om larmen. Fint folk påstår de ikke larmer med Black/Red og o ringe, men jeg syntes stadig det larmer væsentligt mere end rubber domes.
Det er bare ikke alle som kan vænne sig til mekaniske taster. For at det bliver lige så stille, (faktisk mere stille), end et rubber dome, kræver det at man lære IKKE at trykke tasterne i bund.
#0 Prøv at tage en tur rundt i butikkerne, og have dine fingre på keyboards med mx brown, og razers "green" taster. Var selv igennem taserturkøb, efter mit G15v1 døde, for et par måneder siden, og det er dem som minder mest om rubber domes. -det kunne give dig et lidt større udvalg hvis du kunne leve med dem 😉 De nye RGB keyboards fro Corsair, kommer bl.a. også i en mx brown udgave.
Hvis ikke, ville jeg nok nærmere holde fast i dit G15v1 🤡
#1 Primært pga larmen, og så bryder jeg mig ikke om at trykke på de mekaniske taster.
Det også helt fair nok, jeg gik fra membran til mekanisk, har aldrig set tilbage, dog har jeg smidt gummi ringe unde taster så det ikke larmer nær så meget.
Hmmm #16, vil det sige, at hele tastaturet er mindre i bredden?
Nu har jeg ellers lavet mit setup, så det passer perfekt (også derfor jeg måske har lidt svært ved at teste andet?)
Hvad med vandringen på knapperne på de nyere Logitech?
Jeg ender måske op med at støvsuge dba.dk for Logitech Gen.1 i stedet for at købe nyt 😲 Det er da utroligt, at der så mange år senere ikke er lavet noget der er bedre, eller bare lige så godt. Tastestørrelse og mellemrum mellem tasterne passer rigtig godt til mine fede (men flotte!) fingre.
Ja, hele keyboardet er smallere. -et af folks kritik punkter ved v1 var netop at de syntes det var for stort. Sikkert derfor de gjorde tasterne den smule mindre.
Har nu købt et Steelseries Apix da der var Black Friday ... (hvor er der en manual til deres software????
Må herefter give alle ret i, at mit gode gamle G15 Gen.1 er langt det bedste tastatur at skrive på (hvorfor vil jeg aldrig høre efter 😳 :no: ) Utroligt, som taster har udviklet sig negativt siden dengang, måske for at få solgt nogle dyrere mekaniske tastaturer?