Moderator
Tilføjet: 27-11-2014 21:26:16
Svar/Indlæg:
589/101
Hej Hwt,
Stå lidt og mangler et fornuftigt kamera. Jeg tænkte derfor om man kunne finde sig et af de lidt ældre kameraer, da de har lidt rustik over sig. Er vild med de lidt ældre ting, og tænkte derfor om man stadig kunne få noget fornuftigt for, lad os sige 500 kr. Eller ville det være helt åndssvagt og jeg skulle købe et nyere? Skal siges at vi snakker brugt.
Finder lige nofte eksemil er, har nemlig ikke lige nogle nu, men kom gerne med input!
Moderator
Tilføjet: 27-11-2014 21:39:17
Svar/Indlæg:
589/101
Alstå alt vel relaktivt. 🙂 Nu tager jeg jo billeder med min telefon til dagligt, så alt er vel bedre en den. 😉 Men tænker lige, at hvis man skal have billeder ud af det andet jeg linkede til, så er det vel ikke lige så nemt som et nyt digitalt?
Alstå alt vel relaktivt. 🙂 Nu tager jeg jo billeder med min telefon til dagligt, så alt er vel bedre en den. 😉 Men tænker lige, at hvis man skal have billeder ud af det andet jeg linkede til, så er det vel ikke lige så nemt som et nyt digitalt?
Kommer da an på hvilken telefon du har. :P
Det er virkeligt dyrt at tage billeder med analogt kamera. Du skal købe film og få dem fremkaldt, og du kan ikke bare knipse løs.
Ulempen med et analogt kamera er at du skal have fremkaldt billederne, og du er nødt til at håbe på at billedet er taget ordentligt, der er jo igen skærm på. Jeg vil da godt sende dig mine to analoge kameraer for 500, så får du ektra objektiv og flash. Det ene kamerahus kostede mig 5000 i 1998, så det er kram. Jeg mener at objektiver og flash virker til digitale Sony spejl refleks
Moderator
Tilføjet: 27-11-2014 22:59:56
Svar/Indlæg:
589/101
Havde overhovedet ikke tænkt på, at det skulle bruge film.. Er helt på bar bund når det angår kamera. :D Men de ældre analoge kamera er lidt flotte, men kræver nok for meget, hvis de skal fremkaldes hele tiden.. Vil jo gernetop have det på computeren. Dvs. Jeg egentligt skal have et digitalt kamera, men i den billige ende. :(
Jeg har 3 Olympus OM-10 huse med diverse objektiver til. Jeg har en negativfilm i det ene hus og en dias-film i det andet hus og så har jeg et hus i reserve hvis jeg skal lave noget der haster.
Dias-film er dyre, fremkaldelsen er dyr og det tager ca. en måned (der er kun et sted i Europa der laver E-6), men kvaliteten er i særklasse.
Desuden er jeg indehaver af en Epson Perfection V300 Photo - en fantastisk fotoscanner der kan scanne både filmstrimler og dias i rammer (jeg har dog ikke mine dias i rammer, da de bare skal i scanneren).
Men når ressourcerne er begrænsede bliver arbejdet gjort ekstra grundigt og det kan ses på det færdige billede.
Moderator
Tilføjet: 28-11-2014 00:20:55
Svar/Indlæg:
589/101
Problemet et at jeg egentligt bare skal bruge det til at tage billeder af f.eks. produkter der skal testes og så mit udstyr. Derfor tænkte jeg at en "billig" løsning kunne være et ældre spejlrefleks. 🙂 Men tror jeg må spare lidt mere op inden i så fald, vil jo heller ikke købe katten i sækken. Men springer vil lige gemme dit tilbud, for det kunne stadig være sjovt!
analog spejlrefleks tager tid, billedrene skal jo fremkaldes,og derefter skalde scannes ind på computeren hvis du vil photoshoppe dem,analog bliver for tydeligt at se hvis du klipper/ klistre dem.