Dell latitude E5520 slukker nærmest med det samme.

Bundkort / CPU d.  21. november. 2014, skrevet af Ottendahl
Vist: 688 gange.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
21-11-2014 12:01:14
Svar/Indlæg:
49/10
Jeg har Dell latitude som når jeg trykker på power knappen starter blæseren op men slukker efter to sekunder.

Har haft batteriet uden og afladet den har også haft bios batteriet ude.

Har renset blæseren og lagt nyt kølepasta.

Derefter har jeg prøvet at starte op uden ram og uden harddisk og den gør det samme.

Skal jeg konkludere at det er en fejl på bundkortet eller har i andre ideer? Den lyser i når den får strøm og starter hver gang. Blæseren kører rundt og den kan umuligt nå at blive varm.
DellCare

Nørd
Tilføjet:
21-11-2014 12:29:40
Svar/Indlæg:
15/0
Hej Ottendahl

Først og fremmest vil jeg råde dig til at prøve at køre en ePSA diagnostik af maskinen, for at checke den for alle eventuelle hardware-fejl. Dette gøres ved at starte maskinen via fn+Power. '

Det kunne umiddelbart godt lyde som et problem med motherboard, da du har cross-testet alle de andre muligede dele, der kan drille.

Samtidig går jeg udfra at problemet er det samme både med & uden lader?

Når du har kørt testen, så send mig gerne eventuelle fejlkoder, samt servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
21-11-2014 12:56:37
Svar/Indlæg:
49/10
Hej. Mange tak for hjælpen.

Jeg har forsøgt med anden oplader og med og uden batteri.

Den går død når jeg forsøger med FN+power så det må være bundkortet.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
21-11-2014 13:05:32
Svar/Indlæg:
49/10
Kan det være cpu som er defekt?

DellCare

Nørd
Tilføjet:
21-11-2014 13:23:09
Svar/Indlæg:
15/0
Det er højst sandsynlig bundkortet der er gået, da det meget sjældent er CPU'en.

Der skal f.eks. meget høje temperaturer til at ødelægge CPU'en, og maskinen vil ofte lukke ned før det sker. Derimod er bundkortet ikke nær så modstandsdygtig over for f.eks. varme, som CPU'en.

Det vil dog desværre aldrig kunne udelukkes at CPU'en er skadet (har personligt prøvet det én eneste gang), og der var symptomerne de samme, men det har det også været ved et defekt bundkort.

Har du garanti på maskinen, vil jeg meget gerne hjælpe dig videre med sagen. Du sender blot servicetag i en privat besked, så ser jeg på det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook