Redaktionsassistent
Tilføjet:
19-11-2014 18:13:17
Svar/Indlæg:
686/80
Hej, jeg har et mærkeligt problem med en PC. Det drejer sig om en Acer Predator G3610 hvor der er blevet installeret en SSD til Windows.
Selve problemet består i at den ikke vil boote "normalt" med de boot settings der sættes i BIOS, men gerne vil boote hvis man vælger den disk Windows ligger på (Maxtor something), og det er også selvom netop denne disk står som BOOT option #1...
Beskederne er enten "BOOTMGR is missing" eller "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"
Så vidt som jeg kan se er det dog blevet sat op så Windows ligger på den almindelige harddisk og SSD'en så er brugt som en form for accelerator til cache, boot og et par andre ting (kan prøve om jeg kan finde det præcise igen hvis det er relavant)
EDIT: Jeg har prøvet om jeg kan opdatere BIOS ved download på Acer's hjemmeside, men lader ikke til at det kan lade sig gøre... Det er BIOS version P01-A3 hvilket dog heller ikke er listed på deres side, så måske det er en forkert BIOS jeg prøver med?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Lyngze d. 19-11-2014 18:16:53.